geen geluid via CD

Pagina: 1
Acties:

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-11 21:10
hallo Tweakers vrienden!!!

ik heb hier een LBT-LX9AV van SONY.

Ik probeer een originele cd uit de winkel af te spelen maar ik hoor geen geluid.

De FM Tuner doet t wel en hij staat ook aangesloten op de pc(video1) werkt allemaal maar behalve de CD , de timer loopt wel maar ook bij andere cd's geen geluid. Het heeft voorheen wel gewerkt

kabels zijn goed aangesloten

De cd werkt op een ander apparaat wel met geluid

[ Voor 47% gewijzigd door aaronno1998 op 13-08-2014 22:59 . Reden: leestekens en tips van users ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, rot voor je. En je probleem is? Dat je niet weet wat leestekens zijn? Leest iig knap ruk zo ;)
Wat had je zelf al onderzocht ? Andere CD al geprobeerd? Kabels gecheckt? We verwachten hier namelijk eerst zelf proberen en dan pas vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als hij een CD niet (meer?) speelt zal het wel aan die CD liggen. Speelt die CD in andere apparatuur wel af? Loopt de timer wel? Of kan hij de hele CD niet lezen?

Je topicstart is verder erg karig. Hier op Tweakers.net verwachten we dat je uitlegt wat je zelf al hebt geprobeerd en dat je ook iets meer je best doet om er een leesbaar geheel van te maken. Zo lever je een proefwerk / tentamen op school ook niet in neem ik aan? :P

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 13-08-2014 20:23 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• aaronno1998
The Eagle schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:15:
Tsja, rot voor je. En je probleem is? Dat je niet weet wat leestekens zijn? Leest iig knap ruk zo ;)
Wat had je zelf al onderzocht ? Andere CD al geprobeerd? Kabels gecheckt? We verwachten hier namelijk eerst zelf proberen en dan pas vragen :)
ik heb t aangepast ;-)

• aaronno1998
Grrrrrene schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:22:
Als hij een CD niet (meer?) speelt zal het wel aan die CD liggen. Speelt die CD in andere apparatuur wel af? Loopt de timer wel? Of kan hij de hele CD niet lezen?

Je topicstart is verder erg karig. Hier op Tweakers.net verwachten we dat je uitlegt wat je zelf al hebt geprobeerd en dat je ook iets meer je best doet om er een leesbaar geheel van te maken. Zo lever je een proefwerk / tentamen op school ook niet in neem ik aan? :P
soory had weinig tijd en moest even snel wat plaatsen heb t inmiddels aangepast

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aaronno1998 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:26:
[...]
soory had weinig tijd en moest even snel wat plaatsen heb t inmiddels aangepast
offtopic:
Hier had je ook weining tijd voor zo te zien.
-> Sorry, ik had weinig tijd en ik moest snel wat plaatsen. Ik heb het inmiddels aangepast.
Beter post je helemaal niets en doe je dat wat later als je zo krap in je tijd zit.

ontopic:
Maar goed, aan het design te zien is het een oud ding. Deed hij het eerst wel? Is het 2e hands ding? Heeft het nooit gewerkt? etc ..
Je schijft dat de timer op het andere apparaat loopt. Maar loopt hij op jouw apparaat ? Post gewoon eens wat meer info. Nu moeten wij maar aan nemen dat jij geen fouten maakt. dus en enige conclusie is dat het apparaat (deels) stuk is, dus moet je hem fixen. Maar last but not least. Wat is je vraag (obvous ofcourse). Maar wat jij schrijft is gewoon een mededeling.
CD Player
The CD tray does not rotate.
•A CD is not placed properly.
A CD will not play.
•The CD is not lying flat in the disc tray.
•The CD is dirty.
•The CD is inserted label side down.
•Moisture condensation has built up.
Remove the CD and leave the system
turned on for about an hour until the
moisture evaporates.

Iperf

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11
De manual stamt uit 2000. De set is dus 14 jaar oud. De topicstarter was toen twee. (denk ik)

Lekker!

