Hallo mede tweakeraars ik heb een nieuwe 840 evo 250gb ssd ingebouwd in mijn nieuwe laptop nu heb ik alleen inplaatsvan de windows 8 van de laptop mijn windows 8.1 van mijn pc overgelcloond
naar de ssd nu wil mijn laptop niet meer opstarten zou dit komen door dat ik niet de laptop windows heb gecloond of niet ik word nu geboot naar de bios met gelimiteerde opties
Windows van ander systeem = andere drivers + andere meuk = problemen...
Gewoon de HDD die in je laptop zat clonen dus...
[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 14-08-2014 15:44 ]
Of opnieuw instaleren ? is het niet zo dat Windows anders denk dat er een HDD is en daardoor geen SSD optimalisaties toepast ?Swordlord schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:44:
Windows van ander systeem = andere drivers + andere meuk = problemen...
Edit : TRIM bedoel ik dus (was de naam even vergeten)
[ Voor 7% gewijzigd door TTMK op 14-08-2014 15:49 ]
oke tnx voor de info dan zal ik het even opnieuw moeten doen
Optimalisaties die het OS uitvoert zijn normaliter het uitschakelen van defragmenteren en wat extra services.TTMK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:48:
[...]
Of opnieuw instaleren ? is het niet zo dat Windows anders denk dat er een HDD is en daardoor geen SSD optimalisaties toepast ?
Edit : TRIM bedoel ik dus (was de naam even vergeten)
Maar in tegendeel tot windows 7, Kan windows 8 na clone ook SSD detecteren en optimalisaties uitvoeren. Simpel door de Windows experience/prestatie index te draaien.
Overigens. Het NTFS file systeem doet altijd een TRIM commando genereren, dus ook als je alleen een HDD in je systeem hebt, wordt er in principe bij elk delete commando een TRIM commando erachteraan gegooid. Alleen de HDD doet hier niks mee
nu nog een klein probleem ik ben nu al 2 uur aan het wachten tot mijn pc reageerd op de oude hdd er gebeurd tot mijn spijt niet
Pagina: 1