Internetaansluiting buitengebied

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben bezig een internetverbinding te kiezen voor een woning in het zogenaamde 'buitengebied'. Dat houdt in dat er slechts een handvol woningen in de buurt staan, en op afstand van ongeveer een kilometer een bedrijventerrein ligt.

De ligging van de woning brengt wat problemen met zich mee voor de internetlijn;
- Kabel is niet mogelijk via UPC of Ziggo
- Kabel niet mogelijk via Rekam (waar Caiway vervolgens levert)
Bovenstaande na contact met alle providers, er ligt geen kabel dus dat gaat 'm niet worden.

Er ligt glasvezel tot het bedrijventerrein, maar die is niet doorgetrokken. Er zijn ook geen plannen daartoe voorlopig begreep ik van diverse providers.

KPN geeft aan dat de dichtstbijzijnde kast op bijna 4km ligt, en dus dat de snelheid maximaal 1Mbit zal zijn. 100kb/s is al onwerkbaar, laat staan als dat het maximale is.

Nu zit ik dus een beetje in het nauw, want hoe kom ik aan een degelijke internetlijn. Natuurlijk zou ik graag een 200/200 lijn hebben liggen, maar dat is niet noodzakelijk. alles tussen 20 en 40 Mbit is acceptabel, upload van 5 Mbit zou prettig zijn, meer is beter.

Wie hier wil meedenken en/of heeft wellicht een suggestie waar ik nog niet aan heb gedacht?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Internet via de Satelliet :*) ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De opties die je dan nog hebt.
• 4G/LTE - zal waarschijnlijk niet de snelheden halen die je wilt
• Satelliet - duur, hoge pings en waarschijnlijk niet de snelheden die je wilt
• Straalverbinding - kan acceptabele snelheden halen, maar je moet wel een line of sight hebben naar een punt waar je internet de grond uit kan trekken.
• kabel laten trekken - Duur grapje waarschijnlijk, maar je zou eens kunnen informeren bij de kabelaar wat de mogelijkheden zijn.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:18:
De opties die je dan nog hebt.
• 4G/LTE - zal waarschijnlijk niet de snelheden halen die je wilt
Ik weet eerlijk gezegd niet eens of er 4G bereik is daar. Kan ik naar kijken.
• Satelliet - duur, hoge pings en waarschijnlijk niet de snelheden die je wilt
Satellietverbinding is inderdaad erg duur, niet echt een optie hierdoor ben ik bang.
• Straalverbinding - kan acceptabele snelheden halen, maar je moet wel een line of sight hebben naar een punt waar je internet de grond uit kan trekken.
Is ook niet gratis, maar wat het precies kost weet ik niet. De line of sight is er, en het bedrijventerrein heeft glasvezel, dus wellicht een goede optie.
• kabel laten trekken - Duur grapje waarschijnlijk, maar je zou eens kunnen informeren bij de kabelaar wat de mogelijkheden zijn.
Het maakt volgens mij niet uit hoe duur die kabel wordt, want voor zover ik begreep hebben de kabelmaatschappijen hier geen plannen voor --> dus het wordt niet uitgevoerd, althans, dat was een beetje de boodschap die ik kreeg van Rekam. Die vriendelijke man zei nog wel dat die plannen op maandbasis kunnen veranderen, maar ik verwacht niet dat ze voor twee woonhuizen een kabel gaan inplannen op eigen initiatief.

Zou wel prettig zijn, want een huis zonder internet is echt beroerd..

Edit:
Eurofiber geeft aan dat ik 1200m van de glasvezel afzit, dat is dan misschien nog een haalbare kaart.. ik weet niet wat ze vragen voor 1200m kabel, maar dat is allicht goedkoper dan een straaltoren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 14-08-2014 15:29 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is vanaf 2 tientjes per maand (6Mb/s) al duur voor satelliet? http://www.skydsl.eu/en-NL/Internet-via-satellite

