• MiteZZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 15:58
Na lang zoeken heb ik nog niets kunnen vinden over dit topic wat mij heeft kunnen helpen.
Ik heb een Philips tv 47pfl5603d met hdmi-CEC functionaliteit echter lukt het niet om de raspberry aan te sturen. Hij herkent mijn TV wel maar als ik op een knop naar links of rechts druk verschuift hij het beeld naar links en rechts ipv dat hij in het menu verplaatst.

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

De raspberry zit in de HDMI 1 aansluiting en voor de rest geen apparaten aangesloten.
CEC compabiliteit is ook aangezet in openElec

alvast bedankt!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Zelf ook een tijdje naar gegoogled, heb een Philips 42PFL5603D. (42" model dus). De TV word gedetecteerd maar het werkt niet. (Ook RPI & OpenElec)

Wat ik vond is dat men zei dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet, en dat de TV-producenten er telkens een eigen naampje voor verzinnen. Maar dat het eigenlijk allemaal CEC is, maar niet altijd werkt.

Toen heb ik het een beetje opgegeven, vrij zeker dat het gewoon niet gaat werken.

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:50
Heb je op de Philips tv wel Easylink aanstaan? Dat is natuurlijk wel een vereiste om het uberhaupt voor elkaar te kunnen krijgen. Te vinden onder Setup> Installation > Preferences > EasyLink. Daarna de Pi opnieuw opstarten en als het dan niet werkt kun je nog kijken of je hdmi kabel cec ondersteunt.

• BastiaanCM
Ik wel ;-) natuurlijk.
Ik had een 47PFL9732 dus nog een jaartje ouder. Had ook dat verschuiven van het beeld.
Nooit aan de praat gekregen. Inmiddels heb ik een 55PFL8008 waar het wel werkt.
Ik heb toen dacht ik een Flirc met een Harmony gebruikt.
En/of de app op je smartphone.

👉🏻 Blog 👈🏻

• MiteZZ
Ja zeker heb EasyLink aan staan, ik denk niet dat de raspberry dan mijn tv anders ziet? Of heb ik dit fout?
In ieder geval heb ik wat er op internet te vinden is, al geprobeerd maar alsnog zonder resultaat.
Ik gebruik trouwens ook een hdmi 1.4 kabel, neem aan dat deze CEC wel ondersteund maar weet dat niet zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door MiteZZ op 14-08-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is denk ik niet de kabel. Ik gebruik dezefde kabel voor beide TV's. Voor de ene werkte het niet en voor de andere wel. Zelfde kabel.
Je kunt eventueel nog de debug log aanzetten in XBMC en kijken wat er binnen komt aan commando's.
Zoals gezegd: ik heb het nooit aan de gang gekregen. Enige dat ik kreeg wat het verschuiven van het beeld als ik de pijtjes toetsen gebruikte.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Wat 'ie bij mij wel doet trouwens, is bij het aanzetten van de RPI gaat de TV ook gelijk aan op de goede zender, en bij het uitzetten gaat de TV ook uit. Dat is gewoon CEC, maar icm de afstandsbediening werkt het dus niet. Heb jij dat ook MiteZZ, of helemaal niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiteZZ
Ja zeker dat doet hij ook, dat doet hij ook bij de playstation. Dus CEC werkt maar ik heb het idee dat de TV de pijltjes toetsen niet gebruikt via CEC maar gewoon voor zijn "eigen" commando's gebruikt(het verplaatsen van het beeld). Heel apart allemaal dat het maar voor de helft werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:23
Bij mij op een 5604H serie doet CEC het alleen op HDMI1, niet op HDMI2 of HDMI Side. Misschien zit het daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiteZZ
Ik heb mijn playstation in de hdmi 2 ingang en daar doet hij het ook. Echter met het proberen van CEC voor mijn RPI alles geprobeerd zonder andere hdmi-stekkers erin.
Pagina: 1