Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows server 2012r2 driver wifi intel ac 3160

Pagina: 1
Acties:

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Op mijn laptop heb ik windows server 2012 r2 64 bit geïnstalleerd en nu heb ik het volgende probleem.
Ik kan de wifi adapter niet werkend krijgen dit is een intel ac 3160 ik kan geen driver vinden die werkt.
Met de intel pro wireless software kom ik ook niet verder die zegt geen driver geïnstalleerd weet iemand een oplossing of weet waar ik aan een driver kan komen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kun je "ik kan geen driver vinden die werkt." iets technischer omschrijven?
krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?
Staat er iets over in het system eventlog?
Wat is de status van de driver?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
1 belangrijk iets wat vaak over het hoofd gezien wordt bij 2012 : heb je de feature voor wireless wel aangezet (bij add roles in de servermanager of als een echte baas via powershell met add-windowsfeature)?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de Windows 8.1 driver al geprobeerd? Of de Windows 7? :) Al vind ik de keuze vreemd, om een server OS te installeren op een laptop en vervolgens verwachten dat er drivers ervoor zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2014 19:10 ]

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Het is gelukt.

De meldingen waren na het installeren van intel wireless proset.

apparaatbeheer
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Er zijn geen compatibele stuurprogramma's voor dit apparaat.

intel proset zegt
stuurprogramma is niet geinstalleerd.

Toen heb ik de losse drivers gedownload voor windows 8.1 , 8 en 7 de 64 bit en 32 bit ik denk laat ik alles proberen https://downloadcenter.in...4167&lang=eng&ProdId=3714
Deze via apparaat beheer proberen te installeren en gaven allemaal de melding dat ze niet compatible waren met de hardware. Maar tot mijn verbazing stond er in apparaat beheer opeens onder netwerkadapters intel ac-3160 geinstalleerd. Hiervoor stond hij onder onbekend apparaat.

Na de serverrol wifi installeren werkt de adapter

Ik heb windows server op mijn laptop geïnstalleerd voor test/leerdoeleinde deze wil ik als hyper-v host gebruiken om er meerdere client servers en werkstations te installeren. Ik wil de data deduplicatie gebruiken in windows server 2012r2 zodat deze werkstations en servers zo min mogelijk schijfruimte gebruiken. Ik heb een samsung 840 pro ssd met 256gb in mijn laptop dus moet een beetje zuinig zijn met de ruimte.