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-08-2014 15:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Mijn ouders hebben ook eens geinformeerd naar de kabel laten doortrekken (ging toen om 200 meter). Maar dat zou ongeveer 5000 euro per huishouden kosten, op voorwaarde dat er minimaal 10 huishoudens in de straat zouden meedoen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pixeltje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:22:
Het maakt volgens mij niet uit hoe duur die kabel wordt, want voor zover ik begreep hebben de kabelmaatschappijen hier geen plannen voor --> dus het wordt niet uitgevoerd, althans, dat was een beetje de boodschap die ik kreeg van Rekam. Die vriendelijke man zei nog wel dat die plannen op maandbasis kunnen veranderen, maar ik verwacht niet dat ze voor twee woonhuizen een kabel gaan inplannen op eigen initiatief.
Ik weet dat we nog wel een keertje bezig zijn geweest met het laten trekken van een kabel naar een locatie voor een lanparty. Dat was prima mogelijk, maar kostte destijds iets van €1500 om naar de andere kant van de straat te komen.

Als je maar genoeg geld neer legt kunnen ze vast wat voor je regelen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Zelf 'de schop ter hand nemen' en een kabeltje ingraven scheelt vast al een heel stuk in de kosten...

Ik zou het denk ik toch gaan zoeken in een combinatie van 4G mobiel internet voor de snelheid en adsl voor de wat grotere downloads en uploads en zo die je dan 's nachts laat lopen.

Of verhuizen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 20:47
http://www.ubnt.com/airmax/nanostationm/ misschien een optie? Zijn verschillende producten met behoorlijke afstanden. Modem bij het bedrijventerrein (misschien een bedrijf dat je wilt helpen) en klaar (denk ik :P)

Alles is terug te redeneren naar 4

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of verhuizen.
Idd, of beter gezegd: volgende keer dat je een leuk 'rustig' huisje ziet, even de roze bril afzetten en ook practische zaken - waaronder internetverbinding - bekijken voor je intrekt en dan hier komen klagen dat niemand je meer dan 1Mbps wil leveren :o
Is niet bepaald eerste topic hierover...

Oslik blyat! Oslik!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

Ik zit er nog niet in, dus dit is deel van mijn vooronderzoek. De woning heeft alles wat we zoeken, en heeft vrijwel niets van wat we niet zoeken. Een prima plek dus, maar een internetverbinding is voor mij wel essentieel.

Het zou jammer zijn om het huis daarom te moeten laten gaan, dus vandaar dat ik ook hier polshoogte neem van de mogelijkheden.
2 tientjes voor 6 mbit is niet heel duur, vergeleken met de andere opties. Op de site zie ik dat ze ook een 20 mbit bieden, dat begint ook beter in de buurt te komen van een beetje snelheid ;) Kost wel 70 euro per maand, maar is zonder meer beter dan KPN een bult geld betalen voor een 1 mbit lijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Pixeltje op 14-08-2014 18:04 ]

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:53
Pixeltje schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:58:
Bedankt voor de reacties :)

Ik zit er nog niet in, dus dit is deel van mijn vooronderzoek. De woning heeft alles wat we zoeken, en heeft vrijwel niets van wat we niet zoeken. Een prima plek dus, maar een internetverbinding is voor mij wel essentieel.

Het zou jammer zijn om het huis daarom te moeten laten gaan, dus vandaar dat ik ook hier polshoogte neem van de mogelijkheden.

[...]

2 tientjes voor 6 mbit is niet heel duur, vergeleken met de andere opties. Op de site zie ik dat ze ook een 20 mbit bieden, dat begint ook beter in de buurt te komen van een beetje snelheid ;) Kost wel 70 euro per maand, maar is zonder meer beter dan KPN een bult geld betalen voor een 1 mbit lijn.
Pas wel op dat als je iets met je internet wil doen waarbij latency belangrijk is dat satelliet internet daar niet geschikt voor is. Zie:
Geostationary satellites are positioned in the orbit of approximately 36,000 kilometers over the equator. And way to and back to the satellite need approximately by 700 milliseconds.
Therfore , the high latency are on-line-games only conditionally possible.

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-10 19:46
Idd, ping is niet optimaal, maar het werkt prima op zich.

