Welke next-gen console?

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:06
Goedemorgen,

Ik kon geen ander topic vinden waar ik mijn vraag kwijt kan, dus ik heb maar een nieuwe aangemaakt.

Ik sta op het punt een nieuwe next-gen console te kopen, en nadat ik gisteravond mijn PS3 heb verkocht komt dit nu wel heel dichtbij.

De afgelopen weken heb ik me al redelijk ingelezen, maar nadat ik van de week een mooie aanbieding van Microsoft in mijn mailbox (€ 399,- met Fifa 15 en Forza 5) kreeg ben ik gaan twijfelen.

Ik wil met mijn nieuwe console alleen sport (Fifa / UFC / Tekken) en racegames gaan spelen, de rest speel ik op de pc.

PS4:
Mijn beste vrienden hebben allemaal een PS4 (samenspelen)
Meer verkocht in de wereld, dus betere toekomstige titels?

Xbox One:
Ziet er qua design mooier uit
Forza (is deze game niet veel beter dan Driveclub?)
Media functies

Nu vraag ik me af, aan de hand van welke zaken jullie je keuze hebben gemaakt.
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren in mijn keuze!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:35
Als je meeste vrienden een PS4 hebben zou ik daarvoor gaan.
Dat meer verkocht is een non argument dat daardoor betere titels komen. Betere titel, beter spel, vaak nogal persoonlijk.

Media functies, zal ps4 ook wel hebben. En hoeveel ga je zoiets daadwerkelijk op langer termijn gebruiken? En dan met name de functies die een ps4 niet aan kan en de xbox wel.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zo te zien heb je je huiswerk al gedaan, dus het is nu echt aan jou. Sportgames kun je op beide spelen, maar Forza is alleen op X1 en je zal op GT7 moeten wachten om iets vergelijkbaars op PS4 te krijgen.

Om op je laatste vraag te antwoorden:

- Vrienden hebben inderdaad ook PS3/PS4
- Betere hardware
- Fijnere controller
- Remote Play
- Exclusives
- Goedkoper
- PS Plus

En buiten het apparaat om vind ik MS gewoon een zeer onsympathiek bedrijf en hun producten staan me over het algemeen ook niet aan.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:44
Moeilijke dit! Als je vrienden inderdaad allemaal een PS4 hebben dan zou ik daar ook voor gaan. Dat is toch altijd wel erg leuk. Maar zo te horen is de Forza + Fifa bundel erg voor jou geschikt, net als voor mij :)

Tussen de consoles zelf vind ik de verschillen klein. Zo klein dat ik zelf over ga stappen van PS4 naar Xbone omdat:

- ik Forza wil spelen (GT vind ik de laatste jaren tegenvallen)
- ik de PS4 controller niet fijn vind t.o.v. de Xbox 360 controller
- de Xbone betere media speler functies heeft die de PS4 nooit zal krijgen (want dan snijdt Sony zich in z'n eigen vingers, ze verdienen immers erg veel aan de productie en verkoop van films)
- vriend(en) ook voor de Xbone gaan

Zoals je kunt lezen zijn een hoop reden erg subjectief. Dus of je er iets mee kunt weet ik niet ;)

Feit is dat je met beide systemen erg veel plezier gaat hebben. Waar het bij jou om gaat is of je Forza 5 zo belangrijk vind dat je daarvoor een ander systeem aan wilt schaffen dan je vrienden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 16:28

Player1S

Probably out in the dark

Protax schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:13:

PS4:
Daar heb je je antwoord. Niet verder over nadenken. Ook al ben ik pro-xbox, ik kan met goed fatsoen geen enkele reden bedenken welke bovenstaande overtreft waarom je een toch xbox One moet aanschaffen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Sport games en racegames zijn leuk om samen met vrienden te spelen, maar ook wat andere Co-op shooters kunnen zeer interessant zijn om samen te spelen met vrienden. Je kan natuurlijk altijd nieuwe online vrienden zoeken op de XboxOne en echte vrienden kunnen gewoon lekker bij je langs komen voor een potje Fifa op de bank.

Ik heb zelf gekozen voor de PS4 en dat ligt aan de volgende zaken:
- Betere graphics (verschil is klein met XboxOne)
- Remote Play (achteraf werkt het niet helemaal 100%; lees weinig knoppen)
- PS+ abbo (gratis games voor op me PS Vita en PS4, valt tot nu toe tegen)
- Beter leverbaar in Nederland ( ik praat over begin 2014 en ik wilde geen IMPORT)
- Goedkoper (ik ben van origine een PC gamer, maar ik ben nu aan het overstappen naar console gaming)

ik speel de meeste games SOLO, dit komt doordat mijn internet van Ziggo niet stabiel is om echt online te gaan gamen.
maar goed, mensen mogen mij altijd toevoegen: PYKOWNL (op Playstation network)

Persoonlijk zit ik ook in de knoop, want de XboxOne is ook geweldig.
Vooral de Windows omgeving, oftewel het media center gedeelte spreekt mij erg aan.
de PS4 is toch erg gericht op gamen en meer niet.

Microsoft heeft echt een geweldige deal met Forza en FIFA, twee games die ik echt wil spelen.
PS4 heeft nog geen race games, maar die komt er wel aan.
Daarnaast is de XboxOne ook goedkoper geworden en dat is ook positief.

Ik woon zelf nog thuis en ik denk dat mijn ouders boos worden als ik een PS4 en XboxOne in huis neem ;)
Geld en ruimte is geen probleem, maar voor nono's is ieder console hetzelfde en gaan ze me voor gek verklaren haha.
Als iemand ze kan overtuigen dan graag hahaha.

Dus dit is mijn verhaal tussen XboxOne en PS4 en zoals je leest ben ik geen FAN boy. Ik hou van gamen en het maakt me niet uit waarop.

ik hoop dat de volgende vragen jou helpen bij het kiezen van je console:
1. Wil je gamen met vrienden (online) ? PS4.
2. Wil je een console die erg gericht is op gamen ? JA= PS4, NEE = XboxOne
3. Heb je nog een PS+ account en geen geld voor Xbox Gold ? PS4
4. Microsoft heeft iets meer deals met uitgevers, dus krijg je eerder toegang tot games, dan kies je voor XboxOne
5. Vind je het belangrijk dat de console klein is ? Ja= PS4, NEE = XboxOne (met grote stroomblok)
6. Wil je de HDD kunnen vervangen voor meer opslag ? PS4
7. Ben je bereid te betalen voor EA acces? Momenteel alleen XboxOne (extra dienst)
8. Kijk welke games je meer aanspreken en maak daarin je keuze.

Meer tips kan ik je verder niet geven.
Zoals ik al aangaf, persoonlijk wil ik beide consoles en kan ik ook geen keuze maken.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46

BM

Moderator Spielerij
L1nt schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Daar heb je je antwoord. Niet verder over nadenken. Ook al ben ik pro-xbox, ik kan met goed fatsoen geen enkele reden bedenken welke bovenstaande overtreft waarom je een toch xbox One moet aanschaffen.
Dit ^^.

Met afstand de belangrijkste reden in je hele lijstje imho :) Heb je de meeste vrienden op PSN, ga voor een PS4, zondermeer.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Beide brengen het zelfde(niet helemaal maar nagenoeg), alleen brengt de PS4 vrienden waar je mee samen kan spelen, dus ga lekker voor die PS4

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:19
lijkt mij geen moeilijke keuze dan :)
90% van alle games komen toch zowel op de xone en ps4.

[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 14-08-2014 12:32 ]

nothing stops this train

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Uiteindelijk komt de keuze op jezelf neer. Wat wil je zelf het liefst ?

Ik zou is naar een winkel/beurs gaan die demo modellen heeft (mediamarkt, bart smit, gamescom, first look?) etc. En speel daar is op.
Kijk naar wat jij zelf fijn vindt werken. Het probleem met advies vragen is dat de meeste reacties (let op: ik beschuldig niemand) gebasseerd zijn op eigen voorkeur.

Ik heb beide consoles staan en persoonlijk speel ik vaker op de xbox, puur om twitch en youtube. (PS4 heeft ook twitch, maar is gelimiteerd aan ps4 games).

