Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Eerlijk gezegd ik kom er niet meer uit.
De hoeveelheid instellingen voor allerlei zaken zijn mij volledig boven het hoofd gegroeid.
waar moet ik wat instellen?
Op mijn Smartphone of desktop.
Als ik navigeer op mijn gsm popt constant google search op of als ik mail bekijk of wat dan ook.
Calendar search komt niet meer aan de praat met outlook ,ook niet met de com invoegtoepassing.
Instellingen op de Phone zijn al net zo een brei als op de desktopo.
Als ik op de desktop naar mijn account van google ga kan ik letterlijk honderden zaken instellen, vooral zaken die ik eigenlijk uit wil hebben (loc delen bv)
Maar iets veranderen messed de boel alleen maar meer op en ik raak het overzicht volledig kwijt, hangout? Messenger? google talk? google+ Google play google services google maps etc. etc.
Wat is toch de meerwaarde van al deze zooi.
Ik begrijp dat ik zaken kan aan en uitzetten maar het is een groot doolhof en hoe meer ik probeer des te erger het wordt.
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat een cursus van 3 maanden nog niet genoeg is om dit allemaal te begrijpen?
Erger nog ik krijg de zaken niet meer goed werkende zonder alles maar weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Nu de (serieuze) vraag.
Ben ik de enige die het niet meer snapt en is het zinvol om wellicht over te schakelen naar Apple of is dat geen enkele oplossing?
Echt waar ik heb het helemaal gehad.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Apple is een prima oplossing :+

Zelf heb ik android en gebruik gewoon overal standaard instellingen. Neemt niet weg dat ik met de komst van een grotere iPhone ga ik wel weer overstappen. De enige reden dat ik weg was gegaan bij apple was het kleine(re) scherm.

• MatMich
Maar heb ik dan die instellingen brei niet meer?
Standaardinstellingen Android? Waar vind je dat dan? op je Desktop? op je smartphone?
Ik snap niet dat ik helemaal niets kan vinden over mensen die hetzelfde gevoel hebben als ik?
Ben ik nu de enige die het zo ontiegelijk onoverzichtelijk en ingewikkeld vindt?

[ Voor 16% gewijzigd door MatMich op 13-08-2014 16:01 ]

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 14:00

3raser

⚜️ Premium member

Wat is nu precies je vraag? Of andere mensen ook problemen hebben met alle instellingen van een Google account? In dat geval, nee.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Bovendien helpt je dat niet bij een appleproduct, ervan uitgaande dat je het Gmailadres wil behouden. Ik snap de vraag ook niet helemaal, het lijkt er meer op alsof je wat frustratie van je af moest schrijven.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• MatMich
Mijn vraag staat "precies" onderaan.
Kan jij me dan uitleggen waarom er in mijn agenda van mijn smartphone ineens ongevraagd een event staat vermeldt waar ik naar toe ga?
Ik heb het er niet ingezet en ook niet om gevraagd en ben niet gediend van inmenging in mijn persoonlijke agenda.
En dat is nog maar 1 van de vele problemen.
Nog een? ok
Ik ben in Engeland naar een adres aan het navigeren en tijdens de navigatie popt de hele tijd google op met fijne suggesties van winkeltjes in de buurt, neemt mijn gsm over en ik zit in de auto te vloeken omdat dat net weer gebeurt op een kruising waar ik graag wil weten waar ik heen moet.
Dit blijft de hele tijd gebeuren tijdens de navigatie.
Ik heb niets in mijn gsm verandert aan de settings maar neem aan dat jij me precies kan vertellen wat er nu aan de hand is en even wijst waar ik heen moet om dit te veranderen.
Sorry voor het sarcasme maar iets zegt me dat jij het niet gaat oplossen behalve dan de zin "ik heb nergens problemen mee"
Even goede vrienden ;-)

