Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• H_J
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10-2020
Ik ben op zoek naar een 4K tv met een diagonaal rond de 50"

Nu heb ik mn oog laten vallen op de Samsung UE48HU7500 en de Sony KD-49X8505B

Ik ga hem alleen maar gebruiken voor tv te kijken.

Heb momenteel de Samsung 40F8000 en werkt goed dus m'n gevoel zegt Samsung maar ik weet dat Sony ook prachtige schermen kan maken.

Hoor graag jullie advies.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Loop naar een winkel en ga kijken naar het beeld. Die keuze kan alleen jij maken, wij niet.
Bovendien kunnen we zonder budget niet in je portemonnee kijken, dus roep daar ook even iets over. Voor je het weet adviseren we een TV van 50.000 euro :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• H_J
Rond de 2000 euro heb ik er voor over...

Maar als je kan lezen vraag ik wat info/ervaringen over de Sony??

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
H_J schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:53:

Ik ga hem alleen maar gebruiken voor tv te kijken.
Koop dan een random full HD tv, want de komende jaren zie ik de kabelmaatschappijen nog niet op 4k uitzenden. Koop een full HD tv, en steek het verschil in je zak. :9

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En koop dan voor 2 ruggen een deftige fullHD

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50VT60E Zwart

Die is very much nice ja?

People as things, that’s where it starts.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
NOS zendt pas in 2016 de olympische spelen in 4K. Dus ik zie de nut niet van 4k TV kijken. Net als Gio Style raad ik ook voor een Full HD TV.

• H_J
ik lees toch ook dat als de kijkafstand meer dan 4 a 5 meter gaat worden je het verschil 4K en full HD bijna niet meer ziet.

Wel verknocht aan samsung menu en bediening wil eigenlijk niet zo snel van merk veranderen!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

tja, ik zou nu het nog kan echt een plasma gaan, de VT's hebben geweldig beeld.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
H_J schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:46:

Dat kan ook wel wat vriendelijker, zeker na zo'n karige topicstart. Ik ga trouwens helemaal mee in het advies om voor dit budget een Panasonic P50VT60E te kopen. Meer kwaliteit voor je geld ga je niet snel vinden. En aangezien Panasonic geen opvolger meer uitbrengt blijft dit nog even de beste televisie die je kunt kopen (tot oled betaalbaar wordt...).

Maar goed, als je bij Samsung wil blijven qua bediening snap ik dat ergens wel (gewoonte enzo), maar dan is de keuze eigenlijk dus al gemaakt :) Ik zou zeggen: kijk in de winkel nog eens naar die Panasonic, lees nog wat reviews en maak dan je keuze.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• H_J
Over de VT60 lees ik goede ervaringen ook alvorens ik de F8000 kocht (heb ik pas 6 maanden) maar ik wil een groter scherm en om gelijk maar met tijd mee te gaan 4K.

Zie nu net de 55HU75000 bij BCC scherp geprijst dus dat word kijken de VT60 is in weinig winkels meer te "zien"

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
Beeldkwaliteit van die Panasonic zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik vind een gemiddeld verbruik van 200 watt voor een 50" in 2014 belachelijk veel.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Oh nee, niet weer die discussie...

Ja, plasma verbruikt meer, echter, beeldkwaliteit is een stuk hoger, en in het dagelijks leven zijn er veel grotere slurpers te bedenken.

Dus, dan moet je je gaan afvragen: wil ik kijken naar een brak LCD scherm, of wil ik voor een paar tientjes per jaar kijken naar een high-end plasma scherm?

Ik zou het wel weten.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-11 21:28

Sick Nick

Drop the top!

Inderdaad, een oled scherm :P Alleen heb je die voor 2K nog niet.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met het genoemde budget is de VT60 de te kopen tv imho. 4k heeft de komende jaren geen enkele meerwaarde.

• The Eagle

The Eagle

H_J schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:46:

Dat kan ik lezen, en dan zeg ik op mijn beurt: google, zoek reviews en lees die. En als je op basis vn die reviews vragen hebt: stel ze gerust :)
Nogmaals, we helpen je hier graag, maar dan verwachten we wel eigen inzet. GoT is geen helpdesk waar je je simpelweg een vraag neer kletst, zo werkt het hier niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:43

deepvreezo

Redacteur
Toevallig is die Samsung net de recentst geteste tv op HDTVtest (link). Verdict: "yet another superb LED LCD product from Samsung." Desondanks blijft de VT60 een betere keuze voor dit bedrag, of je moet per se een 4K tv willen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, maar een 4K tv in combinatie met "ik ga hem alleen gebruiken voor tv kijken" is doodzonde. Het duurt echt nog een eeuwigheid voor televisiebeelden in 4K uitgezonden gaan worden. Hoelang duurde dat bij HD al wel niet? Je had al beeldbuizen met HD-kwaliteit, maar daar kon je in Nederland (Europa?) niks mee, jarenlang. Tegen dei tijd dat 4K ingeburgerd is, is die tv die je nu wil kopen al zwaar verouderd.

