Ervaring met AAA&A uit Maarssen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10-2018
Ik heb een Samsung Galaxy S5 gekocht bij deze webshop. Nu geeft de telefoon na 6 weken de melding:

This phone has been disabled by EE.
We've done this because the phone still belongs to EE, and we've been notified that it's been stolen or subject to fraud.
For more information and for the instances in which we may be able to re-enable this phone, please visit ee.co.uk/phonedisabled.

Natuurlijk heb ik geprobeerd contact op te nemen met deze webshop, maar dat lukt niet. Nu heb ik contact opgenomen met EE uit Engeland of zij me kunnen zeggen of de telefoon inderdaad bij hun gestolen is. Mijn telefoon doet niks meer en ik ben ruim 500 euro lichter. Bellen met EE lukt niet als je er geen klant bent. Ik heb ze maar een brief gestuurd met het IMEI nummer zodat ze kunnen zien of de telefoon gestolen is. Nog meer mensen dit wel eens meegemaakt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ben bang dat jouw telefoon van de vrachtwagen is gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 08:23
kijk hier eens:

http://tweakers.net/shopreview/9089/aaa-a/overzicht/

ziet er niet goed uit

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website van de shop is in ieder geval al een tijdje down, en we hebben daar vandaag een melding over toegevoegd.
http://tweakers.net/shopreview/9089/aaa-a/overzicht/

Het is sowieso duidelijk dat het om nevenactiviteiten ging;
Chauffeursdienst Maarssen
Hoofdvestiging KvK 54311764
Vestigingsnr. 000024094749
Antilopespoor 539 Maarssen

Het gaat ook gewoon om een woonhuis:
https://www.google.nl/map...-WkKuzJrT6iBDiZJoslYg!2e0

Er is het één en ander meer gevestigd daar;

http://www.kvk.nl/orderst...ntilopespoor+539+Maarssen

Ziet er bekend uit:
http://www.mobilegiant.nl/over-ons

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
Ik ben ook bang dat ik ben opgelicht. Nu vraag ik me af of EE aan de hand van het IMEI nummer kan zien of de telefoon inderdaad gestolen is van hen. Dan zouden ze hem dus gewoon terug moeten krijgen van mij. Pfff, ben er doodziek van. Ik had eerst op Tweakers gekeken en op Beslist.nl...en toen had deze shop echt nog allemaal goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail gestuurd naar diverse contactmogelijkheden met de vraag om opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 2 augustus bij dit bedrijf een iPhone besteld en betaald met Ideal. Levertijd was 1 tot 3 dagen. Tot op heden niets ontvangen. De telefoon wordt niet opgenomen, mailtjes worden niet beantwoord, orderstatus is niet te bekijken omdat de website 'wegens technische werkzaamheden' buiten bedrijf is.

Als ik dit hierboven zo lees, heb ik er weinig vertrouwen meer in. Maar ik blijf dit topic volgen; nadere informatie is van harte welkom.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En een Tweakers logo daar? Dat lijkt me ook niet kosjer, ze staan niet in de Pricewatch.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 13-08-2014 17:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 23:17

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso al die logo's die niet klikbaar zijn naar de daadwerkelijke site, beetje knip/plak werk dus. En dan ook nog eens met brakke compressie want het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:43
Plus het feit dat men "smartfoons" verkoopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 5 aug ook een Iphone 5c besteld.
Deze is tot op heden ook nog niet gelever...

ik heb ondertussen ook op allerlei mogelijkheden contact proberen te leggen maar dit is niet mogelijk.
Ik ben vandaag naar de politie geweest om aangifte te doen alleen wordt ik hier niet serieus mee genomen.
dit omdat de politie zegt dat ze er waarschijnlijk toch niets mee gaan doen omdat ze zaken hebben met een hogere prioritijd... super kut is dit dus!

Ik ga hier toch wel echt een zaak van maken omdat ik of mijn geld terug wil hebben of een telefoon geleverd wil hebben!

