Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Philips 32PFK5509 of 32PFL3258?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik check Tweakers.net al een tijdje maar heb tot heden nog nooit een account aangemaakt, maar ik kamp al een tijd met een vraag en zou graag willen weten wat anderen hun mening is!

Ik wil graag een tv kopen, na een tijd te zitten piekeren of het een 32/42 inch beeldscherm moest zijn is mijn voorkeur uitgegaan naar 32 inch aangezien die groot genoeg is(kijkafstand is 2 meter)

Nu heb ik een paar eisen en die zijn OA:

1. Netflix er op kunnen kijken.
2. misschien internetten er op.
3. goed beeld.
4. mooi en effectief disign.
5. werken op KPN.

Ik heb gelezen over 100/200 Hz enzo, ik ga hem vooral gebruiken voor films en dus niet voor sport.
(voor sport stond 200 Hz aanbevolen)

Ik heb gelezen dat je bij sommige tv's zo'n wifi dongle moet aanschaffen.
(volgensmij moet dat bij beeldscherm 2)

Nu heb ik de volgende 2 beeldschermen op het oog:

1. Philips 32PFK5509 Zwart
http://tweakers.net/price...5509-zwart/specificaties/

2. Philips 32PFL3258 Zwart
http://tweakers.net/price...258h-zwart/specificaties/

Beeldscherm 1 is zowat 70 euro duurder als beeldscherm 2, dus mijn vragen luiden:

1. Is het het waard om beeldscherm 1 te kopen I.P.V. beeldscherm 2?
2. Zo ja, wat is het verschil en waarom?

Iedereen alvast heel erg bedankt die hier moeite in wilt steken, je zou me heel erg uit de brand helpen! :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als de specs op Kieskeurig kloppen zijn de voornaamste verschillen dat de duurdere televisie DVB-S ondersteuning heeft (voor satellietontvangst), local dimming ondersteunt (beter contrast), 200Hz is (niet heel boeiend to be honest), Miracast ondersteunt (standaard voor draadloze videodoorgave, erg handig vind ik), een dual core processor heeft (sneller reagerende menu's en apps waarschijnlijk, maar dat kun je zelf in de winkel testen) en zuiniger en lichter is (al scheelt dat niet verschrikkelijk veel, dat verdien je niet terug gedurende de levensduur).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Dus in principe is het verschil niet heel erg veel, en zou die goedkopere een goede optie zijn?
Of zijn de extra puntjes wel degelijk erg handig, en is de duurste duidelijk waar voor zijn geld?
De reden dat ik het hier op het forum vraag is omdat ik erg druk ben met mijn werk, en geen tijd kan vinden om naar een mediamarkt ofzo te gaan waar ze deze hebben omdat ik overdag en savonds werk..

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In deze prijsklasse vind je enkel 50 Hz tv's. Hoeft op zich niet zo erg te zijn, zeker op een klein scherm. Persoonlijk zou ik Philips vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
Vanwaar philips vermijden?
Slechte ervaringen mee? Dan moet ik misschien eens kijken of ik iets anders kan vinden.
Zit te denken misschien toch 42 inch te pakken, dan heb ik er ook nog wat aan voor als ik uit huis ga. ik neem aan dat hij wel eventjes mee gaat haha

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Qua prijs/kwaliteit zijn er betere merken te vinden. Wat voor velen ook mee telt is dat Philips niet echt het Nederlandse Philips meer is, maar of je daar wakker van ligt is aan jou. In de tijd dat ik een Philips had was het verschil tussen de diverse series behoorlijk waarneembaar. Of dat nu nog zo is durf ik niet te zeggen, maar anders zou ik haast neigen naar de 5500 ten opzichte van de 3200. Dat zijn dingen die je niet uit specificaties kan halen en daarom TV's in het echt moet gaan bekijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:43:
Vanwaar philips vermijden?
Slechte ervaringen mee? Dan moet ik misschien eens kijken of ik iets anders kan vinden.
Lees maar eens wat recente reviews van Philips tv's; over het algemeen komen ze er nog maar matig vanaf. Het merk levert niet meer de kwaliteit die je voor de prijs mag verwachten. Er zijn genoeg betere tv's te koop. Aan de budgetkant van de markt zou mijn voorkeur uitgaan naar de Sony W6 of W7 serie.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Heb zelf een philips, en die vind ik beter dan mijn vorige LG tv. Smaken verschillen nu eenmaal. De 3D weergave van de Philips is veel beter, mede de algehele beeldkwaliteit. maar dat is een ander model...

Netflix e.d. zou ik wat anders voor verzinnen dan "smart"-tv. Een android-stick of chromecast of iets dergelijks (zit er niet zo in) is een stuk sneller en bruikbaarder.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad ook over gelezen, de chromecast sprak mij wel aan. Stel dat ik dan een tv neem waar netflix dan niet op staat moet ik een tv nemen waar wifi op zit om die chrome cast te gebruiken? of hoe zit dat precies in elkaar want kon er niet echt wijs uit worden bij de informatie van bol.com bijvoorbeeld

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chromecast (of een namaak alternatief als EZCast, gebruik ik zelf) IS al een wifi module in zekere zin. Je kunt er met een app op je telefoon of laptop of tablet video, foto's en geluid naartoe sturen over een eigen wifi netwerk. Dus installeer je de Netflix-app en stuur beeld vanaf je apparaat naar de tv.

De Chromecast ziet eruit als een USB-stick die je in de hdmi-poort steekt en waar voor de stroomvoorziening een usb-kabel in moet. Alle tv's die nu verkocht worden hebben wel ergens een paar usb-poorten voor dit soort doeleinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 14-08-2014 17:44 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt, ik ga maar eens kijken wat het precies gaat worden. er zijn veel mogelijkheden

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Heb hier een dooie 42" Philips TV en 24" Philips monitor liggen, nooit weer Philips voor mij.
Voor een leuke goedkope TV zou ik hier eens naar kijken: pricewatch: Samsung UE32EH5300W
Heb die nu 2 weekjes in gebruik, fijn apparaat voor zijn prijs.

[ Voor 55% gewijzigd door unfor op 16-08-2014 12:17 ]

Pagina: 1