[Windows 8.1] Scherm blijft zwart na sleep mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 18:49
Ik heb 2 dagen geleden Windows 8.1 geïnstalleerd en als ik mijn PC nu een tijdje in slaapstand zet en hem dan een aantal uur daarna weer op wil starten dan start het systeem wel maar het scherm blijft helemaal zwart.

GPU drivers zijn correct geïnstalleerd, eveneens als alle drivers voor mobo/chipset etc. Ook alle Windows updates zijn geïnstalleerd.

Wat kan het zijn? Heb dit met 7 Ultimate nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb dus een soortgelijk probleem (mijn topic staat ook in dit forum.) Muziek computer van mijn werk heeft ook het zelfde probleem. Valt me wel ineens op dat dit nu veel aan de hand is. Heb je toevallig een GTX nvidea kaart? Zoja welke heb je? Het kan dus blijkbaar zijn dat er een bepaalde driver een bug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
ja ik heb ook het zelfde probleem en ik heb ook een nvidea GTX en ik heb wat rond zitten googlen en ik denk ook dat er misschien een bug zit in een bepaalde driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan inderdaad aan de driver liggen. Heb je al eens geprobeerd om een nieuwere/oudere driver te installeren?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 18:49
skyronster schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:17:
Ik heb dus een soortgelijk probleem (mijn topic staat ook in dit forum.) Muziek computer van mijn werk heeft ook het zelfde probleem. Valt me wel ineens op dat dit nu veel aan de hand is. Heb je toevallig een GTX nvidea kaart? Zoja welke heb je? Het kan dus blijkbaar zijn dat er een bepaalde driver een bug heeft.
Hier inderdaad een GTX660. Nu maar weer even teruggezet naar Windows 7 want PC de hele dag laten draaien is vooe mij geen optie. Had trouwens wel de laatste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Mijn probleem is opgelost, had te maken met een loszittend kabeltje van mijn PSU naar de hardeschijf.
Hij was alleen aangesloten op het moederboard waardoor hij dus te weinig stroom op het moederboard kreeg omdat hij deze moest delen met een hardeschijf. Nu alles weer goed aangesloten en het werkt perfect.
Kijk dus even of je toevallig niet met het verplaatsen van je computer een kabeltje heb los getrokken.
Dit beeldscherm op zwart springen is een voeding probleem, dus wellicht gaat er dan te veel stroom naar je videokaart doormiddel van die nieuwe update van Nvidea. Kan dus verholpen worden door er voor te zorgen dat elk component in je computer een aparte stroomtoevoer heeft. Moederboard, Grafische kaart en hardeschijf.
Pagina: 1