Toon posts:

[Windows 8.1] Dns wil niet op static blijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb al uren zitten zoeken maar heb geen oplossing gevonden.

elke keer als ik mijn dns instellingen wil aanpassen naar google dns, wil dit niet lukken.
ik ga netjes naar mijn interface, tcp/ip instellingen en dan ipv4 & ipv6 probeer ik de dns dan op static te zetten.
dit lukt allemaal en dan vul je alles in en klik je op ok, ok, ok
maar als ik dan terug kijk naar de instellingen staat alles weer terug op automatisch.
heb ook al geprobeerd om via cmd dit op te lossen maar dit wilt niet werken...

hebben jullie raad ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom wil je dat doen en waarom kan het niet in je router ingesteld worden? Als je statisch je DNS wilt instellen, waarom dan niet gelijk je IPv4 adres ook statisch? Dan zal je hoe dan ook succes moeten hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:40:
Waarom wil je dat doen en waarom kan het niet in je router ingesteld worden? Als je statisch je DNS wilt instellen, waarom dan niet gelijk je IPv4 adres ook statisch? Dan zal je hoe dan ook succes moeten hebben.
ik zou wel wilen, maar isp router biedt geen ondersteuning voor static routing, en de router die ik er eerst had tussenhangen is doorgebrand ...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 01:45:
[...]

ik zou wel wilen, maar isp router biedt geen ondersteuning voor static routing, en de router die ik er eerst had tussenhangen is doorgebrand ...
Dat lijkt me ontzettend stug, welke router / provider heb je?

Als je op de netwerkadapter bijv 8.8.8.8 / 8.8.4.4 (Google DNS) instelt zou deze niet magisch weer op automatic mogen komen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
telenet...
de wireless docsis routers ...
maar normaal zijn we aant wachte voor overstap neer belgacom...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

"De wireless docsis router"

dat zijn er nogal wat ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je krijgt toch een IP in een van de interne ranges (10.x.y.z, 172.16-32.x.y of 192.168.x.y)? Of krijg je gelijk een publiek adres? Voor het laatste is 't vreemd, want hoe zou je dan meerdere systemen tegelijk met internet kunnen laten verbinden. Dus je kan prima een statisch IPv4 adres instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg enkel dynamische ip adressen, statisch niet
het zijn de laatste nieuwen routers van telenet

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welke reeks hebben die adressen? Zit het in de reeks die ik zojuist heb genoemd? Zoja, dan kan je 't gewoon veranderen naar een statisch adres. Als je het niet helemaal begrijpt, prima, maar zeg dat dan. Lees in zo'n geval wat sites die uitleggen wat NAT (network address translation) en DHCP is.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
Je kunt trouwens met www.myresolver.info controleren welke DNS je gebruikt. Misschien handig om te testen ;)

Verwijderd

Hero of Time schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:57:
Je krijgt toch een IP in een van de interne ranges (10.x.y.z, 172.16-32.x.y of 192.168.x.y)? Of krijg je gelijk een publiek adres? Voor het laatste is 't vreemd, want hoe zou je dan meerdere systemen tegelijk met internet kunnen laten verbinden. Dus je kan prima een statisch IPv4 adres instellen.
TS gaf aan een wireless ding te hebben, volgens mij is er dan per definitie sprake van een router in een bepaalde vorm of ik moet er apocalyptisch naast zitten op een of andere manier.
Dat gezegd hebbende volgens mij kan ik in mijn ziggo modem/router (UBEE) ook geen custom DNS enzo opgeven, daarom ook gekozen voor mijn eigen model waar dat wel kan. Wellicht ook een goed advies voor de TS.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 15:28 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:25:
[...]

TS gaf aan een wireless ding te hebben, volgens mij is er dan per definitie sprake van een router in een bepaalde vorm of ik moet er apocalyptisch naast zitten op een of andere manier.
Dat gezegd hebbende volgens mij kan ik in mijn ziggo modem/router (UBEE) ook geen custom DNS enzo opgeven, daarom ook gekozen voor mijn eigen model waar dat wel kan. Wellicht ook een goed advies voor de TS.
En daarom mijn goedkopere oplossing voor vaste IP adressen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Grappig dit, heb dit ook opgemerkt op 8.1 met alle updates. Ik zit af en toe bij een klant waar OpenDNS wordt meegegeven, daar wordt dan Tweakers en nog wat andere categorieën geblokkeerd voor users.

