Beste locatie voor extra casefans

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 09:45
Hallo mede Tweakers,

Ik heb twee weken geleden een nieuwe computer gebouwd en vandaag twee extra casefans besteld om de koeling te verbeteren. Ik vroeg me af wat de beste locatie is voor 4 casefans in totaal bij de Fractal Design Define R4.

Momenteel heb ik één intake fan aan de voorkant en een exhaust fan aan de achterkant. Bij de Define R4 is het mogelijk om een extra intake fan voorin te zetten en onderin bij de voeding kan nog een intake fan, maar helaas gaat dat niet in combinatie met mijn voeding. Ik zat er zelf aan te denken om een fan extra voorin te zetten voor intake en een exhaust fan bovenin.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fan aan de bovenkant is vaak funest voor de luchtstroom van je CPU koeler als je een koeltoren hebt.

Ik zou een extra in de voorkant doen, en de andere als reserve houden.

Zelf heb ik de 2 standaard fans voorin, en een Gelid Silent 14 achterin.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:45
gewoon voor de schijven plaatsen(voorkant onder), worden die tenminste ook gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrten
VasZaitsev schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:08:
Fan aan de bovenkant is vaak funest voor de luchtstroom van je CPU koeler als je een koeltoren hebt.

Ik zou een extra in de voorkant doen, en de andere als reserve houden.
Waarom is dat slecht voor de luchtstroom van de processor? Als ik een exhaust fan boven plaats lijkt me dat alleen maar goed.

• robertstev
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 09:37
als je een toren hebt moet de lucht er door heen geblazen worden als je een fan als deze hebt
http://www.legitreviews.c...ws/880/i7_roundup-025.jpg
kan je hem er gewoon boven plaatsen

• Mrten
robertstev schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:17:
als je een toren hebt moet de lucht er door heen geblazen worden als je een fan als deze hebt
http://www.legitreviews.c...ws/880/i7_roundup-025.jpg
kan je hem er gewoon boven plaatsen
Oké. Ik heb niet de stock Intel koeler, maar de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Is het voordelig om een extra intake fan onderin te hebben? Het komt niet goed uit in combinatie met de modulaire kabels van mijn voeding, maar misschien past het wel.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Best practice is om koele lucht via de voorkant aan de onderkant naar binnen te laten stromen. En de warme lucht bovenin via de achterkant er uit te laten gaan. Als je via de zijkant ook een casefan wilt, zou ik een intake fan doen. En als je bovenop een fan zou willen, aan de bovenkant van de kast dus, een outtake.

[ Voor 104% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2014 12:05 ]

Pagina: 1