La dolce vita - non farmi ridere

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:38

Nox

Noxiuz

Ik lees net in je OP:

Eurofiber geeft aan dat ik 1200m van de glasvezel afzit, dat is dan misschien nog een haalbare kaart.. ik weet niet wat ze vragen voor 1200m kabel, maar dat is allicht goedkoper dan een straaltoren ;)

Dat is erg leuk, maar als jij voor een vijfjarig contract eenmalig 5000 euro wil betalen en maandelijks 700-800 euro neerleggen als hobby ziet denk ik niet dat dat hem gaat worden. Heb je wel dark fiber tot aan het datacenter ;) Eurofiber is niet de goedkoopste, echter wel de goedkoopste in aanleg over het algemeen.

Wat ik je zelf kan aanraden is een straalverbinding. Zoek twee radio's op en zet er een op het bedrijventerrein.

Ik weet niet hoe je met je buren zit, maar als je de kosten deelt kun je prima via radio verbinding maken. Ik denk dat als er glas op het bedrijventerrein zit je daar prima een ciscootje met radio neer kan zetten en dan zelf wat kabel naar de huizen trekt. Moet je maar ff graven als er niemand kijkt :P

Met 10 woningen kun je voor zeg 300 euro per maand ofzo een prima verbinding regelen. Zoek wel een redelijke straalverbinding met voorkeur een line of sight.

Echte professionele radio's zijn wel duur, denk aan prijzen van 10k-30k. Maar omdat je niet op 10km maar 1km zit kan je mogelijk nog wel via een goede wifi bridge wat doen.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je een bedrijf zoekt met een Internetaansluiting die je kan vragen waar je ook op het dak mag komen.

Het zal niet goedkoop zijn, laten we dat voorop stellen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
5000 euro eenmalig en daarna extreme maandlasten zijn inderdaad niet wat ik zoek. Ik heb eurofiber wel de vraag gesteld wat het zou kosten (je weet nooit, wellicht ligt de kabel toch dichterbij). Eveneens satelliet eens serieus bekijken. Gamen doe ik nauwelijks, en online al helemaal niet.

Thanks so far..

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Kun je dan niet beter zelf dokken voor een Coax kabel vanuit ziggo/upc?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In je bericht lees ik Rekam, neem dus aan dat je ergens in de buurt (onder) Gouda, en Schoonhoven - Krimpen komt te zitten.

Dan kan je misschien nog eens kijken wat er bij Tele 2 Wholesale beschikbaar is met deze postcodecheck
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Zo is bij mijn zus in Lageweg (Oudekerk aan de ijssel) niets mogelijk via koper van KPN (max 1 mbits adsl beschikbaar) maar is er wel een zakelijk 800 mbits straalverbinding te krijgen.

Bij mij in Berkenwoude bieden ze 1gbits fiber aan (hoe? geen idee), ADSL gaat tot plusminus 30 mbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je kan volgensmij ook van die kleine Wijk centrales inzetten om zo de afstand (aanzienlijk) te verkleinen. Moet je paar euro's voor dokken, maar dan heb je wel echt wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Onderschat de latency van satellietinternet niet.

Je moet een beetje denken aan 500 tot zo'n 1000 ms. Ja, dat lees je goed, een hele seconde! Dat is ongeveer 100x zo hoog als de gemiddelde latency van glasvezelinternet.

Gamen kun je natuurlijk wel helemaal vergeten, maar vergeet niet dat je dit ook met browsen gaat merken. Elke pagina die je laadt, elke actie die je uitvoert op een AJAX webapp, heeft een vertraging met een seconde. Ik zou er niet mee kunnen leven :')

[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2014 02:32 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou voor een 802.11 wireless bridge gaan. Er zijn zat oplossingen onder de 200 euro die prima 1-5KM kunnen overbruggen, zelfs met her en der wat bomen of andere begroeiing tussendoor (als het niet te dicht is). Ze hoeven ook niet 20 meter hoog te hangen om lekker te werken ofzo, en als je een dealtje met een bedrijf dat op glasvezel aangesloten is kan krijgen betaal je uiteindelijk misschien wel minder dan voor een eigen fiber aansluiting. Als je ze bijvoorbeeld 30 euro per maand betaalt voor stroom en de moeite voor een extra kastje en kabeltje kan je prima internetten. Satteliet zou ik niet doen. Dan is 1Mbit met 10ms latency zelfs beter.