Ik heb vorige week het telefoon nummer gebeld van de Firma "tripple A & A" en hier kreeg ik een voicemail als volgd: "dit is de voicemail van Hans van Manen van de frima Tripple A&A B.V."
Als je dit telefoon nummer( 06-13960336 ) krijg je een telfort voicemail van Dhr. Hans van Manen.

Ik heb mijn betaling helaas ook via internet bankieren gedaan en kan de betaling dus helaas niet meer tegen houden.

Ik hoop dat we hier samen verder mee komen en blijf graag op de hoogte van de nieuwtjes!

*knip* dat soort oproepen zijn niet de bedoeling.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 13-08-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:55

painkill

Pain(k)(ill)

Louk van P schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:55:
Ik ben ook bang dat ik ben opgelicht. Nu vraag ik me af of EE aan de hand van het IMEI nummer kan zien of de telefoon inderdaad gestolen is van hen. Dan zouden ze hem dus gewoon terug moeten krijgen van mij. Pfff, ben er doodziek van. Ik had eerst op Tweakers gekeken en op Beslist.nl...en toen had deze shop echt nog allemaal goede reviews.
Jij hebt de telefoon te goeder trouw gekocht. Wat zoveel wil zeggen dat jij er van uit kon gaan dat alles goed zat. Geen extreem lage prijs oid. In dat geval mogen ze de telefoon niet terugeisen. Dat is een zaak tussen degene die het gestolen heeft en degene waarvan het oorspronkelijk was. Dus de telefoon kun je houden. Maar aangezien de telefoon geblokeerd is zul je er waarschijnlijk nog vrij weinig aan hebben. Als je geluk hebt kun je er custom firmware opzetten wat deze blokkade omzeilt. Maar er is een kans dat het gehele IMEI geblokkeerd is, dan kun je er niet meer mee bellen.

Als je er zin en tijd in wilt steken kun je de verkoper aansprakelijk stellen. Maar dat levert waarschijnlijk niet veel op. Geld zal wel op zijn, en de echte persoon achter deze site zal zich wel redelijk goed verstopt hebben.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
Tja, ik ben ook bang dat een custom firmware erop zetten niet de oplossing biedt. Mijn hoop is nog gevestigd op EE uit Engeland. Zij kunnen de blokkade opheffen......Misschien wishful thinking, maar ik probeer het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:17:

Ik ben vandaag naar de politie geweest om aangifte te doen alleen wordt ik hier niet serieus mee genomen.
dit omdat de politie zegt dat ze er waarschijnlijk toch niets mee gaan doen omdat ze zaken hebben met een hogere prioritijd... super kut is dit dus!
Als het bedrijf niets meer van zich laat horen, ligt aangifte doen voor de hand, maar moet je daarvoor niet eerst dertig dagen wachten (maximum levertijd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:55

painkill

Pain(k)(ill)

Gewoon online aangifte doen. Maar komt op hetzelfde neer, pas bij een erg hoog aantal aangiftes wordt er naar gekeken. Je hebt hoogstens het voordeel dat hij misschien op de politiesite terecht komt en mensen worden gewaarschuwd als ze op dit rekeningnummer/naam zoeken.

Ook op tweakers zijn er personen bekend die al tientallen mensen hebben opgelicht, alle informatie is bekend, naam, adres, familie, etc.. Maar de laatste stap zal de politie toch moeten doen, en dat gebeurd vrijwel niet. Maar het blijven gewoon lichte vergrijpen. Hoge straffen zijn niet mogelijk en geld terugbetalen zit er in vrijwel alle gevallen ook niet in omdat het meestal al lang weg/ opgemaakt is. En zelfs als iemand wordt gepakt, wordt gestraft, en daarna weer thuis zit. Het is gruwelijk makkelijk om weer te beginnen met oplichten. En verkijk je er niet op, vanaf €5 kun je al opgelicht worden :P

[ Voor 3% gewijzigd door painkill op 13-08-2014 23:33 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Aangifte doen helpt geen ene drol. Nederland is verziekt op het gebied van internetoplichting. Ook als je naw gegevens van de dader hebt dan wordt er geen ene flikker aan gedaan.