• MatMich
Kassad schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:16:
Bovendien helpt je dat niet bij een appleproduct, ervan uitgaande dat je het Gmailadres wil behouden. Ik snap de vraag ook niet helemaal, het lijkt er meer op alsof je wat frustratie van je af moest schrijven.
Ja maar ondanks de frustratie zou ik ook wel heel erg graag willen dat de boel goed werkt en begrijpelijk is.
Nee hoor ik heb alleen maar gmail omdat anders die Phone niet werkt.
Ik heb al jaren een eigen emailadres via Transip

[ Voor 12% gewijzigd door MatMich op 13-08-2014 16:21 ]

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:33
Mijn advies voor je, gezien je uitleg,samenvatting. Verkoop je gsm en haal iphone ofwel nokia 3310 :)
Wilt je toch behouden en geduld hebben volg dan cursus google android op school ofwel internet zoals deze http://setup.googleapps.com/

• MatMich
royalt123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:26:
Mijn advies voor je, gezien je uitleg,samenvatting. Verkoop je gsm en haal iphone ofwel nokia 3310 :)
Wilt je toch behouden en geduld hebben volg dan cursus google android op school ofwel internet zoals deze http://setup.googleapps.com/
Dat is voor zakelijke gebruikers.
Opvallend dat niemand problemen heeft maar vervolgens schijnbaar geen idee heeft waar mijn problemen vandaan komen want er wordt geen enkele suggestie of oplossing gegeven.
Dat zou er ook op kunnen wijzen dat android gebruikers dus weinig kritisch zijn.

Met je laatste opmerking laat je duidelijk zien dat je aan het ranten bent. Aangezien je duidelijk niet geholpen wil worden met je probleem, maar wel loopt af te geven op Android heb ik het topic gesloten.

[ Voor 35% gewijzigd door Bullet NL op 14-08-2014 08:19 ]

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:33
Geen kleine moeite voor om beetje te zoeken?
http://learn.googleapps.com/ kies app waarmee je niet snapt zoals kalender.
En voor instelling van Google, Android account lees je toch gewoon?

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

MatMich schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:19:
Mijn vraag staat "precies" onderaan.
Kan jij me dan uitleggen waarom er in mijn agenda van mijn smartphone ineens ongevraagd een event staat vermeldt waar ik naar toe ga?
Ik heb het er niet ingezet en ook niet om gevraagd en ben niet gediend van inmenging in mijn persoonlijke agenda.
En dat is nog maar 1 van de vele problemen.
Nog een? ok
Ik ben in Engeland naar een adres aan het navigeren en tijdens de navigatie popt de hele tijd google op met fijne suggesties van winkeltjes in de buurt, neemt mijn gsm over en ik zit in de auto te vloeken omdat dat net weer gebeurt op een kruising waar ik graag wil weten waar ik heen moet.
Dit blijft de hele tijd gebeuren tijdens de navigatie.
Ik heb niets in mijn gsm verandert aan de settings maar neem aan dat jij me precies kan vertellen wat er nu aan de hand is en even wijst waar ik heen moet om dit te veranderen.
Sorry voor het sarcasme maar iets zegt me dat jij het niet gaat oplossen behalve dan de zin "ik heb nergens problemen mee"
Even goede vrienden ;-)
Iets zegt me dat je te gefrustreerd bent om ook maar iets te proberen.

Wat betreft je agenda: Is dat event alleen op je telefoon te zien? Dus niet in je eigen agenda? In dat geval zie je op je telefoon waarschijnlijk meerdere agenda's. Open de agenda app en ga via het menu naar "Agenda's". Daar kun je instellen welke agenda's je allemaal op je telefoon wilt zien.

Wat betreft die meldingen tijdens het navigeren: Met welke app navigeer je? En welke app geeft die meldingen?

• MatMich
royalt123 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:36:
Geen kleine moeite voor om beetje te zoeken?
http://learn.googleapps.com/ kies app waarmee je niet snapt zoals kalender.
En voor instelling van Google, Android account lees je toch gewoon?
Dacht je nu echt dat ik dit allemaal allang niet had gedaan?
Mijn frustratie heeft te maken met uitleg en helps en wat al niet meer die allemaal nul effect t hebben.
Als het niet werkt kan je gaan zoeken op het web en kom je uit op letterlijk miljoenen suggesties en oplossingen die gewoonweg nooit werken.
En ga me niet wijsmaken dat je dat niet herkent want dan jok je,

• MatMich
3raser schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:36:
[...]