• The Eagle

The Eagle

Dat boeit natuurlijk niet. Mijn ouders hebben een Technics set uit 1994 staan, doet het ook nog dagelijks. Electronica ging toen nog wat langer mee ;)

Ontopic: hoor je wel een poging tot het lezen van de CD? Draait de cd en stopt ie dan weer, of kun je hem gewoon op play zetten, door de nummers skippen etc, maar hoor je simpelweg niks?
In het eerste geval herkent ie de cd niet en kun je voorzichtig proberen de lens schoon te maken met wat alcohol of spiritus en een wattenstaafje.
In het tweede geval zit het hem in de electronica van het beestje en kun je hem het beste gewoon vervangen voor iets nieuws.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aaronno1998
The Eagle schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:55:
Dat boeit natuurlijk niet. Mijn ouders hebben een Technics set uit 1994 staan, doet het ook nog dagelijks. Electronica ging toen nog wat langer mee ;)

Ontopic: hoor je wel een poging tot het lezen van de CD? Draait de cd en stopt ie dan weer, of kun je hem gewoon op play zetten, door de nummers skippen etc, maar hoor je simpelweg niks?
In het eerste geval herkent ie de cd niet en kun je voorzichtig proberen de lens schoon te maken met wat alcohol of spiritus en een wattenstaafje.
In het tweede geval zit het hem in de electronica van het beestje en kun je hem het beste gewoon vervangen voor iets nieuws.
ik hoor de cd draaien en kan ook door de nummers skippen

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:58

Bestla

Kvinne

Beter een nieuwe/andere cd/dvd speler halen voor een paar €10tjes.

Als ik een cd wil draaien (zeldzaamheid ondertussen) dan doe ik die gewoon in de dvdspeler.

[ Voor 41% gewijzigd door Bestla op 14-08-2014 07:00 ]

• aaronno1998
Bestla schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 06:57:
Beter een nieuwe/andere cd/dvd speler halen voor een paar €10tjes.

Als ik een cd wil draaien (zeldzaamheid ondertussen) dan doe ik die gewoon in de dvdspeler.
Nou bij mij deed hij al een tijdje het niet meer, maar ik was benieuwd of jullie nog een oplossing voor dit probleem hadden :'(

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ik had ook een cd speler die van de ene op andere dag geen geluid meer gaf. Laten reparen is vaak veel duurder dan een nieuwe cd/dvd speler.

• aaronno1998
Bestla schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:16:
Ik had ook een cd speler die van de ene op andere dag geen geluid meer gaf. Laten reparen is vaak veel duurder dan een nieuwe cd/dvd speler.
t maakt mij niet zo veel uit t is al een oud beestje maar was gewoon even nieuwsgierig :P

• The Eagle

The Eagle

aaronno1998 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:00:
[...]

ik hoor de cd draaien en kan ook door de nummers skippen
Dan heb je daar je antwoord. Zelfs al was het maar een zekering, dan nog is repareren het niet meer waard. Plus je krijgt nu eindelijk de kans om iets leuks te kopen :)
Of je zet er natuurlijk een of andere hakkietakkie DVD speler naast waar je ook cd's mee afspeelt. Kost je misschien 3 tientjes, sluit je aan op de analoge MD ingang.

• aaronno1998
The Eagle schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:47:
[...]

Dan heb je daar je antwoord. Zelfs al was het maar een zekering, dan nog is repareren het niet meer waard. Plus je krijgt nu eindelijk de kans om iets leuks te kopen :)
Of je zet er natuurlijk een of andere hakkietakkie DVD speler naast waar je ook cd's mee afspeelt. Kost je misschien 3 tientjes, sluit je aan op de analoge MD ingang.
Idd misschien een idee ja, en dan met een HDMI kabel naar me TV/Monitor toe voor als ik toevallig een dvd-tje wil kijken.

• aaronno1998
pricewatch: Samsung DVD-D530

Denk dat het deze gaat worden, maar gaat hij wel samen met mijn samsung tv?

Want ik heb wel eens mee gemaakt dat mijn ouders een Phillips tv hadden, en een Phillips Home Cinema Set en die reageerde op elkaar.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Lijkt me dat het wel gaat lukken. Mijn Philips (lekker goedkoop dvd geval ) doet het anders prima met een Denon 1713 en een Sony TV.

• aaronno1998
Bestla schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:15:
Lijkt me dat het wel gaat lukken. Mijn Philips (lekker goedkoop dvd geval ) doet het anders prima met een Denon 1713 en een Sony TV.
Ja maar wat ik dus bedoel is dat ze 2 de zelfde merk hadden maar die reageerden op elkaar. 8)7

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Laat maar, verkeerd gelezen.