Andere optie is zelf een kabel aanleggen, kan gewoon coax of cat5e voor butiengebruik zijn, in een buis, naar een plek waar wel internet ligt, en daar dan een nieuwe hoofdaansluiting laten plaatsen en dan zelf je internet vanaf naar naar huis 'vervoeren'. Een kastje ergens plaatsen of een bestaande gebruiken is misschien helemaal niet zo duur als je denkt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds zo'n vier maanden SkyDSL, oorspronkelijk met als insteek om er een verbinding bij te hebben voor downloaden en het streamen van films. Wat ik heb gemerkt dat is dat de snelheid extreem variabel is. Overdag op werkdagen haal ik met mijn 12/6 Mbps abonnement wel de beloofde download van ca. 1,2 MBps maar als we op vrijdag- of zaterdagavond eens leuk een film willen kijken op de Apple TV is de snelheid eigenlijk structureel extreem laag en is mijn 4 Mbps adsl-verbinding veel sneller. Met extreem laag bedoel ik dat een film bijvoorbeeld acht uur moet bufferen om af te kunnen spelen.

Ik zit te overwegen om mijn abonnement weer op te zeggen want zo heb ik er weinig aan. Ik kan nog steeds niet instant film kijken op momenten dat ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Dat is handige informatie, thanks.

Het lijkt er helaas wel op dat via satelliet of een soort mini straalverbinding opzetten de enige optie is, want KPN is niet van plan om de komende tijd iets te gaan veranderen aan de infrastructuur rondom de woning. Afstand tot de centrale (met ruim 4,5KM) is veel te groot om meer dan 100KB/s te verwachten, en dat vindt ik echt te langzaam voor een huishouden met 3 gebruikers.

Volgende stap is dus even buurten op het industriegebied, wellicht dat iemand aardig is en me 10cm2 van zijn gevel wil laten gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KPN heeft juist in het buitengebied een behoorlijke 4G dekking. Indiend dat bij jou ook zo is, dan zit het met de snelheid wel goed. Je probleem is dan wel de datalimieten.

Ik zal zelf ook voor de straalverbining gaan dan ook.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 18:04

SambalBij

We're all MAD here

Pixeltje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 06:31:
Volgende stap is dus even buurten op het industriegebied, wellicht dat iemand aardig is en me 10cm2 van zijn gevel wil laten gebruiken :)
Het is natuurlijk voor zo'n bedrijf wel wat meer dan dat...
Tenzij je op die 10cm2 alleen een sticker wil plakken "You have reached the end of the internet"

Die 10cm2 op de gevel zullen ze misschien nog wel toe bereid zijn, maar het wordt natuurlijk wat anders als er voor een antenne ook een gat door die gevel moet; kabels door het pand moeten... Jij op jouw naam op zijn adres een abonnement moet gaan afsluiten...
(Er van uit gaande dat een bedrijf jou niet gaat laten meeliften op hun eigen zakelijke internetconnectie)

Wel dingen om even rekening mee te houden :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

SambalBij schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 07:53:
[...]

Het is natuurlijk voor zo'n bedrijf wel wat meer dan dat...
Tenzij je op die 10cm2 alleen een sticker wil plakken "You have reached the end of the internet"

Die 10cm2 op de gevel zullen ze misschien nog wel toe bereid zijn, maar het wordt natuurlijk wat anders als er voor een antenne ook een gat door die gevel moet; kabels door het pand moeten... Jij op jouw naam op zijn adres een abonnement moet gaan afsluiten...
(Er van uit gaande dat een bedrijf jou niet gaat laten meeliften op hun eigen zakelijke internetconnectie)

Wel dingen om even rekening mee te houden :)
soms willen bedrijven wel eens wat doen als je een aanzienlijke bijdrage levert aan de PV pot ( 1000 euro iod)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 12:45
Al gekeken waar de dichtsbijzijnde COAX kabel ligt?

wij zitten met het zelfde probleem en heb daar toen de UPC voor gebeld. Deze gaven aan dat het erg ver weg lag en in de duizenden euro's ging kosten. voor mij toen dus niet interressant maar wellicht voor jouw wel ;)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 20:37
JeroenF schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:34:
Al gekeken waar de dichtsbijzijnde COAX kabel ligt?

