Ik wil een compacte game pc bouwen, die moderne games moet kunnen draaien. Niet alles hoeft perse op ultra, het moet wel goed te draaien zijn. Verder heb ik het idee om hem in m'n tv meubel te plaatsen om zodoende een soort xbox/playstation vervanger te hebben. Dan kom je al snel op mini-ITX uit natuurlijk. Mocht ik dan eens een game spelen die echt beter te spelen is achter een monitor kan ik het hele geval oppaken en ergens inpluggen bij een monitor. Of wellicht via remote desktop oid naar m'n laptop(geen idee of dat fatsoenlijk werkt btw). Desktop/media gebruik is hij niet voor, daar heb ik al een goede laptop voor.
Vreemde wens wellicht, maar ik zoek eigenlijk gewoon een manier om relaxt de kunnen gamen zonder gelijk m'n hele woonkamer te verbouwen tot pc hol. En op deze manier lijkt me dat te bereiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd, puur en alleen (casual) gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 700. (is geen harde grens)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Fractal Design Node 304 kast spreekt me erg aan. Niet opvallend, maar is goed(iets groter mag ook nog evt).Heb goede dingen gelezen over pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-SSD
-Compact
-Wifi(5gz bij voorkeur). Hij zal voornamelijk bekabeld draaien, wil wel gewoon wifi hebben als optie.
-Moet zoals gezegd recente games fatsoenlijk kunnen draaien, als niet alles op ultra kan is dat niet erg.
Ga je overklokken?
De 7950 wel wat, aangezien dat vrij makkelijk lijkt te zijn. De CPU blijf ik af.
Dus na een hele tijd zoeken kwam ik op dit uit:
Ik denk dat het vrij standaard is, en voor zover ik heb zitten kijken moet alles passen.
Graag zou ik feedback krijgen of dit inderdaad past, of er misschien betere/slimmere keuzes zijn etc.
Specifieke zaken die ik niet helemaal 100% zeker weet:
Vreemde wens wellicht, maar ik zoek eigenlijk gewoon een manier om relaxt de kunnen gamen zonder gelijk m'n hele woonkamer te verbouwen tot pc hol. En op deze manier lijkt me dat te bereiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals gezegd, puur en alleen (casual) gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 700. (is geen harde grens)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Fractal Design Node 304 kast spreekt me erg aan. Niet opvallend, maar is goed(iets groter mag ook nog evt).Heb goede dingen gelezen over pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-SSD
-Compact
-Wifi(5gz bij voorkeur). Hij zal voornamelijk bekabeld draaien, wil wel gewoon wifi hebben als optie.
-Moet zoals gezegd recente games fatsoenlijk kunnen draaien, als niet alles op ultra kan is dat niet erg.
Ga je overklokken?
De 7950 wel wat, aangezien dat vrij makkelijk lijkt te zijn. De CPU blijf ik af.
Dus na een hele tijd zoeken kwam ik op dit uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | MSI H97I AC | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 675,54 | |
Ik denk dat het vrij standaard is, en voor zover ik heb zitten kijken moet alles passen.
Graag zou ik feedback krijgen of dit inderdaad past, of er misschien betere/slimmere keuzes zijn etc.
Specifieke zaken die ik niet helemaal 100% zeker weet:
- Ik heb ergens een calculator gevonden qua power consumption en kwam op 380W uit, vandaar de 430W voeding. Of zou een 550W slimmer/veiliger zijn?
- De HD7950 boost versie zou erg goed qua prijs kwaliteit zijn omdat met wat overclocken de prestaties naar die van een R9 280X te krijgen zijn(lees ik meermaals hier op het forum). Maar als je een 280X gaat overclocken is die toch ook weer veel sneller dan? Of is deze 7950 gewoon erg goed qua overclocken?
- Het mobo heeft een H97 chipset, ietsje goedkoper is vrijwel dezelfde met H87 chipset, op de Intel site lijkt H97 wat meer te kunnen, heb alleen geen flauw idee wat het voordeel is.
- Loont het in deze setup om te investeren in een aftermarket CPU cooler?