• Hilol
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 14:38
Hoi allemaal,

Weet niet of ik in het juiste subforum zit maar wilde hier (anoniem) even mijn verhaal kwijt over mijn ervaringen met het inleveren van mijn lease toestel.

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd waarbij ik mij oude toestel in moest leveren. Na wat vragen hierover kreeg ik van de klantenservice te horen dat ik alleen het toestel, zonder sim kaart en terug gezet naar fabrieksinstellingen ingeleverd kon worden in een retour envelop. Zo gezegd zo gedaan, de envelop netjes ingeleverd met het toestel zónder simkaart. Bewijs van afgifte gekregen en afgewacht op de terugkoppeling van Hi.

Na een week ongeveer kreeg ik reactie van Hi dat het toestel was ontvangen. Tot mijn verbazing kreeg ik van de week een brief binnen dat het toestel ineens defect blijkt te zijn en dat ik een boete krijg van €25,-.
Na 4 keer met de Hi klantenservice gebeld te hebben krijg ik alleen maar te horen dat ik het toestel met geen mogelijkheid terug in handen kan krijgen om aan te tonen dat hij niet defect is en dat ik eigenlijk maar gewoon me mond moet houden en die boete moet betalen.

Dit is voor mij een principe kwestie geworden want ik wéét dat dit toestel niet defect was op het moment van inleveren. Ik ben al jarenlang klant van Hi en krijg nu aan alle kanten te horen dat ik niks kan bewijzen en maar gewoon die boete moet betalen. Dit vind ik ronduit belachelijk. Bij het inleveren van het toestel is er nergens naar gekeken en is hij gewoon aangenomen en opgestuurd. Niemand die heeft gecontroleerd dat het toestel wél werkte. En vervolgens wordt mij dit in de schoenen geschoven.

De boete is "slechts" €25,- en daardoor ben ik bang dat veel mensen hier geen werk van maken en na meermaals bellen de boete maar gewoon betalen. Nadat ik de 3e keer in 15 minuten tijd bij dezelfde afdeling van Hi mijn beklag had gedaan kreeg ik te horen dat ik al een paar keer had gebeld en dat de medewerker een credit moet opmaken want dan zijn wij er maar vanaf. Dit geeft mij het idee dat Hi op deze manier nog een laatste slag probeert te slaan uit de ingeleverde toestel lease toestellen.

Iemand anders die tegen hetzelfde aan is gelopen?