• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-07 20:44
Ik heb onlangs een Sony KDL-50W805B gekocht bij de MediaMarkt. Ik vind de menu opvallen traag, ook het zappen gaat erg traag. Als ik bijvoorbeeld de zender op kanaal 1 heb en ik druk 3x omhoog, dan zou hij naar kanaal 4 moeten schakelen, maar hij schakelt naar kanaal 2. Om naar kanaal 4 te gaan moet ik dus eerst naar 2, dan naar 3 en dan naar 4.

Een ander probleem is, als je de volume omhoog/omlaag doet bijvoorbeeld, zie je volume balkje op je scherm, dat is normaal. Maar waneer ik de TV pas heb opgestart, en binnen de zeg 10-30 seconde de volume wil wijzigen, dan hoor je wel dat de volume harder/zachter wordt, maar dat balkje verschijnt echt heel laat en gaat dan ineens heel snel omlaag/omhoog.

Is het normaal dat je de TV de eerste 30sec / 1 min niet normaal kan gebruiken?

Laatste updates zijn trouwens geinstalleerd.

EU DNS: 86.54.11.100

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 18:04

MaDLiVe

.-Observer-.

Polat06 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 05:22:
Ik heb onlangs een Sony KDL-50W805B gekocht bij de MediaMarkt. Ik vind de menu opvallen traag, ook het zappen gaat erg traag. Als ik bijvoorbeeld de zender op kanaal 1 heb en ik druk 3x omhoog, dan zou hij naar kanaal 4 moeten schakelen, maar hij schakelt naar kanaal 2. Om naar kanaal 4 te gaan moet ik dus eerst naar 2, dan naar 3 en dan naar 4.

Een ander probleem is, als je de volume omhoog/omlaag doet bijvoorbeeld, zie je volume balkje op je scherm, dat is normaal. Maar waneer ik de TV pas heb opgestart, en binnen de zeg 10-30 seconde de volume wil wijzigen, dan hoor je wel dat de volume harder/zachter wordt, maar dat balkje verschijnt echt heel laat en gaat dan ineens heel snel omlaag/omhoog.

Is het normaal dat je de TV de eerste 30sec / 1 min niet normaal kan gebruiken?

Laatste updates zijn trouwens geinstalleerd.
Helaas is dit een euvel van veel smart tv's, de hardware is traag en daarom zijn menu's en handelingen ook wat trager. Ik ken dit specifieke model niet maar heb ervaring met Philips smart tv. Ook zeker als je ze net aan zet hebben ze even nodig om alle achtergrond processen te starten en menu's en on screen displays beetje hun ding doen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-07 12:41
Waarom niet gewoon hier zoeken en eventueel je vraag stellen: \[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up ?

• c-nan
Joster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:04:
Waarom niet gewoon hier zoeken en eventueel je vraag stellen: \[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up ?
Omdat de vraag daar al vaker langs gekomen is maar geen concrete oplossing.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-07 18:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ze zijn inderdaad langzaam, met name tijdens opstarten. Daar is niets aan te doen, een PC moet ook eerst opstarten voor je hem kunt gebruiken...
Waar je vroeger eerst nog een seconde of tien het logo in beeld had en dus helemaal niets kon krijg je wel snel te zien waar je vorige keer (tv/bron) geindigd was.
Om sneller te zappen zou je een losse decoder kunnen overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 14-08-2014 16:55 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• c-nan
mr.paaJ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:55:
Ze zijn inderdaad langzaam, met name tijdens opstarten. Daar is niets aan te doen, een PC moet ook eerst opstarten voor je hem kunt gebruiken...
Waar je vroeger eerst nog een seconde of tien het logo in beeld had en dus helemaal niets kon krijg je wel snel te zien waar je vorige keer (tv/bron) geindigd was.
Om sneller te zappen zou je een losse decoder kunnen overwegen.
De 3-4 jaar oude Samsung van mijn ouders of mijn 5 jaar oude Samsung start anders veel sneller op.

Het is niet alleen opstarten, ook de Apps menu is traag, dus gewoon scrollen.

Verkoper zei zelfs dat de W6 traag is maar dat dat absoluut niet zo is bij de W8.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-07 12:41
Polat06 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:04:
[...]

Omdat de vraag daar al vaker langs gekomen is maar geen concrete oplossing.
Omdat die er niet is :Z

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-07 18:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan had de verkoper het mis. Misschien een goede basis om terug te gaan naar de winkel...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als een probleem al langs is gekomen, maar niet opgelost, betekent dat natuurlijk geen vrijbrief voor nieuwe topics met exact hetzelfde probleem. Kaart het nogmaals aan en, wie weet (!), heeft het daarvoor bestemde topic uiteindelijk door jou de oplossing. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.