Probeer middels social media te kijken of je aan een van de personen kan komen die erachter zit en plak de buurt waarin ze wonen vol met ludieke flyers over oplichting. Nog beter is het opsporen van vrienden/ familie zodat je ze kan informeren over deze praktijken. Geloof me...met name deze laatste aanpak heeft ervoor gezorgd dat mijn meest recente oplichter (Marktplaats, externe hdd tegen een normale prijs) werd ontmaskerd en opeens het licht zag. Ik had een vriend van die gozer gevonden die presentator bij RTV Emmen is ;)

Hij betaalde niet alleen mijn geld terug maar ook dat van zo'n 6-7 andere gedupeerden....er was nl. een topic geopend op een op internetoplichtings site.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 18:53 ]

Verwijderd

Een update van mijn kant: vanmorgen is het aankoopbedrag van de door mij bestelde (en niet geleverde) iPhone door AAA&A op mijn rekening teruggestort. Gelukkig maar; het was geld van mijn dochter en zij kan nu tenminste elders een mobieltje bestellen.

Een uitleg of verklaring heb ik er niet bij gekregen. Maar wat er ook aan de hand is, ik heb zelf geen reden meer om aangifte te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:49:
Aangifte doen helpt geen ene drol. Nederland is verziekt op het gebied van internetoplichting. Ook als je naw gegevens van de dader hebt dan wordt er geen ene flikker aan gedaan.
Vanaf 3 aangiftes via mijnpolitie.nl komt het rekeningnummer als verdacht te staan. Iedereen die het rekeningnummer dan checkt voor transactie is gewaarschuwd. Niet direct heel veel winst voor jezelf, maar de volgende keer ben je zelf degene die profiteert van een waarschuwing door andermans aangifte.

Daar komt bij dat er nooit meer aan gedaan gaat worden als het probleem niet zichtbaar wordt door gebrek aan meldingen. Meer aangiftes is meer prioriteit.

*ALTIJD* aangifte doen dus! Kost een paar minuten...
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:22:
Een update van mijn kant: vanmorgen is het aankoopbedrag van de door mij bestelde (en niet geleverde) iPhone door AAA&A op mijn rekening teruggestort. Gelukkig maar; het was geld van mijn dochter en zij kan nu tenminste elders een mobieltje bestellen.

Een uitleg of verklaring heb ik er niet bij gekregen. Maar wat er ook aan de hand is, ik heb zelf geen reden meer om aangifte te doen.
Fijn dat je je geld terug hebt in ieder geval! Hopelijk gaat het bij meer mensen goedkomen dan :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meerwaarde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2022
Heb precies hetzelfde probleem gehad als Louk.

En zoals Louk, kon ik geen telefonisch of email contact krijgen met aaa.

Na wat zoeken had ik een internationaal telefoon nummer.
Telefoon nummer van EE hielp niet echt. (Na wat nummers intikken krijg je een mens, die zei iets in de trand van neem contact op met de webshop waar je het hebt gekocht. )
EE
Call +447953 966 250 from abroad

Heb dus bij de politie aangifte gedaan.

(Heb niet nogmaal met EE gebeld. )
---------------

http://www.ibtimes.com/ho...uto-root-tutorial-1577576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
Beste Meerwaarde, is het probleem met je telefoon uiteindelijk opgelost en zo ja hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meerwaarde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2022
Nee.

Probeer het wel zelf op te lossen op het ogenblik.

Cache verwijderen of factory reset helpt niet. (Heb er eigenlijk spijt van dat ik een factory reset heb gedaan. Sinds twrp wel data laat zien... )

(Rooten van de telefoon, custom boot lader installeren, rom installeren kan je garantie ongeldig maken. Met de kleine mogelijkheid tot het bricken van je telefoon. Neem geen aansprakelijkheid aan etc.
In mijn geval, ik kan de telefoon toch niet anders gebruiken...
)

Rooten van de telefoon heeft met de link erboven lukte wel.

