Anoniem: 47911

Topicstarter
Hallo

aangezien het gezichtsvermogen van mijn vrouw achteruit aan het gaan is kan ze haar iPhone niet meer gebruiken, ze kan het gewoon niet meer lezen.

Op een 10 inch tablet kan ze wel nog aardig uit de voeten.

Ik ben nu op zoek naar een tablet die als telefoon kan functioneren en ook buitenshuis kan internetten zonder wifi. Het is heel erg moeilijk om daar informatie over te vinden.

Ze is gecharmeerd van de Experia Z2, maar volgens Sony kun je met de gewone Z2 en de Z2 LTE wel bellen als je een simkaart hebt, maar als je wilt internetten zonder wifi kan dat alleen met de Z2 LTE en heb je een G4 abonnement nodig. Mijn vrouw heeft een G3 abonnement met internetbundel, en eigenlijk was ik n iet van plan voor die schaarse keren dat ze buitenshuis wil internetten een G4 abo te kopen.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Ictinus

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
kan je niet gewoon een app nemen die internet bellen support voor de ipad?
edit: oh ja wacht niet zo slim, je hebt niet altijd internet daarmee >.<
In principe kan je met iedere tablet bellen waar een sim in kan (3g/4g/lte/whatever versie)
Dan maak je gebruik van een van de vele services die dat toestaan.

[ Voor 61% gewijzigd door digital_ownage op 14-08-2014 17:42 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Croga

The Unreasonable Man

De Samsung Galaxy Tab 2 series konden in ieder geval allemaal bellen. Ik durf niet te zeggen of de nieuwere series dat nogsteeds kunnen. Die kunnen ook gewoon internetten via een 3G verbinding.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15

Sick Nick

Drop the top!

Weet niet wie je gesproken hebt maar met een 3G sim kan je met de Z2 LTE tablet prima uit de voeten. Je zal niet de LTE snelheid halen natuurlijk maar internet heb je prima met 3G snelheid. Bellen kan ook met een headset of over de speakers. Dus geen nieuw abo nodig, gewoon je huidige sim in de tablet en klaar is kees. Misschien een andere sim nodig als de maat niet juist is (er gaat een micro sim in).

Topicstarter
Hallo

bedankt voor de reacties.

Uiteraard zitten we - nuja ik :) - niet gebakken aan de Experia, persoonlijk vind ik m veel te duur vergeleken met een Samsung.

In mijn optiek is het heel simpel, ze heeft een 3G sim met internet bundel dus dan moet je ook kunnen internetten, en inderdaad Sick Nick, met een lagere snelheid. Maar dat maakt niet uit.

Alleen streden ze me dat echt af bij Sony toen ik de Experia support belde. En ook vertelden ze me dat als ik niet de LTE nam, je helemaal niet kon internetten, zelfs niet met 3G

Andere sim is niet nodig, de micro sim van de iPhone zou er gewoon in moeten passen.

Ictinus

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 47911 op 14-08-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:45:
De Samsung Galaxy Tab 2 series konden in ieder geval allemaal bellen. Ik durf niet te zeggen of de nieuwere series dat nogsteeds kunnen. Die kunnen ook gewoon internetten via een 3G verbinding.
Ik heb Samsung gebeld, die wisten het eigenlijk niet.

De kennis bij al die zogenaamde helpdesks is bedroevend... nuja, het zijn natuurlijk geen echte helpdesks, maar gewoon call centers.

We gaan namelijk toch liever voor een Samsung omdat die een stuk goedkoper is dan de Experia.

Iemand enig idee hoe ik hier achter kan komen? Of heeft iemand deze informatIe?

Ictinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03 21:14

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

pricewatch: Asus FonePad 16GB Grijs

Hij is iets kleiner maar precies gemaakt voor wat jij wilt en dat is bellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Japiegsxr schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:12:
pricewatch: Asus FonePad 16GB Grijs

Hij is iets kleiner maar precies gemaakt voor wat jij wilt en dat is bellen .
Dank je, maar 7 inch is te klein voor haar, ze kan het dan niet lezen. Het moet echt 10 inch, liefst nog groter zijn.

Ictinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:36
en skype of iets dergelijks is geen idee? je mobiele nr door laten schakelen naar skype?

of voor een klein bedrag je 3G laten opwaarderen naar 4G (maarja dan zit je toch aan die Sony vast en aan een duurder abonnement is ook niet echt heel handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Een leesbril is geen optie? ik ken de situatie natuurlijk niet, maar moeders gebruikt hier ook een leesbril om de telefoon te zien 8) .