Iets zegt me dat je te gefrustreerd bent om ook maar iets te proberen.

Wat betreft je agenda: Is dat event alleen op je telefoon te zien? Dus niet in je eigen agenda? In dat geval zie je op je telefoon waarschijnlijk meerdere agenda's. Open de agenda app en ga via het menu naar "Agenda's". Daar kun je instellen welke agenda's je allemaal op je telefoon wilt zien.

Wat betreft die meldingen tijdens het navigeren: Met welke app navigeer je? En welke app geeft die meldingen?
Ik heb al heel veel geprobeerd.
Wat die agenda's betreft dat heb ik al honderd keer ingesteld en het blijft maar veranderen (weer die schijngestalten van de maan etc.)
Maar je noemt dus nu 1 dingetje van de tig dingen.
Dan klinkt het allemaal ineens wel heel simpel.
Maar helaas je geeft een te simpele gang van zaken weer.
Ik kan uit mijn hele rits frustraties ook wel een enkel item uitlichten en daar een antwoord op baseren.
Maar kan je ze allemaal beantwoorde of liever gezegd oplossen?
"dan moet ik eerst de details weten" is het verkeerde antwoord.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

MatMich schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

Ik heb al heel veel geprobeerd.
Wat die agenda's betreft dat heb ik al honderd keer ingesteld en het blijft maar veranderen (weer die schijngestalten van de maan etc.)
Maar je noemt dus nu 1 dingetje van de tig dingen.
Dan klinkt het allemaal ineens wel heel simpel.
Maar helaas je geeft een te simpele gang van zaken weer.
Ik kan uit mijn hele rits frustraties ook wel een enkel item uitlichten en daar een antwoord op baseren.
Maar kan je ze allemaal beantwoorde of liever gezegd oplossen?
"dan moet ik eerst de details weten" is het verkeerde antwoord.
Je wilt dus dat we je problemen oplossen zonder dat je ze wilt vertellen? |:(
Ik denk dat dit topic een slotje nodig heeft, want dit gaat nergens over. Ga je frustratie maar lekker ergens anders botvieren.

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 11:27
Wat voor telefoon heb je? Zijn het misschien apps van de fabrikant, samsung bijvoorbeeld?

Verder moet je misschien even tot 100 tellen en je problemen goed formuleren, hier kan niemand wat mee denk ik.

• MatMich
3raser schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:48:
[...]

Je wilt dus dat we je problemen oplossen zonder dat je ze wilt vertellen? |:(
Ik denk dat dit topic een slotje nodig heeft, want dit gaat nergens over. Ga je frustratie maar lekker ergens anders botvieren.
??? Volgens mij noem ik alleen maar problemen
Maar ja niet kunnen lezen is ook een pprobleem, of denken dat jij het even oplost

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
Misschien niet je het omdraaien, en niet je problemen omschrijven (want iedereen leest alleen frustraties), maar je doel. Wat wil je bereiken?

Ik snap je verhaal ook echt niet..

Strava

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Agenda: Heb je Facebook? Zo ja, vroeger* was het zo dat de Facebookapplicatie of HTC Sense, je agenda vulde met verjaardagen. Misschien is dat je probleem.
Voor je andere problemen: wees eens specifiek. Deel je posts eens op in verschillende stukken waarbij elk stuk een specifiek probleem benoemt. Verder: met anderen, een iPhone of 3310 is geschikter voor jou, daar heb je geen keus en 'werkt het gewoon'. Android is juist zo geweldig omdat alles er in te stellen is en je de mogelijkheid hebt alternatieven te kiezen voor meegeleverde software.

*Ik heb geen Facebook en HTC Sense meer, geen idee of dit tegenwoordig nog zo werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Arie- op 14-08-2014 08:16 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Van wege het ranten op en niet willen discussiëren is het topic gesloten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.