Andere tip dan: koop voor 1000 euro een grote, full hd televisie en koop voor de andere 1000 euro (die je mooi op de spaarrekening zet of belegt) over 5 jaar een 4k televisie.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 14-08-2014 06:40 ]

• H_J
Nu ik al jullie reacties lees ben ik gaan twijfelen om wel een 4K tv te kopen voor een stuk minder geld koop je een grotere F8000 die ook geweldig beeld heeft.

Mijn kijkafstand was 3 mtr maar is nu 5 mtr geworden en wil daarom een groter scherm.

De sony 4K is wel scherp geprijst probeer vandaag te kijken naar de beeld kwaliteit van dit scherm al ben ik wel verknocht aan m'n samsung menu/bediening.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 16:52
Ik weet niet waar je gaat kijken maar probeer anders ook eigen content mee te nemen. Zeker die 4K televisies hebben vaak zo'n 4K demo filmpje draaien en dan hebben non-4K schermen in jouw vergelijking waarschijnlijk meteen een achterstand die je in de praktijk voorlopig niet gaat ervaren (zeker niet als de bron 'tv' is).

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• The Eagle

The Eagle

1x een 720p filmpje op een groot 4k scherm afdraaien en je weet meteen waarom je zo'n scherm voorlopig niet wilt :X

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Hoezo? De UHD's (wat nu toch vooral de highend lijnen zijn) worden juist geprezen om ook de goede upscaling, iets wat een FullHD scherm ook moet doen trouwens, en zijn ook los van de resolutie het beste wat de fabrikanten (zeker Sony) leveren.
Ook met hetzelfde signaal is een UHD scherper.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• H_J
De 48HU7500 aangeschaft instellingen overgenomen van de consumentenbond ben tot nu toe erg blij met dit beeld!
Ook de Sony gezien maar de menu/bediening van samsung vind ik persoonlijk prettiger en gaf de doorslag.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoals je aan de voorgaande reacties hebt gemerkt, zou dat een keuze zijn die de meesten van ons zeker niet gemaakt zouden hebben maar wie zijn wij, haha. Gefeliciteerd met je keuze.

• H_J
Ja dat klopt maar ik wil voorlopig even vooruit met deze TV en heb ook wat internationale reviews gelezen en deze zijn toch zeer te spreken over deze tv.

http://www.avforums.com/r...d-television-review.10361

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm

http://www.trustedreviews.com/samsung-ue55hu7500_TV_review

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:08
Ik denk dat je er dan al eigenlijk uit bent voor jezelf,maar toch erkenning wilt,dat je de beste keus maakt.Echter iedereen hier heeft een andere mening.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Je zegt met de toekomst mee te willen.
Aangezien je er pas in 2016 4K beeld word uitgezonden vraag ik me af, waarom zou je dan nu een veel te duren tv willen hebben.
Als je paar jaar verder bent zijn die tv omdrr 1000 euro te vinden.
Kijk naar het FHD verloop, met UHD zal het niet veel anders gaan, sterker nog het gaat misschien nog veel langzamer.

Het is heel simpel wil je goed beeld koop een plasma Panasonic .
wil je slecht beeld koop een LCD
wil je met je zogenaamde tijd mee en vooruit kunnen koop een UHD.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• H_J
Goedkoop ben ik het niet mee eens voor een 50" Panasonic betaal je net zoveel als een UHD samsung de aankoop sommen zijn gelijk.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
H_J schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:01:
Goedkoop ben ik het niet mee eens voor een 50" Panasonic betaal je net zoveel als een UHD samsung de aankoop sommen zijn gelijk.
? Was dat op mijn reactie? Zoja lees het nog maar is door.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:30
Tegenwoordig kan je meer dan de helft van de reacties in TV aankoop advies topics vervangen door een bot die post: 'nee, dat is niet goed, koop maar een plasma, liefst van panasonic. ga ook eens in de winkel kijken. groetjes'.

Geen woord over de modellen die de topicstarter aanhaalt. Ik snap dat de klassieke tweaker zich op zulke schare topics ergert en graag zich in herhalende en passief agressieve comments wilt storten, maar dit is toch het consumenten aankoop advies? Of moeten we de gemiddelde consument maar verbieden om te posten totdat ze genoeg interesse en knowhow hebben om zich een tweaker te noemen?

Goed, de poster heeft zijn TV, alleen jammer dat onze reacties hem daar niet bepaald mee hebben geholpen.

[ Voor 78% gewijzigd door Skalders op 18-08-2014 00:55 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat laatste ligt ook aan de houding van de topicstarter, die had zijn keuze eigenlijk al gemaakt (wat freaky35 ook al zegt) en wilde alleen bevestiging van zijn keuze. Want op de suggestie om dat extra geld voor 4k nog even in de zak te houden wordt gereageerd met "dat is een goed punt", maar er wordt dus niks mee gedaan.

Vooropgesteld dat iedereen vrij is zijn geld zo uit te geven als hij zelf wil, is het nut van advies wel erg beperkt als er 0,0 mee gedaan lijkt te worden :)

Pagina: 1