[ Voor 83% gewijzigd door Chopper_Rob op 14-08-2014 13:51 ]

https://drinkwaterpunten.nl

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Krijg je nog wel geluid van andere mediums (mini disk, Radio cassette) Kraken de speakers ? Als de speakers kraken en je krijgt geen geluid is de eindtrap kapot. Als alleen het CD gedeelte kapot is is waarschijnlijk het signaal mechanisme kapot. (t'zal dan wel uitkomen op een kapot weestandje/diode ofzo)

Wat Rob hierboven zegt kan ook. Ik weet nog dat ik bij een oude philips radio (2006/7) een floppy kabel (leek op een floppy kabel maar een gewone floppy kabel werkte ook) achterop moest drukken om zo de componenten met elkaar te verbinden. Dit kan ook zoiets zijn maar uit eigen ervaring blijkt sony allerlei vage kabeltjes te gebruiken. Maar goed ik ken de LBT-LX9AV niet echt. Kan ook zijn dat zo'n kabeltje vanbinnen zit, en los is gegaan (een keer gevallen ofzo) heb ik ook wel eens meegemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door rickboy333 op 14-08-2014 14:00 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• aaronno1998
rickboy333 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:54:
Krijg je nog wel geluid van andere mediums (mini disk, Radio cassette) Kraken de speakers ? Als de speakers kraken en je krijgt geen geluid is de eindtrap kapot. Als alleen het CD gedeelte kapot is is waarschijnlijk het signaal mechanisme kapot. (t'zal dan wel uitkomen op een kapot weestandje/diode ofzo)

Wat Rob hierboven zegt kan ook. Ik weet nog dat ik bij een oude philips radio (2006/7) een floppy kabel (leek op een floppy kabel maar een gewone floppy kabel werkte ook) achterop moest drukken om zo de componenten met elkaar te verbinden. Dit kan ook zoiets zijn maar uit eigen ervaring blijkt sony allerlei vage kabeltjes te gebruiken. Maar goed ik ken de LBT-LX9AV niet echt. Kan ook zijn dat zo'n kabeltje vanbinnen zit, en los is gegaan (een keer gevallen ofzo) heb ik ook wel eens meegemaakt.
Radio , geluid via pc dat werkt gewoon
ik heb ooit eens de kabel van de tape deck los gehaald, omdat ie probeerde te starten terwijl er niks in zat.
Maar die staat niet in verbinding met het CD gedeelte

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 16:33
Vroegahhh had je zo'n klein k*t stekkertje die van je CD-Drive naar je geluidskaart ging. Anders had je ook geen geluid...

Afbeeldingslocatie: http://www.showmecables.com/images/catalog/product/Sound-Blaster-to-IDE-CD-Rom-Audio-Cable-Connectors.jpg

Edit: Deze dus!

[ Voor 37% gewijzigd door Simpele1986 op 14-08-2014 16:00 ]

• The Eagle

The Eagle

aaronno1998 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:09:
pricewatch: Samsung DVD-D530

Denk dat het deze gaat worden, maar gaat hij wel samen met mijn samsung tv?

Want ik heb wel eens mee gemaakt dat mijn ouders een Phillips tv hadden, en een Phillips Home Cinema Set en die reageerde op elkaar.
Dan zou ik een tientje meer uit geven en gewoon meteen een BR speler kopen. Die kosten namelijk ook niks meer. En ja, dat gaat vast wel samen met je Samsung TV

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10 22:02
Open schroeven dat ding en kijken of er een draadje los zit ergens in de buurt van de cd speler.
Probeer dat op een regenachtig middag en anders lekker naar de kringloop en een nieuw stereootje voor jezelf kopen.

• aaronno1998
The Eagle schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:13:
[...]

Dan zou ik een tientje meer uit geven en gewoon meteen een BR speler kopen. Die kosten namelijk ook niks meer. En ja, dat gaat vast wel samen met je Samsung TV
ik doe niks met Blu-Ray en kijk eigenlijk weinig films maar heeeeeeeel soms als ik een lui dagje heb.

Heeft misschien u dan nog een idee waarom ik Blu-Ray zou gaan gebruiken?
Simpele1986 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:57:
Vroegahhh had je zo'n klein k*t stekkertje die van je CD-Drive naar je geluidskaart ging. Anders had je ook geen geluid...

[afbeelding]

Edit: Deze dus!
dat is een pc stekkertje ;-)

t apparaat waar dit topic over gaat is een Hi-Fi Stereo Surround set van SONY

toch bedankt voor het mee denken Simpele1986 :)

[ Voor 54% gewijzigd door aaronno1998 op 14-08-2014 19:07 ]

• aaronno1998
:'(

[ Voor 182% gewijzigd door aaronno1998 op 14-08-2014 18:11 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Dan zal denk ik het CD unit kapot zijn. Hij werkt zelf wel maar het audio signaal gaat niet naar de versterker. Dus er zal een weerstand, Diode (of als je geluk hebt een stekkertje los) je kan proberen dat ding uit elkaar te schroeven maar dan moet je wel een beetje verstand hebben van apparaten en stroomcircuits.

Zelf denk ik dat je gewoon ff naar de kringloop kan gaan, of miss een USB dingetje kopen die je kan aansluiten op die radio. Want zeg nou zelf, wie gebruikt er nog CD's ? Alles staat op de NAS/USB en echte audiofielen kopen als het kan platen. Er zijn tegenwoordig een soort CD"s die wel 1 TB kunnen opslaan (ben de naar vergeten maar het is volgensmij de 6e generatie discs) als je dat vergelijkt met 500/700 MB.... Zelfs ik heb op mijn oldskool philips U toestel uit 59 een USB kastje aangesloten.

TIME TO UPGRADE !!!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-12 23:48
aaronno1998 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

ik doe niks met Blu-Ray en kijk eigenlijk weinig films maar heeeeeeeel soms als ik een lui dagje heb.

Heeft misschien u dan nog een idee waarom ik Blu-Ray zou gaan gebruiken?

Ik heb geen interesse in Blu-Ray. Ik kijk weinig films en ik heb sowieso geen Blu-Rays (?). Is er misschien een andere reden waarom ik dan toch voor een Blu-Ray speler zou moeten gaan.

[...]

dat is een pc stekkertje ;-)

t apparaat waar dit topic over gaat is een Hi-Fi Stereo Surround set van SONY

toch bedankt voor het mee denken Simpele1986 :)

Bedankt voor het meedenken. Dat stekkertje ken ik niet, maar het ziet er uit als een pc stekkertje. Volgens mij is die van voor mijn tijd ;). De Hi-Fi set van mij maakt gebruik van tulp stekkers aan de radio kant en een 3.5mm jack aan de pc kant. Aangezien de radio via dezelfde kabel wel geluid geeft kan ik uitsluiten dat hier het probleem zit. Het probleem moet haast wel in het cd-speler gedeelte zitten. Heeft iemand hier nog een idee voor? (Van jou beschrijving valt niet veel te maken dus heb ik mijn eigen fantasie er, maar op los gelaten. Tip: wees duidelijker met je taalgebruik. Het hoeft zeker niet perfect te zijn, maar dit is gewoon een zooitje!)
Jazeker! Waarschijnlijk is de speler klaar voor de sloop, maar je kunt, zoals eerder aangegeven, het apparaat eens open schroeven en kijken of je iets vreemds ziet (bijvoorbeeld bolle elcoos of zwarte weerstanden). Voordat je dat doet kun je ook kijken of er bij de cd stand extra dsp functies e.d. worden ingeschakeld. Als dit zo is probeer dit dan eens uit te zetten. Ik ken het apparaat niet, maar misschien zit er een "direct" knop op of zoiets dergelijks. Het is niet waarschijnlijk dat dit zo gebeurd, maar het is het proberen waard.

Betreffende de tips over het kraken en dat dan de eindtrap kapot moet zijn... Dit is onzin. Kraken kan ook heel goed een doorgefikte spreekspoel in je luidspreker zijn of een uitgelubberde ophanging (naar mijn weten is dit waarschijnlijker). Dit lijkt me hier echter niet van toepassing.

Verwijderd

Als je niet zo technisch bent of je komt er niet uit.
Je wil het apparaat houden, zou ik je aanraden naar Reparatie winkel te gaan.
Je kunt zelf aangeven of voor je maken of niet het enige wat je moet betalen zijn onderzoek kosten verschilt rond de 20 30 euro.
Ik raad je aan sparen voor 5.1 surround set ze zijn tegenwoordig niet meer zo duur

• The Eagle

The Eagle

Het apparaat is 30 jaar oud en speelt alleen geen CD's meer. Dan ga je al geen onderzoekskosten meer lappen, maar koop je iets nieuws. Kosten / baten enzo ;)

• aaronno1998
The Eagle schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:37:
Het apparaat is 30 jaar oud en speelt alleen geen CD's meer. Dan ga je al geen onderzoekskosten meer lappen, maar koop je iets nieuws. Kosten / baten enzo ;)
Ik ga er een DVD-Speler tussen plaatsen
om zo een cd af te spelen

bedankt allen ;) :) ook heel erg bedankt voor het meedenken van iedereen hier!!! oOo

[ Voor 8% gewijzigd door aaronno1998 op 15-08-2014 12:26 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Succes, en verstandige keuze d:)b
Pagina: 1