wij zitten met het zelfde probleem en heb daar toen de UPC voor gebeld. Deze gaven aan dat het erg ver weg lag en in de duizenden euro's ging kosten. voor mij toen dus niet interressant maar wellicht voor jouw wel ;)
Hier ligt de kabel 6 a 700m verderop en om een geultje te graven en neer te leggen ben je 20 a 25.000 euro verder. Reken dus op zo'n 30 a 40 euro per meter wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsd052
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04 12:27
Heb je al op de volgende site gekeken voor je aansluiting.

http://www.huisaansluiting.nl/

Je geeft aan al contact te hebben opgeneomen met een paar providers maar aangezien je niet aangeeft waar je woont is dit wel handig.

Deze organisatie neemt contact op met de organisatie waar het gebied onder valt.
En zal hier dan een offerte voor aanmaken.
Je kan dan zelf beslissen of je hier dan gebruik van maak of dat het te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
cactusman schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:30:
[...]

soms willen bedrijven wel eens wat doen als je een aanzienlijke bijdrage levert aan de PV pot ( 1000 euro iod)
Lijkt mij niet dat bedrijven hierop in zullen gaan. De abonnementhouder is ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn/haar internetverbinding, tenzij duidelijk bewezen is dat het overmacht betreft (Hackaanval oid.). Als jij als bedrijf je internet verbinding leent aan iemand, en die gaat er vervolgens criminele activiteiten op loslaten, dan is het bedrijf verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Het is niet de bedoeling om op andermans verbinding mee te liften, want de consequenties daarvan bij misbruik is iets waar geen enkel bedrijf een risico mee gaat nemen (en terecht).

De bedoeling is om een van de bedrijven te vragen of ik op dat adres een aansluiting aan mag vragen (de glasvezel ligt daar immers al) en een zender op het dak mag zetten voor de verbinding naar het huis. Als dat niet lukt is het jammer, maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar?

Hoe dan ook, valt het me tegen hoe slecht bepaalde gebieden ontsloten zijn op het vlak van internet/telefoonaansluiting. Dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen kom, wel de eerste keer dat er zo weinig mogelijk is met de bestaande infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 15:20
beste pixeltje, mijn straat zit ook ver van de wijk centrale 4,5 km, maar haal toch 5 mbit, mijn buren die een nieuwere aansluiting en een paar honderd meter dichter bij zitten halen 6 en 6,5mbit en gemiddeld 0,8 up.
downloaden gaat hier overdag begrensd zo dat we ook normaal kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Pixeltje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:47:

Hoe dan ook, valt het me tegen hoe slecht bepaalde gebieden ontsloten zijn op het vlak van internet/telefoonaansluiting. Dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen kom, wel de eerste keer dat er zo weinig mogelijk is met de bestaande infrastructuur.
Kwestie van een winstplaatje. Ik woon ook in het buitengebied en haal via de adsl 6-7 Mb. Via mijn telefoon 4G haal ik 25 Mb.

Aangezien de kpn en de kabelaar niet gaan doen is het wachten op een 4G "huisabbo" dat er echt wel gaat komen hoor. Je kan ook een combo doen. De adsl (via een nas ofzo) om te downloaden en de 4G als je snel internet wilt.

de rest van de oplossingen klinken leuk maar zijn (te) duur en gaan je een hoop ellende opleveren

[ Voor 0% gewijzigd door Klein_Kipje op 23-09-2014 16:12 . Reden: typo ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Tazzios

..

sammyZ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:00:
beste pixeltje, mijn straat zit ook ver van de wijk centrale 4,5 km, maar haal toch 5 mbit, mijn buren die een nieuwere aansluiting en een paar honderd meter dichter bij zitten halen 6 en 6,5mbit en gemiddeld 0,8 up.
downloaden gaat hier overdag begrensd zo dat we ook normaal kunnen internetten.
inderdaad mijn ouders wonen ook in de polder maar halen 8 mbit(is ook de max van hun abonnement) dat is meer dan dat ik in de stad haal omdat daar veel meer last van overspraak is met al die lijnen naast elkaar.

