2 Monitor setup met Eyefinity kaart

Pagina: 1
Acties:

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Ik heb momenteel volgende "onderdelen":
* 2 24-inch Samsung 2443BW Schermen (1 VGA, 1 DVI-D)
* Een computer met Vista Home Premium
* In de pc een videokaart Club 3D AMD Radeon HD5870 Eyefinity 6 met 6 Mini Displayport uitgangen
* 1 meegeleverde DVI-D Single Link passive adapter
* 1 Dell Mini Diplay port naar DVI-D Single Link passive adapter

Met 1 scherm op de meegeleverde mini display port naar DVI-D adapter werkt perfect.
Als ik mijn 2de scherm hier via de gelijkaardige adapter van Dell op de 2de mini display poort van mijn videokaart hang, doet dit scherm niets. Mijn AMD Catalyst software noch windows herkennen het scherm, zien zelfs niet dat dit toegevoegd wordt.
Als ik eventjes de schermen verhang op de adapters, werkt het andere scherm dus wel perfect, maar het eerst weer niet meer.
Ik lees her en der op internet dat er een verschil is tussen de Mini-DP naar DVI-D adapters, zijnde actieve en passieve adapters. Wil dit nu zeggen dat ik zo'n actieve adapter moet halen? Of is het gewoon de Dell adapter op zich die specifiek is en dus niet met een niet Dell machine overweg kan?
Ik heb ook al de andere mini DP poorten getest, met 1 scherm werkt dit perfect, de 2 schermen lijkt niet te lukken.

Graag enige feedback :-)

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Werkt alleen met een actieve adapter ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Blijkbaar zat er nog een 2de adapter (Mini Display Port to DVI-D Passive) verstopt in de doos van mijn videokaart. Deze gebruik ik nu en nu werkt het perfect.
Dell adapter is dus blijkbaar niet compatibel met eender welke pc of component ... geweldig weer.

Bedankt voor de tip.

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand