Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kwaliteit acculaders bij laptops...

Pagina: 1
Acties:

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11 21:44
Het viel mij op dat tegenwoordig de snoeren die bij laptops worden geleverd steeds korter en korter worden… Het is natuurlijk een kleine bezuiniging… maar wordt er ook misschien op de voeding flink bezuinigd? Je ziet het niet aan de buitenkant (ook niet op de informatie sticker). Een voeding levert in het algemeen bij X volt Y ampère en dus X*Y watt… en veel verder dan dat kom je niet…
Maar als je een goedkopere accu hebt heeft deze (over het algemeen) een grotere rimpelspanning…
En hoe groter de rimpel spanning hoe slechter dit is voor de accu. Deze gaat dan sneller zijn capaciteit verliezen en is dus sneller onbruikbaar.
Misschien is het iets om aan te geven hoe groot de rimpelspanning is bij laders die standaard worden bijgeleverd bij producten… (bij product reviews natuurlijk)
Nu ben ik niet zo bekend met de accu’s van laptops en hoe groot de effecten van rimpelspanning daarop is...
Ik weet verder niet of jullie een goede osciloscoop hebben oid maar ik dacht dat het mischien wel interresant was om er even naar te kijken. Of in ieder geval over na te denken.

Ps: mischien zou je meteen kunnen kijken naar andere eigenschappen van acculaders...
PPs: zou je ook kunnen doen bij laders van telefoons tabelts etc...

[ Voor 7% gewijzigd door klaw op 14-08-2014 11:10 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Gaan we ff naar kijken, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel impact dat op de accu zou hebben. Laptops hebben natuurlijk nog een heel laadcircuit voor de accu hangen, die zou allerlei troep moeten wegfilteren. Als dat robuust genoeg is om de pieken met inprikken van laders op de vangen, moet die ook een boel ripple glad kunnen trekken lijkt me. Maar gaan we ff onderzoeken :)

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11 21:44
Het kan natuurlijk ook zijn dat er ook bezuinigd word op het laad circuit... Er wordt een paar cent bezuinigd op laptop snoeren dus dat een bedrijf op de laadcircuit ook zal bezuinigen is niet ondenkbaar. En vrijwel niemand kijkt er naar. De meesten houden zich voornamelijk bezig met hoeveel geheugen, RAM etc. (als ze zich al bezighouden met pc’s). Had laatst met iemand over uninterrupted power supplies en accu’s dus vandaar de vraag.
Ben benieuwd of er iets uitkomt. (Als eruit komt dat het geen zin heeft/niet nuttig is/te lastig/te duur etc.etc. laat het ons ook even weten :)
edit;typo

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness