Toon posts:

Videobewerking. Welke kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wat video bewerking doen. Kleine dingetjes maar. Wat video met audio opnemen en wat editen, effectjes etc. Geen heftige dingen maar wel kwalitatief verantwoord. Geen blokkerige rommel.
Wie houdt zich hier mee bezig en kan mij een kaartje aanraden. Het budget wat ik heb is niet echt groot. Dus prijs/kwaliteit mag voor mij zo gunstig mogelijk zijn.
Wie heeft er een tip? Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/xyxthumbs.gif

Verwijderd

Wat is een niet erg groot budget?

Naja ik zou voor zo'n Radeon gaan, hebben goede 2d en ook wel 3d kwaliteit.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ga voor de matrox g450 e tv die is daar echt perfect voor.

Verwijderd

En waarmee wil je de beelden aanleveren , waar wil je ze vanaf halen (digicam , DV-camera , analoge camera?

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 19:28 schreef DETONATORX het volgende:
ga voor de matrox g450 e tv die is daar echt perfect voor.
Owja die is ook erg goed, ff vergeten.

Verwijderd

ga voor de matrox g450 e tv die is daar echt perfect voor
Helemaal mee eens..

Maar het kan natuurlijk zijn, dat ie al een goede videokaart heeft, dus dan zou ik een Miro DC10 plus aanraden (of een Miro DV plus, mocht je Digitale Video gaan editen).

Verwijderd

gewoon miro dc 10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt al voor de snelle reply's Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/happy/xyxthumbs.gif

Ik heb al een GF2 videokaart dus heb niks aan een nieuwe complete kaart. Het gaat mij meer om het capturen dus niet mijn beeld op de monitor. Daar ben ik dik tevreden mee.

De DC10+ is een beetje boven mijn budget uit helaas.

Ik zat zelf te denken tussen de 150-300 gulden.

Ik wil Video van mijn videocamera capturen en streaming media van maken. Maargoed dat is bijzaak. Mij gaat het meer om het gecaptured'de beeld. ;)

Verwijderd

wat voor video cam ?
pak anders een miro pc tv rave dat werkt ook prima

Verwijderd

Topicstarter
Het is een oude Video8 camera. Simpel dingetje maar goed genoeg voor wat filmpjes :)

Verwijderd

ohh nee ok ik wouw zeggen als het een dvcam was dan kon je firewire gebruiken

maar dan kan je de pctv rave gerust gebruken das goed zat

Verwijderd

Topicstarter
OK bedantk voor de tip.
Ik zag inderdaad dat hij niet zo duur was.
Het grootste verschil tegenover de PRO is dat hij mono is, is het niet?
Natuurlijk wat extra dingetjes maargoed..

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 09:17
'k heb hiero ook de PCTV-Rave, is inderdaad een monokaartje. Beeld kwaliteit is meer dan voldoende (getest door capture van digitale satelliet ontvangst... echt STRAK beeld!!!)

Omzijlen van mono zodat je geen duurder stereo kaartje hoeft te kopen...

Coax-IN: Gebruik een stereo-videorecorder zodat je via de scart een composite/links/rechts signaal krijgt, dit gaat nu naar de capture kaart en je audio-kaart... klaar

Verwijderd

Topicstarter
Ok goede tip! Inderdaad een goede oplossing.
Thanks!
Pagina: 1