Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het nog een goed idee om de Nexus 5 te kopen nu of zou ik moeten wachten tot de nieuwe Nexus? Weet er iemand wanneer die ongeveer zou uitkomen de nieuwe Nexus is dit samen met Android L(herfst 2014) of later? Klopt het ook dat google na 18 maanden geen updates meer pushed naar smartphones? Er zijn maar 8.5 maanden over van de 18 voor de nexus 5.

De reden waarom ik een Nexus zou willen is omdat ik geen bloatware wil op mijn android.

Alvast bedankt

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Er is niets bekend over wanneer de nieuwe Nexus smartphone komt. Er waren zelfs berichten over dat er geen nieuwe Nexus smartphones komen, omdat Samsung aan het klagen was oid. Over dat Google stopt met brengen van updates hoef je je ook geen zorgen te maken denk ik. Nexus 4 was in November 2012 uitgebracht en is gewoon geüpdatet naar 4.4. Zelfs als het na 18 maanden geen update meer krijg, dan is dat alsnog veel beter dan andere Android smartphone fabrikanten. Nexus smartphones staan juist bekend om dat ze snel en vaak nieuwe updates krijgen. Ik zou zeggen, als je nu een nieuwe smartphone nodig hebt, dan kan je het gerust kopen, zal geen miskoop zijn. Als je een smartphone hebt die goed functioneert, dan kun je nog wel een aantal maanden wachten op berichten over de nieuwe Nexus. Een goede alternatief is one plus one, een smartphone die beter en goedkoper is dan de Nexus 5. Alleen is het nog onzeker of het goed geüpdatet zal worden.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb mijn Nexus nu goed en wel een maand en heb er totaal geen spijt van. Ze zijn goed geprijsd en ze worden de komende tijd echt nog wel geupdate. En ach, mocht er een nieuwe worden aangekondigd dat duurt dat ook weer enkele maanden voordat die daadwerkelijk goed verkrijgbaar is. Daarbij komt dat de nexus 5 dan alsnog niet opeens een slecht toestel is maar gewoon een super toestel is voor zijn/haar prijs. Ik zou het persoonlijk gewoon doen!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mu.siQ schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:57:
Ik heb mijn Nexus nu goed en wel een maand en heb er totaal geen spijt van. Ze zijn goed geprijsd en ze worden de komende tijd echt nog wel geupdate. En ach, mocht er een nieuwe worden aangekondigd dat duurt dat ook weer enkele maanden voordat die daadwerkelijk goed verkrijgbaar is. Daarbij komt dat de nexus 5 dan alsnog niet opeens een slecht toestel is maar gewoon een super toestel is voor zijn/haar prijs. Ik zou het persoonlijk gewoon doen!
De Nexus 5 was op de release dag direct beschikbaar (had hem de volgende dag in huis).. Dus dat het maanden duurt voordat een eventuele nieuwe Nexus beschikbaar zou zijn is natuurlijk niet waar ;)

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ok misschien heb ik me ongelukkig verwoord. Mocht de nexus 6 worden aangekondigd dan ligt die niet meteen morgen in de winkels :P Daarna is die uiteraard wel goed te verkrijgen.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Verwijderd

Mu.siQ schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:00:
Ok misschien heb ik me ongelukkig verwoord. Mocht de nexus 6 worden aangekondigd dan ligt die niet meteen morgen in de winkels :P Daarna is die uiteraard wel goed te verkrijgen.
Niet perse. De Nexus 4 is de eerste maanden zeer slecht verkrijgbaar geweest na de release.
Pagina: 1