• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 17:37
Ik heb een server en meerdere PC's waarop ik game. Mijn server is opgebouwd uit energiezuinige componenten, maar heeft nog wel een i5 3450.

Ik heb laatst een game gestreamed met de Steam clients. Verbazend hoe goed dat gaat en hoe weinig input lag er is. Dat zette me aan het denken. Eén van de moederborden heeft ondersteuning voor versie 1 van de Virtu MVP software, die je IGP en losse videokaart laten samenwerken. Het idee erachter is dat voor internetten etc geen zware videokaart nodig is. In dat geval gebruikt de software de IGP. Zwaardere programma's (games) worden door de losse videokaart behandeld. Inmiddels is versie 2 beschikbaar van deze software. De claim dat er ook een verminderd stroomgebruik is doordat de losse videokaart alleen wordt ingeschakeld als deze nodig is, wordt nog steeds gemaakt. Al is het dan aan het einde van de features.

Als het in idle echt substantieel scheelt, dan kan ik van mijn server een Win7 systeem maken, met een stevige videokaart erin, en op de aangesloten PC's gebruik maken van de IGP's.

Ik vind echter geen reviews die dit aspect behandelen. Wel een oudje van versie 1, zijdelings. Hebben jullie er ergens iets over gelezen?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5