Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Na maanden plots lage FPS in games

Pagina: 1
Acties:

• cgers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb een pricewatch: MSI GE620DX-296NL

En 1j geleden speelde ik er wow op en alles stond op high/ultra en alles lukte, raids en pvp 40vs40.
Ik speelde deze herfst ook Swotr en alles verliep vlot zonder lage framerate.

Echter probeerde ik 2maand geleden neverwinter online uit en had zelfs op de aller laagste settings 20fps max.
Ik dacht dat dit eerder aan het spel lag of stuk RAM dat defect bleek te zijn.
Gisteren heb ik echter een nieuw stuk Ram gestoken (zit weer op 8GB) en wow terug gekocht,

Nu is wow ook extreem traag, en met extreem bedoel ik op low: 23fps gemiddeld in gewone area's.
Als ik alles op ultra zet, en alles wat te disablen valt disable + shadows op fair, haal ik 3.5-16fps in Steden en pvp battles, dungeons blijken ook ondoenbaar.

Wat ik al gedaan heb na het lezen van forums is:

In de NVIDIA settings algemene setting naar mijn gt555m gezet, en elke mogelijke exe van wow aan het lijstje nog eens toegevoegd.
Directx op 9 gezet ipv 11. Niets brengt er veranderig in.

Wat kan het probleem zijn?(heb momenteel nog niet de kans om fresh win7 install door vakantiewerk)

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Clean driver install?

Of MSI afterburner installeren en kijken of de clockspeeds wel goed staan? Wellicht dat je kaart undergeclockt wordt omdat je energie settings in energiebeheer op energiebesparen staan. Heb ik ook eens gehad.

• cgers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2022
Clean driver install deed al zeer veel, en hal nu al terug hogere fps, en met die MSI afterburner kan ik 2 dingen regelen, core clock en memory clock. Deze staan nu in het midden. mag ik die op max zetten of beter afblijven?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Tenzij je goed weet wat je doet toch afblijven, ik heb zelf een keertje mee zitten spelen en dat heeft voor de nodige nadelen gezorgd.