Hoi allen,
Ik ben een beetje laat met mijn advies-vraag: ben van plan morgen-avond al de laptop te kopen.
Maar ik twijfel nog maar tussen twee, dus wellicht kunnen jullie helpen de doorslag te geven!
Wat gaat je moeder met je laptop doen?
Word/Excel, internet, kaartspelletjes. Verder de belastingdienst (vandaar geen tablet of Chromebook)
Wat is je budget?
400 euro is de max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt niet meegenomen, maar moet 'onder de bank' kunnen als bezoek langskomt. Een desktop of NUC is vandaar geen optie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Schermgrootte moet 15", verder om een beetje toekomst-proof te zijn zat ik te denken aan een i3. Waarschijnlijk kom ik met een celeron ook nog wel weg qua applicaties, maar mijn ervaring is dat laptops al snel 'oud' aanvoelen wegens nieuwe updates.
De keuze is nu tussen:
De Acer Aspire E5-571-38S4
pricewatch: Acer Aspire E5-571-38S4
Positief: snellere processor
Negatief: schijnt plastic aan te voelen
Lenovo IdeaPad G50-70-01614
pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01614
Positief: 30 euro goedkoper, DVD speler (al wordt die nooit gebruikt), dunner, positieve ervaring met merk
Negatief: scherm schijnt erg glossy te zijn
Zelf neig ik naar de Lenovo, want ik ken mensen met goede ervaringen met dat merk en ik kan 'm morgen-avond uit de winkel halen.
Heeft één van jullie bijvoorbeeld ervaring met:
- touchpad van deze laptops
- toetsenbord kwaliteit
- bouwkwaliteit
- merkervaring
Uiteraard hoor ik graag jullie expertise!
Ik ben een beetje laat met mijn advies-vraag: ben van plan morgen-avond al de laptop te kopen.
Maar ik twijfel nog maar tussen twee, dus wellicht kunnen jullie helpen de doorslag te geven!
Wat gaat je moeder met je laptop doen?
Word/Excel, internet, kaartspelletjes. Verder de belastingdienst (vandaar geen tablet of Chromebook)
Wat is je budget?
400 euro is de max
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt niet meegenomen, maar moet 'onder de bank' kunnen als bezoek langskomt. Een desktop of NUC is vandaar geen optie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Schermgrootte moet 15", verder om een beetje toekomst-proof te zijn zat ik te denken aan een i3. Waarschijnlijk kom ik met een celeron ook nog wel weg qua applicaties, maar mijn ervaring is dat laptops al snel 'oud' aanvoelen wegens nieuwe updates.
De keuze is nu tussen:
De Acer Aspire E5-571-38S4
pricewatch: Acer Aspire E5-571-38S4
Positief: snellere processor
Negatief: schijnt plastic aan te voelen
Lenovo IdeaPad G50-70-01614
pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01614
Positief: 30 euro goedkoper, DVD speler (al wordt die nooit gebruikt), dunner, positieve ervaring met merk
Negatief: scherm schijnt erg glossy te zijn
Zelf neig ik naar de Lenovo, want ik ken mensen met goede ervaringen met dat merk en ik kan 'm morgen-avond uit de winkel halen.
Heeft één van jullie bijvoorbeeld ervaring met:
- touchpad van deze laptops
- toetsenbord kwaliteit
- bouwkwaliteit
- merkervaring
Uiteraard hoor ik graag jullie expertise!