Daarnaast als ik in een loading screen zit van forza, kun je instantly switchen naar twitch of youtube en verder kijken terwijl de game door laad. Iets waar ik al jaren op zit te wachten want... fuck loading screens ;)

Het komt echt neer op persoonlijke voorkeur en ik zou het echt niet laten afhangen van wat je vrienden hebben. Het kan maar zo zijn dat ze over een maand een xbox kopen of geen tijd meer hebben en dan heb je er alsnog weinig aan.

Ik zou een console puur kiezen op wat je zelf het liefst wilt en de beste ervaringen mee hebt in de vorige generatie.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik ga zelf een PS4 kopen, maar ik zou me ook niet doodstaren op de console van je vrienden, tenzij je gewend bent om vaak samen te spelen.

Ook sportgames zullen niet de doorslaggevende factor vormen, want die zijn allemaal multiplat.

Racegames is een ander verhaal. De exclusives van MS lijken op dit gebied beter. Al is FM5 lang niet zo goed als FM4, heb je zodadelijk met Forza Horizon 2 twee exclusives waar Sony niet aan kan tippen. Ik verwacht zelf niet al te veel van DriveClub en verwacht GT7 op zijn vroegst in 2015, maar dat kan net zo goed 2017 worden (als we naar GT5 kijken).

Nu haal je ook mediafuncties van de XBO aan, maar realiseer je wel dat een XBO (of PS4) al 70 watt verbuiken in idle, veel meer dan een simpele Medi8tor, die meer kan en een stuk goedkoper is.

Daarnaast is een deal van € 400 voor een console met twee games niet verkeerd.

Ik zou het van de exclusives laten afhangen.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Het komt over alsof jij je beslissing al heb gemaakt. Als je het belangrijk had gevonden dat je vrienden een ps4 zouden hebben had je al een ps4 gekocht.

Wss vind jij de features/games van de xbox one beter, dus ik zou dat gewoon een xbox one nemen.

• Tosti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03-2024

Tosti

BlizzarD AddicT

Pikkebaas, neem nou gewoon de PS4.

"Could someone explain how I set my laserprinter to stun!?"

• Protax
Tosti schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:54:
Pikkebaas, neem nou gewoon de PS4.
Lol daar is één van me matties met een PS4 :P

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja.... Maar aan de andere kant..... een Xbox One geeft natuurlijk wel de kans om allemaal nieuwe gamevriendjes aan te maken....

Dat is ook leuk..... :)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Protax
Bullet NL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:56:
Tja.... Maar aan de andere kant..... een Xbox One geeft natuurlijk wel de kans om allemaal nieuwe gamevriendjes aan te maken....

Dat is ook leuk..... :)
Tuurlijk, maar Fifa samenspelen met vrienden vind ik wel lachen! Maar dat werkt volgens mij niet in Fifa 14.

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Als je daadwerkelijk gaat samenspelen met vrienden op je console via het internet zou ik voor de PS4 gaan. Zo niet, dat de X1.

Waarom?
- Daar zijn echte racespellen momenteel op verkrijgbaar. Driveclub komt, maar is arcade. FM5 is momenteel de enige serieuze racer op current-gen hardware
- Fifa heeft Ultimate Team als exclusive. Volgens vele is dit een bijzonder goede toevoeging.

Verder wil ik even een paar puntjes nuanceren
- Exclusives hebben beide consoles.
- De X1 is gemaakt voor games maar ook voor media functionaliteit. Het eerste doet het niet minder vanwege het tweede.
- Je hebt geen Gold meer nodig voor vele internet functies
- Er is een erg gezellige Tweakers community op de X1. Join in zou ik zeggen :D
Protax schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:57:
[...]Tuurlijk, maar Fifa samenspelen met vrienden vind ik wel lachen! Maar dat werkt volgens mij niet in Fifa 14.
Cross-Platform natuurlijk niet. Maar Online is echt wel mogelijk in Fifa 14 op de X1

[ Voor 17% gewijzigd door Yaz op 14-08-2014 12:59 ]

Gamertag: YazNL

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik wou een XBONE halen, de extra features spraken me erg aan. HDMI in, skype, media, kinect etc.

Echter gingen al mijn vrienden voor de PS4, en laat online gamen met vrienden nu net het leukst zijn van een console in mijn ogen. Ik ken niemand die een XBONE heeft of wil hebben helaas. Dus ben ik voor de PS4 gegaan. Ben inmiddels wat ouder en samen gezellig gamen zoals vroeger gebeurt eigenlijk alleen nog maar online.

