iPhone 5 nog bruikbaar of?

Pagina: 1
Acties:

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik heb al een tijdje een Iphone5 (1,5jaar) nu werd ik vanochtend wakker gemaakt door me vriendin omdat ik door me wekker heen had geslapen dacht ik, ik pak mijn telefoon uit de lader en hij doet helemaal niks meer het lijkt net of die uit is (krijg hem ook niet meer aan) mijn garantie is verlopen en heb ook geen aankoop bon meer. ik vraag me af wat het probleem zou kunnen zijn en of iemand het zelfde mee heeft gemaakt?

kan ik dit voor onder de 100 euro laten reparen dan is het me wel waard komt het boven de 100 euro wacht ik nog wel 3 maanden dan mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen.

Alvast bedankt! :)

& het licht niet aan me oplader heb een andere oplader van me collega gebruikt maar hij doet nog steeds helemaal niks.

[ Voor 9% gewijzigd door Inhumanous op 14-08-2014 12:28 ]

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

Als hij HELEMAAL leeg is, duurt het minimaal 20-30 minuten voordat je uberhaupt het batterij icoontje te krijgt als je op de powerknop drukt (met de lader van je collega aangesloten om je eigen lader even uit te sluiten). Geef je iPhone dus wel rustig de tijd om te kunnen laden.
Indien dit niet werkt, kan er veel aan de hand zijn en weet iemand anders misschien wel een antwoord.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Hang hem eens aan de computer en kijk of deze hem nog herkent, zo ja dan zou je een restore kunnen doen.

Mocht dit niet werken dan even hier kijken of je garantie echt vervallen is, https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Je IMEI nummer staat in kleine cijfers achterop je toestel.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54
Anders DFU mode proberen

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Om te beginnen heb je voor alle producten 2 jaar garantie in Nederland, in geval van Apple 1ste de Apple Care en daarna gewoon een garantie die verplicht is volgens de Nederlandse wet, en daar doet Apple niet moeilijk over (uit ervaring).

• Inhumanous
Mizgala28 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:13:
Om te beginnen heb je voor alle producten 2 jaar garantie in Nederland, in geval van Apple 1ste de Apple Care en daarna gewoon een garantie die verplicht is volgens de Nederlandse wet, en daar doet Apple niet moeilijk over (uit ervaring).
klopt maar dan moet je wel het bonnetje hebben van de winkel waar je hem hebt gekocht en laat ik die nou na de verhuizing zijn kwijt geraakt :/

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is het ene online aankoop geweest of echt een fysieke winkel aankoop? Bij de eerste kan je nog navragen of ze een factuur naar je willen opsturen. Bij de laatste kan je altijd even langsgaan en vragen wat ze voor je kunnen doen of niet.

Xbox Live ID:Notna8310

• Inhumanous
eagle00789 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:32:
Als hij HELEMAAL leeg is, duurt het minimaal 20-30 minuten voordat je uberhaupt het batterij icoontje te krijgt als je op de powerknop drukt (met de lader van je collega aangesloten om je eigen lader even uit te sluiten). Geef je iPhone dus wel rustig de tijd om te kunnen laden.
Indien dit niet werkt, kan er veel aan de hand zijn en weet iemand anders misschien wel een antwoord.
ik hoop dat dit het geval is, ik had geen officeel kabeltje maar een zwarte van een webshop waar al een klein kabel breukje inzat. wss is me telefoon s'nachts uitgevallen waarna ik hem heb uitgetesten voor 30seconden in de lader van een collega. nu als ik thuis kom maar even kijken of ik ergens een iphone 5 lader kan regelen om hem 30min eraan te leggen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Als het kabeltje al een breukje had zou ik inderdaad eerst maar eens op zoek gaan naar een lader die het 100% zeker doet en hem daar een tijdje aan laten hangen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Het is gelukt accu was blijkbaar dus toch helemaal leeg :) bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat liep met een sisser af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:14
Je hebt gewoon recht op twee jaar garantie, ook al loopt Apple hier niet mee te koop. Als je in de Apple Store uitlegt dat je volgens de Nederlandse wet twee jaar garantie moet krijgen, dan mogen en zullen ze dit niet weigeren.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:22
Doen ze ook niet.

Sterker nog, toen ik telefonisch contact zocht benoemde ze het zelf.
Ze maken overigens wel onderscheid tussen het eerste jaar (fabrieksgarantie) en het tweede jaar (consumer claim). In het tweede jaar kunnen ze je bijvoorbeeld vragen om diagnostics te draaien en foto's van het toestel op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56
Dannydekr schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:12:
Je hebt gewoon recht op twee jaar garantie, ook al loopt Apple hier niet mee te koop. Als je in de Apple Store uitlegt dat je volgens de Nederlandse wet twee jaar garantie moet krijgen, dan mogen en zullen ze dit niet weigeren.
i.c.m.
Inhumanous schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

klopt maar dan moet je wel het bonnetje hebben van de winkel waar je hem hebt gekocht en laat ik die nou na de verhuizing zijn kwijt geraakt :/
Als dat geen Apple Store was hoef je niet bij Apple aan te kloppen voor de garantie voor in ieder geval het tweede jaar. Immers is de verkopende partij degene waar je de garantie moet claimen. Als de fabrikant meewerkt is dat alleen meer voordeel, maar niet verplicht.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluizel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-08-2023
Inhumanous schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Ik weet dat het probleem al opgelost is maar toch: een rekeningafschrift is ook voldoende bewijs.

Dat klinkt raar en dat is het ook

Pagina: 1