En anders voldoet elke tablet waar een simkaart in kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Uhm nee, want niet elk tablet met een simkaart-slot heeft belopties ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:30:
Uhm nee, want niet elk tablet met een simkaart-slot heeft belopties ;)
Klopt, want die simkaart is voor het data abonnement meestal.
garriej schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:26:
Een leesbril is geen optie? ik ken de situatie natuurlijk niet, maar moeders gebruikt hier ook een leesbril om de telefoon te zien 8) .
Neuh, niet echt :)

Ictinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
Wat ik mij afvraag:
Hoeveel verschil maakt zo'n 10" uit tov bv die 7" FonePad.

Ja, je kunt er meer op kwijt... maar de icoontjes ed blijven toch vrijwel gelijk aan grootte?

Ik bedoel, de homeknop of terugknop van browser zal niet opeens 5x groter zijn op de 10" ?
Want ze wou er ook mee internetten?
Mijn 24" beeldscherm bv heeft ook geen grotere teksten/iconen dan mijn telefoon.

En als het dan toch puur om bellen gaat: is er niet iets zoals een 'ouderen app' of zo, eentje die gebruikt maakt van grote nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
digital_ownage schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:40:
In principe kan je met iedere tablet bellen waar een sim in kan (3g/4g/lte/whatever versie)
Klopt niet helemaal, ik heb een HP Flyer gehad met 3G maar die kon NIET bellen, overigens wel sms-en, dus ik kreeg dan een oproep-gemist berichtje |:(

(OK, met een alternatieve ROM erop kon hij blijkbaar wel bellen, maar dan werkt het pennetje weer niet)

Met de Samsung tab 10.1 (1e versie dus) kon ik in ieder geval wel bellen, heel fijn als je daarop gebeld wordt omdat je simkaart er even in zit O-)

Edit: Ik heb hier nog een samsung note 10.1 liggen met 3g en die kan ook bellen. Deze tablet gaat morgen op de post, als je hem mocht willen overnemen dan kan dat, maar wel snel laten weten dan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door dragon2 op 15-08-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dragon2 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:47:
[...]

Edit: Ik heb hier nog een samsung note 10.1 liggen met 3g en die kan ook bellen. Deze tablet gaat morgen op de post, als je hem mocht willen overnemen dan kan dat, maar wel snel laten weten dan ;)
Heb interesse, maar geen idee hoe ik je een pm kan sturen :)

Ictinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Anoniem: 47911 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:06:
[...]

Heb interesse, maar geen idee hoe ik je een pm kan sturen :)

Ictinus
Ik heb je een berichtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
Heb je je ook als een verdiept in de accesibility opties van IOS?
Veel blinden en slechtzienden hebben juist een iphone, omdat het toch wel één van de meest toegankelijke mobiele besturingssystemen is:

https://www.apple.com/nl/accessibility/ios/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:53
digital_ownage schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:40:
Dan maak je gebruik van een van de vele services die dat toestaan.
Oja? Ik heb een iPad Air, met simkaart.. Maar hier staat geen bellen 'app' op. Ook niet bereikbaar om te bellen. Enkel internet via skype/facebook messenger etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Birelissimo op 19-08-2014 10:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Birelissimo schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:47:
[...]
Oja? Ik heb een iPad Air, met simkaart.. Maar hier staat geen bellen 'app' op. Ook niet bereikbaar om te bellen. Enkel internet via skype/facebook messenger etc..
Tegenwoordig krijgen tablets geen 06-sims meer, maar nummers die beginnen met 097. Deze zijn uitsluitend voor dataverkeer,

Ictinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-04 17:34
7" tablet is te klein zeg je? Kun je dan niet het lettertype groter maken? (op android: instellingen > weergave > lettergrootte)
Anders is een seniorentelefoon misschien een optie? 10" om te bellen is echt te groot en te zwaar om met 1 hand naast je oor te houden. (met bluetoothoortje kan het nog wel lukken). De Asus Fonepad is een goede 7" beltablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
Die vraag had ik ook al, maar werd voor het gemak gewoon overgeslagen.

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:39:
Die vraag had ik ook al, maar werd voor het gemak gewoon overgeslagen.
Je hebt gelijk, waarvoor mijn excuses. Nee het gaat niet alleen om het bellen, ze wil ook de tablet als tablet gebruiken. En dan ziet ze toch beter met een 10 inch dan met een 7 inch met een groter font.
Voor mij is dat niet zo, maar zoiets is subjectief.

Wat het bellen betreft, bluetooth is inderdaad de bedoeling.

Ictinus
Pagina: 1