Als ik puur naar games kijk maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit welke console ik heb. Ben geen hardcore gamer meer en leuke games hebben ze alle twee. Al moet ik zeggen dat ik wel een grote fan van de uncharted series ben en nu ook The Last of Us. Dus wat games betreft leun ik wel iets meer naar de PS4.

Tijdens 360 vs PS3 was het makkelijk, de ene kost geld om online te gamen, de ander was gratis. Vrienden waren echte Nederlanders en gingen masaal voor gratis online. En dat was dan ook direct het probleem nu, ik ben niet merk gebonden of trouw, maar vrienden waren aan de PS3 eco systeem gaan wennen en blijven daar nu hangen. Zeg maar fanboys geworden, discussies over XBONE vs PS4 waren dan ook hopeloos en er werd blind gekozen voor de PS4 jaren voor dat het uit was en dus informatie bekend was. :+

Als de XBONE al direct uit was vorige jaar in NL, hadden we HEEL misschien een andere situatie gehad en waren vrienden misschien over te halen om op de XBONE over te gaan, gezien de PS4 moeilijk te leveren was en ze nu toch alle twee geld kosten om online te gamen.

[ Voor 55% gewijzigd door Port187 op 14-08-2014 13:22 ]

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 15:43

zTz

Ik stond zelf voor dezelfde keuze. Uiteindelijk voor de PS4 gegaan omdat vrienden ook een ps4 bezitten. Ik vind het Design/UI van de Xbox ook beter/mooier...en vind de controller van de Xbox een stuk prettiger..maar spelen met vrienden weegt toch wel het zwaarst

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

zTz schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:59:
Ik stond zelf voor dezelfde keuze. Uiteindelijk voor de PS4 gegaan omdat vrienden ook een ps4 bezitten. Ik vind het Design/UI van de Xbox ook beter/mooier...en vind de controller van de Xbox een stuk prettiger..maar spelen met vrienden weegt toch wel het zwaarst
Joh, dat geeft toch helemaal niet! :)

Wie weet dat de mogelijkheid zich aan doet om ooit een Xbox One op de kop te tikken... Zeg nou zelf, dat is toch de meest ideale situatie? :D

Ik verwacht namelijk dat best veel huidige PS4 bezitters zullen overstappen of een Xbox One naast hun huidige console zullen zetten.

Gezellig man, samen gamen is het leukste!

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Als je vrienden allemaal al een PS4 hebben, zou ik zeker ook voor de PS4 gaan.

Mijn keuze is meer gebaseerd op het verleden. Ik heb altijd Playstations gehad vanaf het eerste model.
Ik heb nog weleens op een XBox gespeeld, maar kom dan iedere keer tot de conclusie dat ik de Sony controllers veel fijner vind.
Nu met de opvolging van de PS3 was het meteen duidelijk dat er bij mij ook een PS4 ging komen. Alleen het moment van aanschaf was toen nog te bepalen in verband met welke games wanneer beschikbaar zouden zijn. Eind juni dan toch de PS4 er naast gehaald om AC4, Fifa 2014 en TLOU Remastered reeds op next-gen te gaan spelen.

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:23
Ik heb zelf mijn keuze gebaseerd op de exclusives en de (voor mij) fijnere controller en ben voor de Xbox One gegaan. Mijn vrienden hebben uiteraard nog geen Xbox One, aangezien deze nog niet uit is in Nederland. Voor co-op spellen is het wel leuk om samen online met vrienden te spelen. Wat betreft sport- en vechtspellen kon ik geen vrienden vinden die zin hadden dit online te spelen. Dat soort spellen vind ik ook leuker om samen op de bank te spelen.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Je vrienden allemaal PS4, neem er dan ook maar eentje, of je moet de extra features van de Xbox One echt belangrijker vinden.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:En dit topic gaat op slot voordat dit een 'XB1 vs PS4'-topic wordt. Je (topic starter) hebt aardig wat mooie on-topic reacties gekregen. Succes met het maken van een keuze! ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Uniciteit op 14-08-2014 14:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.