Mocht het te traag zijn kun je er een satelliet verbinding naast nemen voor niet latency gevoelige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Klein_Kipje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:10:
[...]
Aangezien de kpn en de kabelaar niet gaan doen is het wachten op een 4G "huisabbo" dat er echt wel gaat komen hoor. Je kan ook een combo doen. De adsl (via een nas ofzo) om te downloaden en de 4G als je snel internet wilt.
Dual-WAN is dan nog een leukere oplossing; kun je de twee verbindingen trunken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Pixeltje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:47:
Heel belachelijk, maar dit is vaak niet alleen met internet en andere communicatiemiddelen. Hier bij ons in de polder (Haarlemmermeer, Randstad volgens mij) zitter hier zelf nog mensen zonder gas en riolering. De gemeente moest al in 2010 of 2012 (weet niet meer precies) deze mensen met riolering aansluiten, maar stelde dit uit en nu schijnt de Provincie N-H heeft besloten dat iedereen voor 2017 bij ons in de gemeente in ieder geval een aansluiting moet hebben op riolering, ze moeten nog steeds die mensen aansluiten 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Hehe gas ligt er ook niet, staat een tank in de tuin.

Bedankt voor alle meedenken overigens, ik denk dat ik gewoon het karigste KPN abbo neem, en kijk waar ik kom. Tegenwoordig is opgezeggen niet zo'n probleem meer, dus als het echt dramatisch is kan ik altijd nog over naar een alternatief!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Beetje off-topic maar probeer die tank zo snel mogelijk te lozen. Zonnepanelen ivm zonneboiler voor verwarming en koken enzo.

Die gastank kost klauwen met geld.

www.weitjerock.com

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 15:28
Heb je al eens op netco.fpi-info.fourstack.nl gekeken wat de verwachting is? Misschien komt er nog een straatkast upgrade aan..

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Vooralsnog niet, maar is zeker een interessante site, thanks!

En tja, die gastank.. het lijkt mee te vallen; de tank kost 60/jaar en we gebruiken niet zoveel gas want het huis is goed geïsoleerd en we hebben het niet snel koud.. het moet nog blijken hoeveel het daadwerkelijk kost, maar we krijgen nog een paar facturen van de eigenaar zodat we kunnen zien wat het verbruik van de vorige bewoner is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nog even een toevoeging op mijn eerdere post over SkyDSL. Na wat zoeken op Duitse forums las ik dat SkyDSL je snelheid terugschroeft als er meer dan zo'n 15GB dataverkeer in een maand is. Dit wordt overigens niet bevestigd door SkyDSL maar is een vermoeden van gebruikers. De teruggeschroefde snelheid is waardeloos, in mijn geval lager dan 4Mbps adsl. Een handige Duitser kwam hij er achter dat hij weer de volle snelheid kreeg door het mac-adres van zijn router te veranderen. Blijkbaar wordt het bandbreedtegebruik op basis van mac-adres bijgehouden.

Ik heb vorig weekend ook even het mac-adres van de interface van mijn Mikrotik-router waar de SkyDSL-modem aan hangt gewijzigd. Ik kon 's avonds weer leuk Netflix kijken en films streamen. Zonet haalde ik op een download van 1,8GB consequent een snelheid die tegen de 12 Mbps lag.

Dat maakt SkyDSL voor mij weer een stuk nuttiger als downloadverbinding. Als de snelheid inkakt gewoon mac-adres veranderen van de interface waar de modem aan hangt en je kunt er weer even tegenaan :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Hehe, dat zijn berichten! Ik heb nu een standaard KPN lijn aangevraagd, even kijken hoe de verbinding is. Ik heb eerder wel meegemaakt dat de haalbare snelheden iets hoger liggen dan KPN aangeeft (die zullen een veilige marge willen nemen), als ik tegen de 3 of 400 KB/s haal dan is het voor gewoon internetten voldoende. Downloaden kan mijn NAS 's nachts doen, en als ik echt snel iets nodig heb dan moet ik even iets regelen.

Het is niet ideaal, zeker niet vergeleken bij mijn huidige lijnen (2 keer 4 MB/s vdsl) maar het huis zelf maakt een hoop goed. Ondertussen ook nog steeds met Rekam bezig waarom ze zeggen dat ze kunnen leveren op mijn postcode, maar bij een aanvraag het hele systeem in de war raakt.

Pagina: 1