Reallocation Event Count

Pagina: 1
Acties:

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:17
Hallo,

Ik heb mijn Asus N750JK-T4068H sinds iets meer dan een maand en ik zie bij de S.M.A.R.T data van de meegeleverde HDD (welke ik overigens niet gebruik omdat ik een SSD heb ingebouwd) dat de Reallocation Event Count nogal hoog is.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/25h7d.png

Kan dit kwaad? Moet ik de HDD terugsturen naar Asus voor vervanging?

Met vriendelijke groet,
djmaster329

Verwijderd

dat de Reallocation Event Count nogal hoog is
Hoezo is 0 hoog? Lager kan niet?

Je kijkt zeker naar de genormaliseerde getallen (100) ? Daarvoor geldt: hoe hoger hoe beter. De score begint vaak bij 100 of 200, en gaat omlaag naarmate het attribuut een slechtere waarde geeft. In jouw geval is de waarde 0, en staat de genormaliseerde waarde dus op het hoogst en dus best mogelijke niveau: 100.

Zie ook het topic: Check je SMART.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 23:53 ]

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:17
Ik heb het hierbij over de regel waarbij de eerste kolom C4 aangeeft. Bij real value staat daar 108.911.780.691.982.

Verwijderd

Real value is iets wat dat programma zelf interpreteert; en dat gaat dus fout. Die hele kolom kun je negeren.

0x0e betekent 14 decimaal; wat inhoudt dat je in het verleden 14 bad sectors hebt gehad zonder fysieke schade. Zogenaamde uBER bad sectors. Dit is conform de specificaties van je schijf en dat betekent dat de hardeschijf binnen de specs draait; je kunt dat dus normaal noemen.

Het kan echter wel voor problemen gezorgd hebben, maar dat hoeft niet. Het kunnen ook sectoren geweest zijn die zich in niet-gebruikte datasectoren bevonden. In het verleden had je minimaal 0x0e (14) bij Current Pending Sectors kunnen zien; maar omdat de sectoren zijn overschreven, verdwijnen ze.

Het is altijd goed om de SMART in de gaten te blijven houden. Zou je in de toekomst veel Current Pending Sectors zien, dan is dat niet goed. Maar op basis van deze informatie hoef je je geen zorgen te maken dat je hardeschijf een verhoogde kans op falen zou hebben. Er zijn op dit moment ook geen onleesbare sectoren op de schijf.

Verwijderd

Van de TrueFFS Handleiding , is in weze een flashfilestem wat nu door de controller word gedaan .

Logisch-naar-virtueel-fouten zijn gewoonlijk niet ernstig en hoeven geen schade aan de gegevens tot gevolg te hebben, tenzij deze zich vaak en op grote schaal voordoen. Dergelijke fouten zijn meestal het gevolg van storingen in de stroomtoevoer of van hardwarefouten in het flash-medium. Door deze fouten te corrigeren, kan meestal een sector worden teruggewonnen die niet meer toegankelijk was.