Lenovo Oulet / Digital River S.A.R.L.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 14:53
Normaal uit ik niet snel mijn ongenoegen op het internet over mindere ervaringen met (web-)winkels, maar voor mijn huidige ervaring met de Lenovo Outlet maak ik graag een uitzondering.

Maandag 4 augustus:
Ik zie in de Nederlandse Lenovo Outlet dat ze twee stuks T430 nieuw in doos met aardige specs hebben
voor ~740,-. De levertijd zou ongeveer 3 dagen zijn. Diezelfde dag nog eenmaal besteld en voldaan via iDeal. Hierop volgde keurig een bericht in mijn mailbox met besteloverzicht, melding over 3-5 dagen levertijd, en een link naar een bestelstatuspagina van de firma Digital River S.A.R.L.

Vrijdag 8 augustus:
De bestelstatus blijft maar staan op "bestelling in behandeling". Dit wekte enige argwaan, maar ik heb besloten tot maandag te wachten.

Maandag 11 augustus:
In de middag is de bestelstatus nog steeds ongewijzigd. Ik heb het Belgische supportnummer gebeld en kreeg een Engelstalig meisje aan de lijn. Ik heb mijn verhaal gedaan en gevraagd wat er met mijn bestelling aan de hand is. Ze heeft de bestelling in hun systeem geëscaleerd en zou spoedig een E-mail sturen met een verklaring.

Dinsdag 12 augustus:
Zo rond het einde van de werkdag (uiteraard) geen verklaring ontvangen over mijn bestelling. Iets gaf mij het gevoel dat dit zo'n situatie is waarin je moet blijven pushen om iets gedaan te krijgen, dus ik heb aan het einde van de werkdag een E-mail gestuurd naar Digital River met daarin mijn verhaal/klacht en dat ik al een reactie had verwacht. Ik heb de E-mail ook CC gestuurd naar het Benelux-adres van Lenovo/Medion. Dit laatste is waarschijnlijk meer voor mijn eigen gevoel dan dat het daadwerkelijk nut heeft.

Woensdag 13 augustus:
Ik heb mij in de ochtend voorgenomen om wederom later op de dag contact op te nemen met DR als er niets veranderd is. Uiteraard is er niets veranderd, dus ik ben weer aan de telefoon gaan hangen. Deze keer een Nederlands sprekende mevrouw. Nadat ik alle informatie kreeg waar ik zelf ook al van op de hoogte was heb ik aangedrongen op een fatsoenlijke verklaring voor de vertraging. Hierop is de vrouw met een collega van het "escalatie-team" gaan overleggen. Na even in de wacht te hebben gestaan blijkt dat mijn melding van maandag goed in het systeem is gekomen en men sindsdien (!) al bezig is om te achterhalen wat er aan de hand is.

Hierop heb ik aangegeven dat dit nog steeds geen verklaring is. Hierop kreeg ik de opmerking dat er een "technisch probleem" is. Ook dit is natuurlijk zo vaag en generiek als maar zijn kan. Er viel niet meer uit te slepen dan dat het niet aan mij ligt dat er een vertraging is. Toch fijn om dat even bevestigd te krijgen 8)7

Het gesprek is afgesloten met de vraag of mevrouw mij mocht terugbellen. Ik ben nog zo bijdehand geweest om te vragen wanneer ik dit telefoontje dan kan verwachten. Het antwoord: nutteloos. De mevrouw beloofde mij echter wel, dat als ze morgen iets wist ze het mij morgen liet weten. Als ze vrijdag iets te weten zou komen....je raadt het misschien al...dan hoor ik dat vrijdag! :+

Enfin,

Dat Lenovo geen IBM meer is wist ik, en dat Lenovo ook geen Lenovo meer is wist ik eigenlijk ook wel, maar dit had ik niet verwacht. Ik bestel een product bij Lenovo NL (overduidelijk een left-over voor de Nederlandse markt gezien de OS-taal en het toetsenbord, dus het apparaat kan niet ver zijn lijkt mij), kom vervolgens uit bij een Luxemburgse firma met contactgegevens in België om erachter te komen dat er een "technisch probleem" is waar hoogstwaarschijnlijk de komende dagen nog geen oplossing voor is.

