• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
Een vraagje. En eigenlijk is het heel simpel.

Volgens mij hebben vele tweakers een performance mouse MX (gezien de populairiteit in de pricewatch).

Zo ook ik, afgelopen week gekocht.

Tot mijn verbazing zat er een niet oplaadbare batterij bij (welke ik uiteraard wel heb proberen op te laden omdat ik daar niet van uit ging ).

Is dat normaal? Of is er ergens iets fout gegaan. (ik heb inmiddels ook een e-mail naar Logitech gestuurd).

Gelukkig is deze niet geexplodeert, maar hij is wel erg warm geworden de batterij.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat gek. Zat er gewoon een Duracel batterij bij? Of een ander merk/type?
Misschien handig om in dat geval even een foto te maken.

En heb je hem via de USB-aansluiting opgeladen of in een losse lader?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bij mij zat er een Eneloop batterij in. Heb je een foto van de batterij die bij jou meegeleverd was?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Kevinp
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OaXKZAhil539urZQ30TbZKmZ/thumb.jpg

Deze.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ai, dat is kwalijk. Kwestie van even Logitech benaderen en/of de winkel. Logitech lost dit altijd wel netjes op.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Kevinp
Hooglander1 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:17:
Ai, dat is kwalijk. Kwestie van even Logitech benaderen en/of de winkel. Logitech lost dit altijd wel netjes op.
Daar ga ik ook vanuit, maar ik dacht eerst nog zou logitech dat altijd doen. Maar er hoort dus gewoon een nette oplaadbare batterij bij te zitten.

Edit:

Zojuist een nogal niet bevredigend antwoord van Logitech gehad.
Geachte Kevinp,

Bedankt voor uw contact met de Logitech klantenservice.
Het spijt mij te horen dat u problemen ondervindt met uw Performance Mouse MX. Mijn naam is Frank en ik zal u graag assisteren met uw verzoek.

Wij raden u aan om de Alkaline batterij dan er uit te laten en dan een NIMH baterij ervoor te gebruiken en kijken of het hiermee beter werkt.

Feitelijk wordt elk oplaadbare batterij een beetje warm tijdens het opladen, maar als het erg warm wordt dan adviserenn wij u om die batterij
helemaal niet meer in te plaatsen

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Houd u er alstublieft rekening mee, dat als we binnen een week niets meer van u vernemen, dat we ervan uitgaan dat het probleem succesvol afgehandeld is en wij deze vraag op 'opgelost' zetten. In dat geval ontvangt u van ons een enquete waarin u feedback kunt geven.

Als u graag een opvolging wilt van de openstaande vraag, klik dan op de volgende link:
linkje

Als er gevraagd word om een wachtwoord en deze heeft u nog niet, dan betekent dit dat u nog geen account heeft. Klik dan op “gebruikersnaam of wachtwoord vergeten” onder het aanmeldingsvenster om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Nogmaals bedankt voor uw email.

Met vriendelijke groet,

Frank
Logitech Europa S.A.
Customer Care - Europa, Midden Oosten en Afrika

[ Voor 65% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2014 09:54 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Neem aan dat je gewoon mag verwachten dat er een oplaadbare batterij in zit? Heb in de mijne een GP ReCyko + zitten met in grote letters "Not for retail sale". Dat is zeker geen alkaline dus.

Verwijderd

Kevinp schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:18:
[...]

Daar ga ik ook vanuit, maar ik dacht eerst nog zou logitech dat altijd doen. Maar er hoort dus gewoon een nette oplaadbare batterij bij te zitten.

Edit:

Zojuist een nogal niet bevredigend antwoord van Logitech gehad.

[...]
Of je hebt je vraag verkeerd geformuleerd of ze begrijpen je niet. Mijn ervaring met de service van Logitech is over het algemeen vrij goed.
Ik zou het nog een keer aan ze voorleggen dat bij een draadloze oplaadbare muis een passende batterij hoort te zitten.