Echter moet ik wel op die sites en dan stel ik 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in, maar bij een volgend netwerk zijn ze weer verdwenen (wat opzich wel goed is want bij de meeste klanten prik ik rechtstreeks in op het interne netwerk, behalve deze). Ik ga er eens op letten of als ik weer bij die klant zit, de settings weer terugkomen. Dat zou betekenen dat Windows de LAN-settings tegenwoordig aan het SSID koppelt, net als een iOS device bijvoorbeeld. Dat zou handig zijn!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb adressenrange 192.168.x.x,
er bestaat niet zo direct een alternatief voor telenet router/modem aangezien telenet monopoly op de kabel heeft en als ik op de pc een statisch ip instel dan kan ik enkel op internet maar blijft er niets meer van mijn intranet over. de instellingen van de router gaan bij telenet via hun website, daar heb je echt bitterweinig aan te passen, enkel ssid password, kanaal en poorten ( behalve 1-1024) niets aan te passen voor ip adressen behalve of je 192.168.0.1 of 192.168.1.1 ofzo wilt hebben.

hij onthoudt het ook niet per netwerk zoals iOS, hij doet gewoon niets, je slaagt je instellingen op (wou eigenlijk ook google dns gebruiken) en ze worden niet toegepast... wat dus best wel k*t is.
resolver segt dat ik gewoon gebruik maak van isp dns service ( na bena 100 keer opnieuw in te stellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:20:
er bestaat niet zo direct een alternatief voor telenet router/modem aangezien telenet monopoly op de kabel heeft en als ik op de pc een statisch ip instel dan kan ik enkel op internet maar blijft er niets meer van mijn intranet over. de instellingen van de router gaan bij telenet via hun website, daar heb je echt bitterweinig aan te passen, enkel ssid password, kanaal en poorten ( behalve 1-1024) niets aan te passen voor ip adressen behalve of je 192.168.0.1 of 192.168.1.1 ofzo wilt hebben.

hij onthoudt het ook niet per netwerk zoals iOS, hij doet gewoon niets, je slaagt je instellingen op (wou eigenlijk ook google dns gebruiken) en ze worden niet toegepast... wat dus best wel k*t is.
resolver segt dat ik gewoon gebruik maak van isp dns service ( na bena 100 keer opnieuw in te stellen...)
We hebben het dus over een organisatie of bedrijf?

"Een intranet is een privaat netwerk binnen een organisatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij mij gaat het over privé

en intranet is volgens cisco nog altijd een locaal netwerk bv achter een router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, een intern netwerk binnen een organisatie, die organisatie kan ook jouw huishouden zijn :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:22:
Precies, een intern netwerk binnen een organisatie, die organisatie kan ook jouw huishouden zijn :P
dan benk volledig akkoord :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:20:
er bestaat niet zo direct een alternatief voor telenet router/modem aangezien telenet monopoly op de kabel heeft en als ik op de pc een statisch ip instel dan kan ik enkel op internet maar blijft er niets meer van mijn intranet over....
Je zou kunnen overwegen om je intranet instellingen aan te passen aan de bijzonderheden van je provider's modem.
'k Bedoel: als je toch zo goed weet hoe Cisco over bepaalde zaken denkt, zou je daarvoor best wel voldoende kennis kunnen hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de modem/router kan enkel via de website van telenet geconfigureerd worden, en de mogelijkheden zijn enorm beperkt, onmogelijk voor costum dns in te stellen of andere instellingen ivm ip adressering e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar dit is natuurlijk allemaal een beetje off topic, aangezien het probleem over windows gaat die tcp/ip instellingen niet aangepast wilt laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:48
Even hardop nadenkend en een grote gok. Draait er toevallig een diagnoseprogramma van je provider op de achtergrond dat instellingen in de gaten houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:06:
Even hardop nadenkend en een grote gok. Draait er toevallig een diagnoseprogramma van je provider op de achtergrond dat instellingen in de gaten houdt?
ik heb niets van software afkomstig van de isp draaien
de belangerijkste zijn virtualbox voor school office chrome visual studio e.d.
Pagina: 1