Update: inmiddels heb ik een E-mail ontvangen met de volgende tekst:

We deeply regret the delay in getting the product out to you. We have
sent a request to Lenovo to find out when you can expect the product and
we are still awaiting a response. I have re escalated the issue and
requested an update as soon as possible for you. As soon as I have had a
response I will send you another email with the update.

Opmerking: We kunnen alleen een terugbetaling aanbieden binnen 14 dagen
vanaf de datum waarop de zending door u is ontvangen.

To be continued...

[ Voor 7% gewijzigd door RK88 op 15-08-2014 08:38 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Waarom bel je met het Belgische nummer als je op de Nederlandse shop iets besteld ???
Lijkt me logisch dat ze het dan niet kunnen vinden.

Bel gewoon met het NL nummer: +31 85888 1111

En je kan de bestelstatus gewoon zien op de Lenovo Shop pagina:
https://checkout.lenovo.c...ThemeID=38225200&Env=BASE

Niet via Digital River.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 14:53
Kenzi,

Ik heb het Belgische nummer gebeld omdat dát in de begeleidende E-mail staat. Het Nederlandse nummer kende ik niet. Daarbij: het probleem is niet dat ze mijn order niet kunnen vinden.

Wat betreft de bestelstatus: kijk "gewoon" eens goed wat er onderaan de pagina staat die je zelf doorstuurt:

"Digital River, International SARL is de erkende reseller die de producten en services voor deze store levert."

*knip* reageer eens constructief.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 13-08-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 14:58
Kan je mij dat Belgisch nummer eens doorsturen aub? Ik heb zelf administratieve problemen met een bestelling maar er is nergens nog een Belgiscch contactnummer te vinden online of in mijn order emails.

Alvast bedankt.

Make Memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexzander
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-08-2024
Exact dezelfd ervaring met een T540 die in de webshop 'op voorraad' stond.

Week na de bestelling gemaild met de vraag wat de status van de bestelling is (stond nog steeds op 'in behandeling')
Als antwoord paar dagen later:
We show you order a ThinkPad T540P and that your order is complete.
Unfortunately the 3 days delivery time is not applicable for all
laptops.

Normally it takes 1-2 weeks to build Thinkpad laptops and about 5 to 6
days for shipping and delivery. You will receive a separate confirmation
e-mail once your order is dispatched. We appreciate your patience.

Bijzonder vreemd aangezien het op voorraad zou zijn .. Weer een paar dagen later een mail:
We nemen contact met u op in verband met de recentelijk door u
geplaatste bestelling bij de Lenovo Online Store. Helaas, het product
dat u besteld heeft -ThinkPad T540P - is niet meer beschikbaar en als
gevolg daarvan is uw bestelling geannuleerd. Wij betreuren het ongemak
dat dit kan veroorzaken.

Maar ondertussen is het weer 5 dagen verder en nog steeds geen geld terug ..

En nog veel erger:
De laptop staat nog steeds in de webshop met een voorraadstand van meer dan 90!!!

Dit is gewoon misleiding waardoor de cashflow in de organisatie heel prettig gezond blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-03 08:36

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Gisteren om 15:00 een onderdeel voor mijn Lenovo laptop besteld via de Lenovo Online Shop. Na betaling middels ideal netjes een order bevestiging gekregen. Vandaag een verzend bevestiging en om 12:30, dus in 24 uur netjes geleverd.

Ik heb de help desk ook nog gebeld, deze zit volgens mij in Ierland, werd netjes te woord gestaan en mijn vraag beantwoord. Het pakket is uit Tilburg verstuurd.

Ik ben tevreden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04 08:47
Ik heb dezelfde ervaring! Ik heb een accu gekocht voor mijn ThinkPad, werd netjes een dag later al geleverd door DHL!

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Pagina: 1