Toon posts:

Chaintech overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het beste mijn compu overclocken zonder dat hij instabiel wordt??. Ik heb nu een PII 350.
en hij is nu 34 graden. Wat voor voltage moet ik hem zetten en wat voor bussnelheid is aanteraden? is 350@550 mogelijk? Zonder extra coolers en pasta troep?

Verwijderd

Naja, gebruik de search optie, daar is íe voor. Maar omdat ik zo aardig ben....

Zorg dat je de laatste BIOS hebt.
Zet de FSB gewoon hoger en doe dat in kleine stappen. Laat je OS starten en speel een spelletje (liefst zwaarder 3D iets). Als íe stabiel blijft zet je 'm weer een stukje hoger. Blijft íe hangen, stel je 'm weer wat lager in. Ga pas met het voltage kloten als íe onstabiel wordt, want meer spanning betekent ook meer WARMTE. Ga om te beginnen niet meer dan 0,2V hoger dan de standaard waarde.
Heb je koelpasta tussen cpu en koeler? Zo niet, doe dat dan, het scheelt WARMTE en dus stabiliteit.
Het kan zijn dat je cpu unlocked is, wwz dat je de multiplier kunt verhogen, bijv. naar 4 of 4,5.

Nogmaals, gebruik de zoek optie in dit forum bij dit soort beginnersvragen. Kom je er dan niet uit, geef dan volledige info over je systeem en alles wat je denkt relevant te zijn.

Nou zeg, wat hoor ik oud aan. Kutzooi, 19 jaar en gezakt voor m'n VWO. En het voetbal heb ik al helemaal geen zin om te kijken.
Godverdomme hartstikke moe man. Je merkt het, ik ben niet in jubelstemming.

PS. Ik heb zin in een joint, geen dikke toeter zoals die klootzak van een Pim altijd wil, maar gewoon een lekker jointje met 'n halve tiener wiet.

PaCKo

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
Ik heb zelf dezelfde config gehad (chaintech mobo + PII 350) en heb daar nogal wat topics over gehad... dus zoek in de searche naar "Wild pigeon" en er komt een heel rijtje uitvallen!!!