Kan niet in de bios komen SO boot gewoon icm 4k & DP 1.2

Pagina: 1
Acties:

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 21:58
mede tweakers,
ik heb sinds kort een kleine systeem gebouwd :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Tray€ 263,10€ 263,10
1Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5€ 128,90€ 128,90
1Aerocool QS-102 White Edition€ 25,-€ 25,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,95€ 23,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 74,90€ 74,90
1be quiet! SFX Power 2 400W€ 52,-€ 52,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 104,95€ 104,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 672,80

icm Samsung 4k monitor. DP 1.2 e/of HDMI input

Probleem : ik kan niet in de bios komen. Niet via DP e/o HDMI
ik zie dan een zwart scherm met knipperende cursor linksboven....
Iemand suggesties? Heb ook al support via Gigabyte maar die gaven als oplossing een bios reset.
Heb de laatste bios versie al op het mobo zitten..
suggesties zijn welkom...

SO moet OS zijn excuus voor de type

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:18
Heb je toevallig Windows 8 geinstalleerd? de bios is op deze manier te benaderen in win8.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• killer2
nee windows 8 is niet mijn ding, staat win 7 x64 op....
misschien wel een manier om eea te wijzigen zodat het wel werkt?

[ Voor 37% gewijzigd door killer2 op 13-08-2014 16:08 ]

• Kassad
Ik neem aan dat MSI een typfout is? Hoe probeer je in de bios te komen? Het gaat om je moederbord? Volgens de handleiding moet je gewoon op DEL drukken na de post.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• killer2
Ja idd typo :)
ja ik probeer in de bios van het moederbord te komen, via DEL idd....
Als ik dat doe dan krijg ik dus die knipperende cursor
Heeft dus m.i. iets te maken met 4k icm bios van moederbord. Mijn andere systeem Z97 Extreme 6 icm 4k werkt wel op een 4k scherm en geeft wel de bios pagina's weer...

[ Voor 79% gewijzigd door killer2 op 13-08-2014 16:34 ]

• Kassad
Ok, dus het is gelukt nu? Je reacties zijn niet echt informatief, geef aub aan wat je wel en niet gedaan hebt zodat we weten wat voor te stellen.

• killer2
Nee want ik zie dus alleen een knipperende cursor en niet de UEFI pagina's.
Niet informatief? Wow wat wil je nog meer weten dan?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Boot Windows wel gewoon? Is het BIOS nog stock? CMOS reset al geprobeerd? Al geprobeerd met alles losgeplugt behalve 1 reepje RAM en CPU? Geprobeerd met een ps/2 toetsenbord?

[ Voor 81% gewijzigd door br00ky op 13-08-2014 16:45 ]

• Kassad
killer2 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:34:
Nee want ik zie dus alleen een knipperende cursor en niet de UEFI pagina's.
Niet informatief? Wow wat wil je nog meer weten dan?
Wat ik in de post boven je aangeef: Wat heb je al gedaan? Je denkt dat het aan je monitor ligt, heb je het al met een andere geprobeerd? heb je de bios al geupgrade zoals de helpdesk je aanraad? Wat heb je allemaal gedaan?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

Dat knipperende steepje kan natuurlijk van alles zijn, in gevallen waar ik het zie is het na de post en in afwachting van een boot device.

Hoe heb je een toetsenbord aangesloten? Het kan zijn dat in de bios een USB toetsenbord nog niet wordt herkend tijdens de POST, en dan zal je het met een toetsenbord met een PS/2 aansluiting moeten proberen (die paars/groene).

Verder gewoon opstarten en afwisselend op de F2 en Del knop blijven drukken totdat je in de bios komt. Del is niet standaard, en kan in de meeste gevallen ook F2 zijn, F10 kan ook.

Het moederbord heeft zo te zien geen speaker aan boord, aansluiten om te horen wat voor piepjes je hoort is dan ook goed om te weten.

De processor wordt volgens dit lijstje gewoon ondersteund.

Een variant van het geheugen en ook die snelheden lijken ook te worden ondersteund.

Of er een 4k scherm is aangesloten lijkt mij verder niet relevant, zeker niet via HDMI. Je krijgt een knipperend streepje te zien, dus beeld heb je wel.

Zijn alle stroomkabels aangesloten? Ook de 8p stekker bij het wifi kaartje?
Probeer het anders eens met een enkel reepje geheugen en wissel ze af.

• killer2
Ter aanvulling pc werkt goed, maw boot gewoon en wordt gebruikt. Met Windows 7 en de 4k monitor
Met een andere 4k werkt het ook niet. Bios reset is uitgevoerd , evenals laatste bios update.
Alle apparaten werken correct en worden dus herkend door de bios anders werken ze in Windows immers ook niet.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:09
Heb je een toetsenbord met Nkey rollover?
dus dat je meer dan 6 toetsen tegelijk kan indrukken?

Sommige toetsenborden kunnen daar namelijk problemen mee geven om de bios binnen te komen.
Zulke toetsenborden (meestal mechanische) hebben dan een bepaalde knoppen combo om de Nkey rollover uit te zetten en 6 key rollover aan te zetten.

• killer2
dit setje heb ik
pricewatch: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo
DCG909 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:08:
Heb je een toetsenbord met Nkey rollover?
dus dat je meer dan 6 toetsen tegelijk kan indrukken?

Sommige toetsenborden kunnen daar namelijk problemen mee geven om de bios binnen te komen.
Zulke toetsenborden (meestal mechanische) hebben dan een bepaalde knoppen combo om de Nkey rollover uit te zetten en 6 key rollover aan te zetten.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 12:09
Dat is een "normaal" toetsenbord, zou geen probleem mogen zijn :/

• killer2
Ik zal eens kijken of ik win8.x op een stickie kan regelen om zo in de UEFI bios te komen.......hopelijk

• killer2
en dus....

Dear Lars,

After check with our HQ,
This is already known issue (no display in POST/BIOS Setup when using HDMI/Display Port) to us.

BIOS Team are co-working with Intel for this case. Once BIOS Team has found out the solution for this, I will inform you.

For now, please try to use DVI-D/D-Sub output when attempting to enter BIOS Setup.

Kind regards

GIGABYTE-Team

• killer2
eindelijk een (beta) F4 bios gekregen via support, opgelost :)
Pagina: 1