• Kevinp
jip_86 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:25:
Neem aan dat je gewoon mag verwachten dat er een oplaadbare batterij in zit? Heb in de mijne een GP ReCyko + zitten met in grote letters "Not for retail sale". Dat is zeker geen alkaline dus.
Dat is ook wat ik terug heb gestuurd. Dat ik niet van plan ben om een batterij te gaan kopen (ik heb er ook geen liggen).

Overigens staat hier ook "Resale strictly prohibited". Je kan ze namelijk ook vol verkopen natuurlijk ;).
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:30:
[...]

Of je hebt je vraag verkeerd geformuleerd of ze begrijpen je niet. Mijn ervaring met de service van Logitech is over het algemeen vrij goed.
Ik zou het nog een keer aan ze voorleggen dat bij een draadloze oplaadbare muis een passende batterij hoort te zitten.
Zelfde ervaring heb ik ook. In mijn eerste e-mail naar logitech was mij nog niet opgevallen dat het geen oplaadbare batterij was. Alleen het verkeerde type.

even afwachten, ik verwacht vandaag/morgen wel een reactie terug.

[ Voor 36% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2014 10:32 ]

• jip_86
En de winkel zelf eigenlijk? Hebben die geen vervangend exemplaar? Als je hem net gekocht hebt, heb je toch garantie?

• Kevinp
jip_86 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:34:
En de winkel zelf eigenlijk? Hebben die geen vervangend exemplaar? Als je hem net gekocht hebt, heb je toch garantie?
Mijn ervaring met Logitech is meestal zo dat dat beter werkt dan de winkel. In dit geval lijkt trouwens de fout ook bij Logitech te liggen.

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Hoort er een oplaadbare batterij bij te zitten dan? Ik heb een soortgelijke Logitech muis maar daar zat gewoon alkaline bij. Niet erg, want de batterij gaat ruim een jaar mee.

• jip_86
Cilph schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:48:
Hoort er een oplaadbare batterij bij te zitten dan? Ik heb een soortgelijke Logitech muis maar daar zat gewoon alkaline bij. Niet erg, want de batterij gaat ruim een jaar mee.
Ze leveren er toch een oplaadkabel bij. Zou gek zijn als de batterij dan niet oplaadbaar is.

• Kevinp
Cilph schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:48:
Ja, deze was na 1 week leeg. Anders had ik er ook niet zoveel last van gehad. Op het labeltje om de baterij te verwijderen staat ook expliciet only use niHM battery.

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2014 10:50 ]

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Oh, dan lijkt het erop dat mijn Marathon mouse zn naam eer aan doet. Sorry dat ik niet kan helpen.

• Kevinp
reactie terug ( uiteraard ben ik nog niet tervreden )
Geachte Kevinp,

Bedankt voor uw contact met de Logitech klantenservice.
Het spijt mij te horen dat u problemen ondervindt met uw Performance Mouse MX. Mijn naam is Frank en ik zal u graag assisteren met uw verzoek.

Wij raden u aan om de Alkaline batterij dan er uit te laten en dan een NIMH baterij ervoor te gebruiken en kijken of het hiermee beter werkt.

Feitelijk wordt elk oplaadbare batterij een beetje warm tijdens het opladen, maar als het erg warm wordt dan adviserenn wij u om die batterij
helemaal niet meer in te plaatsen

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Houd u er alstublieft rekening mee, dat als we binnen een week niets meer van u vernemen, dat we ervan uitgaan dat het probleem succesvol afgehandeld is en wij deze vraag op 'opgelost' zetten. In dat geval ontvangt u van ons een enquete waarin u feedback kunt geven.

Als u graag een opvolging wilt van de openstaande vraag, klik dan op de volgende link:
linkje

Als er gevraagd word om een wachtwoord en deze heeft u nog niet, dan betekent dit dat u nog geen account heeft. Klik dan op “gebruikersnaam of wachtwoord vergeten” onder het aanmeldingsvenster om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Nogmaals bedankt voor uw email.

Met vriendelijke groet,

Frank
Logitech Europa S.A.
Customer Care - Europa, Midden Oosten en Afrika
Mijn reactie:
Beste Logitech,

waarom proberen jullie mij af te wimpelen met iets wat duidelijk bij jullie fout is gegaan.

