Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:15
Ik werk al wat jaartjes als PHP programmeur, maar ik heb nooit enige opleiding in deze richting gehad. Alles wat ik weet heb ik mezelf geleerd m.b.v. PHP.net, Stackoverflow, en hulp op diverse forums.
Inmiddels ben ik de backend kant ingerold en hou ik me voornamelijk bezig het optimaliseren van de MySQL database en koppelingen maken/verbeteren voor de front-end. Daarnaast een op CodeIgniter gebaseerde site om e.e.a. hier intern te laten beheren.

Ik kan me goed redden in mijn werk, het komt praktisch niet voor dat ik niet voor elkaar krijg wat ik voor ogen heb. Ik heb alleen het idee dat er meer uit te halen moet zijn. Ik vraag me daarom af of er niet ergens een cursus is waarmee ik leer een nog efficiëntere database te maken, effectiever OOP kan toepassen, etc.

Vanzelfsprekend moet ik zo'n cursus naast mijn normale werk kunnen doen; ik kan hier niet zomaar even een paar maanden weg. ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Een cursus is het niet, maar je zou eens kunnen overwegen om een Zend certificaat te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04
Qua techniek is Oracle dan waarschijnlijk interessanter dan MySQL. Oracle heeft de zaakjes vaak net wat beter voor elkaar.

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De open universiteit heeft verschillende mogelijkheden om je te verdiepen in algemene software engineering aspecten. Maar dat kost wel een flinke duit, dus het is de vraag hoeveel het je waard is. Je kan ook deeltijd de master software engineering doen maar dan heb je wel vooropleiding nodig.

Zend certificaat vind ik heel dubbel, dat is heel specifiek PHP. Hoe je een database ontwerp moet normaliseren of designpatterns moet toepassen komt daar niet in terug.

Verder kun je altijd een goed boek (ja, zo'n ding van papier ;)) kopen over design patterns, databases en het jezelf op die manier bijleren. Voordeel van studieboeken is dat ze het altijd opbouwen, een manual duikt er meteen midden in.

Als laatste kun je nog op coursera.org kijken, daar komen wel eens cursussen voorbij die interessant kunnen zijn. Sommige zijn heel simpel maar bijvoorbeeld compiler design kan erg leerzaam zijn om goed te begrijpen hoe een programmeertaal nou werkt. Maar ik weet niet of die cursus nu nog wordt aangeboden.

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:12
HBO deeltijd opleiding niks voor je?

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:15
merauder schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:47:
Een cursus is het niet, maar je zou eens kunnen overwegen om een Zend certificaat te gaan halen.
Ik vraag me momenteel af of ik daar wel voldoende capaciteit voor heb.
ThinkPadd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:07:
Qua techniek is Oracle dan waarschijnlijk interessanter dan MySQL. Oracle heeft de zaakjes vaak net wat beter voor elkaar.
Dat heb ik inderdaad ook begrepen, maar dat zou nogal een operatie betekenen om dat over te gaan zetten. Niet alleen *moet* ik dan echt eerst op cursus/opleiding, maar moet daarna ook de hele zaak hier omgezet gaan worden. Alles draait nu op PHP/SQL, en alleen al met het migreren van een afgebakend onderdeel binnen de huidige database ben ik al maanden bezig. Vooralsnog is dat simpelweg geen optie.
cytherea schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:05:
De open universiteit heeft verschillende mogelijkheden om je te verdiepen in algemene software engineering aspecten. Maar dat kost wel een flinke duit, dus het is de vraag hoeveel het je waard is. Je kan ook deeltijd de master software engineering doen maar dan heb je wel vooropleiding nodig.
Ik verwacht dat mijn werkgever wel wil investeren, aangezien zo'n 80-90% van de omzet tegenwoordig via het systeem loopt waar ik voor verantwoordelijk ben.
Verder kun je altijd een goed boek (ja, zo'n ding van papier ;)) kopen over design patterns, databases en het jezelf op die manier bijleren. Voordeel van studieboeken is dat ze het altijd opbouwen, een manual duikt er meteen midden in.
Ja, ik zat ook al eens te denken om naar een boek[*slik*]handel te gaan. ;)
Als laatste kun je nog op coursera.org kijken, daar komen wel eens cursussen voorbij die interessant kunnen zijn. Sommige zijn heel simpel maar bijvoorbeeld compiler design kan erg leerzaam zijn om goed te begrijpen hoe een programmeertaal nou werkt. Maar ik weet niet of die cursus nu nog wordt aangeboden.
Ik heb er een beetje zitten rondklikken, maar in het engels in mijn vakgebied is de dichtstbij zijnde locatie in Lausanne. En heel erg aansluiten doet het ook nog niet. ;)
cooper87 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:43:
HBO deeltijd opleiding niks voor je?
Mja, ik heb rond 2002-2003 wel eens een 2 modules gevolgd bij mij op de HTS, maar toen had ik al een hoger niveau dan de docent (die eigenlijk een hobbyist was die het wel tof vond dat hij via zijn gameport de planten water kon geven terwijl hij in Frankrijk zat). Schoot voor geen meter op.
Nu neem ik aan dat het er tegenwoordig wel iets professioneler aan toe gaat, ik zou eens moeten zoeken wat dat betreft. Had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Coursera kun je gewoon thuis doen he ;) Zijn online cursussen die je kan volgen, maar niet altijd direct toepasbaar. Soms zitten er wel leuke cursussen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik zat net ook even te zoeken of het misschien een idee is om een Zend certificaat te proberen halen.

Maar eh, hoe doe je dat? Ik bedoel, je koopt zo'n voucher van de Zend site, en dan? Waar kun je nu examen doen? Ik heb een uur zitten zoeken ofzo maar ik kan hier werkelijk niks over vinden... echt bizar.

Ik krijg echt het idee dat het gewoon iets van vroeger is ofzo. Ben ik nu zo blind of is het echt zo slecht geregeld?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Digital-DNA schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:19:
Ik zat net ook even te zoeken of het misschien een idee is om een Zend certificaat te proberen halen.

Maar eh, hoe doe je dat? Ik bedoel, je koopt zo'n voucher van de Zend site, en dan? Waar kun je nu examen doen? Ik heb een uur zitten zoeken ofzo maar ik kan hier werkelijk niks over vinden... echt bizar.

Ik krijg echt het idee dat het gewoon iets van vroeger is ofzo. Ben ik nu zo blind of is het echt zo slecht geregeld?
Ik zal het niet zeggen, maar het staat gewoon op de Zend site ;). Op de certification pagina (How do I obtain a Certification?), en in de FAQ.

Het staat er niet als je doorklikt naar specifieke certification info, en dat is idd niet bepaald logisch.
Pagina: 1