Twrp (andere boot installeren lukte wel)
met een link van de volgende link.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2737724

Ga een custom rom installeren kijken of dat helpt. (Keuze uit verschillende... Daar ben ik nu aan het kijken. ) (Er is de kleine mogelijkheid dat via de bios de app wordt geinstalleerd zelf in de custom rom. )

[ Voor 17% gewijzigd door meerwaarde op 16-08-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
Hoi Meerwaarde, ik wil graag horen van je of en hoe het lukt. Ik zou het op prijs stellen als je het met me wil delen. Zelf ben ik niet zo'n handige in dit soort dingen. Vraag mijn broer wel, die is er handiger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Voor 2 pond kun je hier een check doen: http://www.checkmend.com/uk/

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Louk van P schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:02:
Hoi Meerwaarde, ik wil graag horen van je of en hoe het lukt. Ik zou het op prijs stellen als je het met me wil delen. Zelf ben ik niet zo'n handige in dit soort dingen. Vraag mijn broer wel, die is er handiger in.
Het is niet de bedoeling om dat hier te bespreken. Het gaat hier om de shop en de problemen, niet om de technische oplossingen voor de telefoon.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09-2014
Zelfde probleem hier op 26 juni een S5 gekocht op de webshop van aaa-a.nl
Sinds 1-11-2014 de melding

This phone has been disabled by EE.......................................... :( :( :( :( :( :( :( :(

Custom rom installeren voor de geïnteresseerde Heeft geen zin !
Ga toch maar aangifte doen maar begin het gevoel te krijgen dat ik mijn 534 euro kwijt ben
Zijn er al mensen met een oplossing ?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vermoed dat AAA&A gewoon zijn spullen daar ingekocht heeft maar zijn facturen niet heeft voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

@kroezen: hou kun je per 1-11-2014 een melding krijgen al het nu 3-9-2014 is?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:29:
ik vermoed dat AAA&A gewoon zijn spullen daar ingekocht heeft maar zijn facturen niet heeft voldaan.
Dat lijkt me vrij inefficient, want EE (Everything Everywhere) is "gewoon" een mobiele provider in dehoek T-Mobile/Orange... met winkels en alles, ze adverteren erg veel met dat ze een goed dekkend 4G netwerk hebben (3jr in UK gewoond). Om het daar in te kopen is nogal een "overhead". Het zijn mogelijk mobieltjes van iemand die een contract-phone door heeft verkocht om iets anders te kopen, en vervolgens de rekening niet heeft betaald (UK foons hebben nogal veel branding/sniffing er op, ze zijn daar niet zo privacygevoelig, heb wel eens een telefonisch advertentietje gehad op basis van m'n surfgedrag). Lullig, maar helaas, staat in het contract, en men, in de UK, is soms nogal laks... Alternatief/waarschijnlijker is inderdaad de aloude vrachtwagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:41

Leejow(saait)

Blater

Dit zijn inderdaad 'upgrade' telefoons, swap telefoons voor verzekerden/reparaties of telefoons die afgesloten zijn door mensen die hun betalingsplicht niet na kunnen komen (abonnement afgesloten onder dwang). Dit soort toestellen gaan via de zwarte handel dan veelal naar een ander land en worden dan voor een lagere prijs verkocht.

Helaas is er geen oplossing voor. Je kan het beste aangifte doen en ook contact zoeken met EE en ze gegevens aanleveren over de verkopende partij zodat ook zij onderzoek kunnen doen naar de stroom van toestellen. Zowel de kopers hier als EE zijn immers benadeeld door de handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mag EE dan zomaar telefoons gaan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09-2014
@ ardana 1-9-2014 moeten zijn :D ( offtopic)

Heb nog geen aangifte gedaan
wel al EE gemaild maar tot nu toe geen reactie. Na het al het gezoek op internet ben ik er al wel achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. En ben ook bang dat ik Van EE geen gehoor ga krijgen. wacht komende 2 weken.