Ik weet niet of dit nieuw beleid is, maar ik kan alleen maar oordelen dat u niet voldoende informatie heeft of u (bewust) liegt.

Ten eerste. U levert een batterij bij een muis welke ik eigenlijk nooit had mogen gebruiken.
Ten tweede adverteert u met een muis die oplaadbaar is maar dat niet is.
Ten derde er zijn voldoende mensen die WEL een oplaadbare batterij bij de muis hebben gekregen.
Ten vierde: zie bijlage daar staat in dat er een NiHM batterij bij zit.
(zie ook de link http://www.logitech.com/nl-be/product/performance-mouse-mx )

Het maakt mij niet uit hoe ik deze batterij krijg, als ik hem maar krijg.

kijk ook hier maar eens: Batterij bij peformance mouse MX daar zijn voldoende mensen die wel netjes een oplaadbare batterij er bij hebben gekregen.

Dit is pas goed opgelost wanneer ik een muis heb waarbij een nette oplaadbare batterij zit.

Ik heb altijd erg goede ervaringen met logitech support gehad. Maar dit slaat werkelijk nergens op.

Groetjes

Kevinp
Ik snap niet waarom zo zo moeilijk doen. Desnoods stuur een muis op, dan krijgen ze mijn muis terug.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 17:07
Nou je zet de toon wel in je mail. Hopelijk krijg je geen medewerker die geen slechte zin heeft..

Misschien eens aan gedacht dat de batterij wellicht omgewisseld is in de winkel?

• Kevinp
Raven__NL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:21:
Nou je zet de toon wel in je mail. Hopelijk krijg je geen medewerker die geen slechte zin heeft..

Misschien eens aan gedacht dat de batterij wellicht omgewisseld is in de winkel?
Na 2 mails ben ik het wel zat hoor. Het gaat om een muis van 60 euro en een batterij welke gewoon verkeerd is en hij mij probeert af te wimpelen. Daar kan ik niet zo goed tegen.

Ik kan ook dom doen en zeggen dat mijn muis niet meer oplaad, en hem onder garantie terug sturen.

edit:
Die slechte zin had ik al, maar ik kan niet zo goed tegen leugens, welke hier gewoon verkocht worden.
Raven__NL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:21:

Ja zeker, maar dan moet ik geen e-mail krijgen dat er een alkaline batterij bij zit en dat zoiets klopt.

Een mail dat dat niet hoort en dat ze verzoeken contact op te nemen met de winkel zou kunnen. Maar dit niet in mijn ogen.

[ Voor 44% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2014 13:26 ]

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:30:
[...]

^^
Dit

Ik weet niet waar het fout gaat in de communicatie maar het probleem is volgens mij nog niet duidelijk overgekomen.

Of die Logitech mensen lezen heel slecht, of je communicatie vaardigheden zijn niet subliem.
Die laatste mail van je -O-

Had gewoon iets gestuurd van joh ik heb laatst een muis bij jullie gekocht en het viel me op dat het een oplaadbaar model is maar er zit een normale batterij in, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Dan sturen ze terug ow heel vervelend, dat is inderdaad een foutje, we sturen je direct de goede batterij op. En gelijk een Logitech muismad omdat je zo aardig bent :>

Met jou mail opzet verwacht ik weinig actie

Vroeger zaten de batterijen overigens gesealed (doorzichtig plastic) in de doos. Uit je verhaal kan ik niet halen of deze er gewoon los bij zat of al in de muis.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 14-08-2014 13:28 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

^^ Dat.
Bij mij zat er een oplaadbare batterij in, maar die hield het niet heel lang vol. Het is dus sowieso een goed idee om er een batterij met grotere capaciteit (wel Ni-Mh!) in te stoppen. Dat er een niet-oplaadbare batterij inzit lijkt mij eerder een foutje van de winkel dan van Logitech, misschien hebben ze de muis in de winkel met een andere batterij getest?

Boos worden op de support-medewerkers van Logitech gaat overigens weinig uithalen. Als je vriendelijk bent krijg je meer gedaan, waar dan ook, slechte service of niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Kevinp
Viper® schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:26:
[...]

