Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN Glasvezel, tv via powerline slecht

Pagina: 1
Acties:

• OlafD72
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06-2023
Mijn vriendin heeft nu al een jaartje KPN Glasvezel. Deze komt op de begane grond binnen, waar de Xperia(ZTE220) router dan van KPN ook staat. De woonkamer is echter op de 1e verdieping en de slaapkamer op de 2e verdieping. Omdat het een oud huis betreft heeft zij toendertijd voor een niet-bekabelde aansluiting gekozen en gekozen om op de eerste verdieping de TV via de powerline adapters van KPN aan te sluiten. Ook op de 2e verdieping is de tv zo aangesloten.

We zijn nu inmiddels samen gaan wonen en op de begane grond heb ik mijn NAS bedraad aan de Xperia aangesloten. Hier staan mijn films op. En op de 1e verdieping mijn XBMC pctje naast de TV gezet, echter de internet aansluiting via het wireless netwerk.

Films draadloos streamen is niet te doen, via het wireless netwerk. Vooral HD films is echt niks. Hier baal ik van. Een kabel trekken gaat niet zo makkelijk in dit oude huis. Kan ik de powerline adapters van KPN vervangen door een willekeurig ander merk? Ik wil graag D-link aanschaffen of zou dit qua kwaliteit niet beter zijn? Ook omdat deze D-link adapter er is met twee netwerkaansluitingen zodat ik mijn XBMC mediaspeler ook 'bedraad' aan kan sluiten. Plus dat D-link ze heeft met wifi extender als extra functionaliteit.

Op de 2e verdieping is de TV kwaliteit echt slecht. Die is dus ook via de KPN powerline adapters aangesloten. Hier heb ik echter erg veel last van 'ruis', het beeld dat stil staat, artefacts, het geluid dat 'digitaal verprutst' wordt. Zouden hier andere powerline adapters ook beter werken?

Hopen dat jullie hier advies in kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door OlafD72 op 14-08-2014 13:52 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:51

Fiber

Beaches are for storming.

Powerline is geen peil op te trekken. Soms werkt het prima, soms niet. Je kan best een ander setje proberen, maar garanties kan niemand je geven. Het hangt meestal gewoon van de kwaliteit van je elektriciteitsnetwerk in je huis af.

Als er wel coax ligt kun je een ethernet over coax setje kopen. Die zijn vaak veel beter en stabieler. Of gewoon toch netwerk kabels trekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Als toevoeging op Fiber:
Het hangt meestal gewoon van de kwaliteit van je elektriciteitsnetwerk in je huis af.
Dat niet alleen, het kan ook zijn dat het de ene dag wel werkt, en de dag erna niet meer door de aanschaf van een willekeurig elektrisch apparaat.

De meest solide oplossing, hoe je het wendt of keert, is een kabel trekken. MoCa is ook een oplossing, maar moca setjes zijn redelijk prijzig. Powerline kun je proberen, maar blijft gissen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Netwerkkabeltje trekken is echt het beste :) Een andere Devolo gaat waarschijnlijk geen verschil maken.

My favorite programming language is solder.

• OlafD72
Thanks allen. Ik ga denk ik maar eens kijken naar de prijzen van ethernet over coax. Coax hebben we in dit huis wel over liggen. En anders toch maar die oude telefoonaansluitingen én de coax kabels er uittrekken en als trekkabel gebruiken. Gewone netwerkkabels genieten toch mijn voorkeur!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11 23:05
OlafD72 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:22:
Thanks allen. Ik ga denk ik maar eens kijken naar de prijzen van ethernet over coax. Coax hebben we in dit huis wel over liggen. En anders toch maar die oude telefoonaansluitingen én de coax kabels er uittrekken en als trekkabel gebruiken. Gewone netwerkkabels genieten toch mijn voorkeur!
Als er oude telefoonlijn ligt zou je kunnen proberen of je daar geen UTP overheen kan gooien, RJ11 is 4 aderig toch? 100Mbit heeft op zich maar 4 aders in een UTP nodig, dus proberen staat vrij ;).

• OlafD72
Martijn schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:31:
[...]

Als er oude telefoonlijn ligt zou je kunnen proberen of je daar geen UTP overheen kan gooien, RJ11 is 4 aderig toch? 100Mbit heeft op zich maar 4 aders in een UTP nodig, dus proberen staat vrij ;).
Hm, dat is ook een goede...... Misschien toch eens proberen.... :)

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:37
Als er overal coax ligt -> coax er uit, utp er in? Of eventueel UTP er bij naast, maar dat is soms een hel om voor elkaar te krijgen omdat het nét past. Als de leidingen er liggen is het niet zo heel lastig om een kabeltje te trekken.

[ Voor 71% gewijzigd door IceM op 15-08-2014 12:29 ]

...

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 08:49
Of wees creatief!
Ik woon zelf ook in een wat ouder huis met houten vloeren ,waarbij ze de cv pas veel later hebben geplaatst('90).
Bij het plaatsen van de leidingen hebben ze de gaten ruim genoeg gemaakt om er ook kabels langs door te voeren.Zo heb ik dus de TV en UTP door gevoerd , er hangt ook nog een gordijn voor zodat je de kabels haast niet meer ziet.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Telefoon kabel eruit en utp erin en liever coax eruit en utp erin omdat deze vaker goed gelegd zijn en makkelijker te trekken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• OlafD72
Ik denk dat ik voor de coax optie. Dus via de dikke coax kabel mijn utp kabel trekken. De utp kabel moet daar toch zijn en lijkt coax ook dikker dan telefoon en dus meer ruimte te hebben.
Even nog één vraagje; is powerline sneller en stabieler dan wifi streamen? Dus als ik een powerline kabel naast mijn mediaplayer plaats en dan mijn XBMC mediaplayer daar aansluit met kabel? Mijn NAS beneden is sowieso al bekabeld aangesloten aan mijn router.
Pagina: 1