En nog even over die lagere prijs Ik heb hem helaas niet gehad. netjes een vergelijk gedaan hier op
Tweakers .Goede webshop reviews wil dus toch niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:22:
Maar mag EE dan zomaar telefoons gaan blokkeren?
Helaas wel, dit zijn eigenlijk gewoon lease toestellen die providers uitgeven; daar kun je erg weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsminfo.nl/blo...iele-telefoons-vanaf-2014

Wel als een toestel gestolen is dus... Ten minste, dit gaat dus een wet worden in Nederland. Ik weet niet precies hoe het zit in de UK. Maar wie bepaalt eigenlijk of een toestel gestolen is? Mag een provider dat zomaar zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wisselt nogal, een gebruiker kan het aangeven, maar in de T&C's zal ook iets staan van: zovaak niet betaald, inleveren. Niet ingeleverd: toestel op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier zelfde verhaal, inderdaad gewoon keihard opgelicht door dit bedrijf.

Het vreemde is dat de telefoon in origineel doosje geleverd is en alles nieuw eruit zag en dat volgensmij ook echt zo was.

Het moet dan dus gaan over gestolen telefoons die uit een partij van EE mobile zijn gejat. Het rare is dus dat EE er niets aan doet, het zou dus zo zijn dat de telefoons van EE zijn maar ze geen enkele moeite nemen of doen om deze terug in Engeland te krijgen. Dat zou dus betekenen dat er geen klanten zijn die deze toestellen al in gebruik hadden.

Al met al ben ik er erg voor om het hier niet bij te laten zitten. Ik wil graag opheldering. Politie kan niets voor ons allemaal betekenen. We zijn namelijk geen rechtmatig eigenaar van de telefoon omdat het gaat om gestolen goederen.

Ik heb contact gehad met Samsung Nederland. Zij kunnen ook niets doen. Ik heb ook gevraagd of zij er een zaak van gaan maken, maar dat was allemaal nog in onderzoek, ik was niet de eerste die heeft gebeld met deze mededeling van EE blokkade.

Ik stel voor om in elk geval iedereen die opgelicht is zich te melden op dit forum zodat we een groep vormen. Eén zaak van 500 euro vind men niet interessant, maar een zaak van enkele duizenden euro's vaak wel. Daarnaast wil ik oproepen om dit kenbaar te maken bij Nederlandse consumentenprogramma's zoals Tros Radar en Tros Opgelicht?!. Ik vraag mensen die opgelicht zijn door AAA&A bv zich dan ook te melden bij deze programma's. Via deze weg worden consumenten serieus genomen en de zaak misschien wel landelijk bekend.

Ik hoop dat het gaat lukken!!!

Groeten Annelin

Verwijderd

wel aangifte doen ook al zegt de politie niks te kunnen doen. bij voldoende aangiftes wordt die wel degelijk opgepakt. een enkele aangifte zal geen effect hebben maar als er een dossier vormt kan er wel degelijk opgetreden worden tegen deze partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Je kan ook een melding doen op Meldpunt Internetoplichting.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• yimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-02-2023
Ook ik ben op dezelfde manier opgelicht. Ik heb ook digitaal aangifte gedaan, want op de politiebureau wilden ze dat niet doen. Ik heb ook EE een mail gestuurd en ook ik heb geen reactie gehad van hun.

In politie heb ik geen vertrouwen en verwacht dus niet dat zij nog iets gaan doen. Ik heb zelf van alles geprobeerd om het toestel aan de praat te krijgen door rooten en andere rom's e.d. maar geen een heeft gewerkt.

Ik heb een oplossing, maar deze gaat ons wel ongeveer 150 euro kosten. Wat je doet is een telefoon te kopen ( in mijn geval een galaxy s5) met een kapotte scherm. Deze kan je kopen voor ongeveer 150 euro en de moederboord hiervan in je eigen telefoon stoppen. Een andere oplossing zie ik nu niet.

Ik ga het proberen en zal jullie op de hoogte houden.

Groeten van Yimo
Pagina: 1