^^
Dit

Ik weet niet waar het fout gaat in de communicatie maar het probleem is volgens mij nog niet duidelijk overgekomen.

Of die Logitech mensen lezen heel slecht, of je communicatie vaardigheden zijn niet subliem.
Die laatste mail van je -O-

Had gewoon iets gestuurd van joh ik heb laatst een muis bij jullie gekocht en het viel me op dat het een oplaadbaar model is maar er zit een normale batterij in, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Dan sturen ze terug ow heel vervelend, dat is inderdaad een foutje, we sturen je direct de goede batterij op. En gelijk een Logitech muismad omdat je zo aardig bent :>

Met jou mail opzet verwacht ik weinig actie

Vroeger zaten de batterijen overigens gesealed (doorzichtig plastic) in de doos. Uit je verhaal kan ik niet halen of deze er gewoon los bij zat of al in de muis.
Dit is uiteraard niet de eerste e-mail.
De eerste was (niet helemaal duidelijk) een vraag dat er volgens mij de verkeerde batterij in zat.
Antwoord om er (zelf) een NiHM batterij in te doen.
De reactie van mij daarop was dat deze er volgens mij gewoon bij hoorde te zitten. En dat de batterij die er bij zat zelfs niet oplaadbaar was.

Wanneer ik dan een reactie krijg, ja die alkaline batterij is service en hoort zo dat schiet in het verkeerde keelgat.

edit: De batterij zit in de verpakking van logitech zelf. De winkel lijkt me daar weinig mee van doen te hebben. Dus in zo'n seal maar wel in de verpakking los.

[ Voor 4% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2014 13:32 ]

• Viper®
  • Niet online
Ik gok dat door je eerste onduidelijke email Logitech nu denkt dat je batterij warm wordt bij het opladen.

Anders gewoon niet meer reageren en een nieuw incident aanmaken waarin je aangeeft een nieuwe muis gekocht te hebben waar een niet oplaadbare batterij bij zat.

En als ze het niet snel oplossen dat je dan wel ff langs komt met de tweakers knokploeg om verhaal te halen >:)

Ironisch gezien
•Do not use alkaline batteries in this product.
http://logitech-en-amr.cu...tail/a_id/12710/related/1

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 14-08-2014 13:38 ]

• Kevinp
Het komt vast wel goed, maar soms heb ik het gevoel dat je domme e-mails moet sturen ipv zelf weten wat er aan de hand is.

Ik had beter kunnen sturen mijn muis laad niet op. Dan was het waarschijnlijk sneller opgelost geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51
Als ik als helpdesk de 2e mail van jou zou ontvangen zou ik ook nog weinig zin hebben een goede oplossing te vinden.

Tip voor bij support... houd je vraag/opmerking kort maar krachtig, geen hele verhalen.

Gewoon: beste, ik heb de logitech muis gekocht als zijnde oplaadbaar, maar de bijgeleverde is een NIET-oplaadbaar model.
lijkt mij namelijk niet de opzet van dit product.

Met vriendeljke groet.

Kunnen ze weinig verkeerd aan lezen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
MaD_co schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:44:
Als ik als helpdesk de 2e mail van jou zou ontvangen zou ik ook nog weinig zin hebben een goede oplossing te vinden.

Tip voor bij support... houd je vraag/opmerking kort maar krachtig, geen hele verhalen.

Gewoon: beste, ik heb de logitech muis gekocht als zijnde oplaadbaar, maar de bijgeleverde is een NIET-oplaadbaar model.
lijkt mij namelijk niet de opzet van dit product.

Met vriendeljke groet.

Kunnen ze weinig verkeerd aan lezen
Ik heb naast mij bovenstaande bericht nog een berichtje gestuurd, met daarin een excuus dat ik zo snel en geiriteerd reageerde.

Maar precies wat je zegt, soms is weten wat er mis is niet echt handig.

Zeggen dat je muis niet oplaad was waarschijnlijk beter geweest.

Pagina: 1