Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC scherm dupliceren naar smart TV, Via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag allen,

Zoals de titel al aan geeft probeer ik mijn PC scherm te dupliceren op mijn TV (Samsung smart tv). Ik wil dit graag via mijn netwerk doen. Ik zou op deze manier graag online streams willen kijken op mijn TV.

Mijn vraag is dan ook, is dit mogelijk? Zo ja, hoe moet ik dit aan pakken. Het liefst zie ik een oplossing met software. Ik heb mijn tv aan de muur gehangen en heb dus eigenlijk geen ruimte voor een media player of iets dergelijks.

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 13:49
Chromecast.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Wel grappig dat het eerste antwoord een media player is.
Die android sticks bieden ook die functionaliteit met die software.

Andere optie is widi als je tv dat ondersteunt.
Daarnaast zou ik eens naar dlna media servers kijken zoals plex, ps3mediaserver .

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
Scherm dupliceren en series streamen zijn 2 verschillende dingen.
Zonder extra hardware kom je uit op de functionaliteit van je TV. Aangezien je veel verschillende versies hebt van Samsung Smart TV moet je even uitzoeken wat je precies hebt. KAn het WiDi? Airplay? MiraCast? Dlna (en zo ja, welke codecs?)

Het antwoord van mcg_nl is eigenlijk daarom het makkelijkste. Ja, het is wel een mediaplayer maar het past achter je tv in een hdmi poort. Alleen voeding moet je dan nog regelen. info: http://allaboutchromecast...ocal-video-to-chromecast/

Zelf heb ik het ook op een vergelijkbare manier. Ik heb een Raspberry pi achter mn tv hangen waarmee ik via Airplay mn beelden stream naar de tv :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat meer informatie proberen te geven:

Ik kijk op het moment veel League of Legends streams en zou dit graag via mijn TV willen doen i.p.v. mijn PC

De TV die ik momenteel heb is een Samsung UE40ES6300. Op het moment gebruik ik al Dlna om films en series die op mijn PC staan te bekijken. Ik gebruik hier voor het programma Samsung AllShare 2.1.0.12031_10

Ik weet niet waar ik kan vinden welke codecs hij allemaal ondersteund welke ik gebruik zijn divx en mkv X264.

Verwijderd

Hallo,

Misschien is dit een mooie optie :P

Zie onderstaande link

http://www.usa.philips.co...s-hd-net-connect/overview

groetjes Roy Weijers
Pagina: 1