Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik heb zojuist mijn Corsair H90 waterkoeler binnegekregen, maar nu blijkt dat ik niet goed opgelet heb: de radiator/fan-combinatie (140mm) past namelijk niet en dit wil ik gaan oplossen. Mijn setup:

pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3

In deze behuizing is in de bovenkant ruimte voor 2x140mm fans. Op de eerste plek zit de voedingskabel van het moederbord in de weg waardoor de combinatie niet past. Op de tweede plek zit het RAM geheugen in de weg. In principe zit zelfs de printplaat van het moederbord in de weg. Ik heb verder ook nog plek voor een 140mm fan op de bodem, maar zover kan de waterkoeler niet reiken. Zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ll28p.jpg

Ik wil na deze domme actie eigenlijk wel de waterkoeling installeren en ik ben bereid om componenten te kopen die het wel passend maken. :D Maar ik weet niet precies wat ik moet aanpassen. Zijn er moederborden met een andere indeling van componenten? Of heb ik een nieuwe behuizing nodig? Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat denk van het wegwerken van de mobovoedingskabel door dat mooie gat boven het mobo of anders gewoon voorlangs laten lopen. Om hier nu geldkostende toeren met andere behuizing of iets uit te gaan halen... het is mijn geld niet, maar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Je kan toch ook gewoon de linker exhaust gebruiken?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Afhankelijk hoe vaak de kast open gaat zou je er voor kunnen kiezen om de fan en radiator op het zijpaneel te bevestigen? Dan hoef je ook geen kosten te maken. Uiteraard is het even rommelen met installeren, maar als het eenmaal vast zit en je doet je kast niet meer open moet het werken.
Of op de plek van de fan achterin je kast.

[ Voor 7% gewijzigd door Yerap op 13-08-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Bedankt voor de reacties!

@br00ky: De stekker van de voedingskabel zal hoe dan ook in de weg zitten helaas.
@Verderf/Yerap: Ik kan hem inderdaad wel op het zijpaneel plaatsen, dat had ik nog niet bedacht! Is inderdaad wat lastiger, maar ik ga het eens proberen. Bedankt!

Eventueel voor toekomstige aanpassingen: wat zou ik moeten aanpassen om het allemaal normaal passend te maken?

Edit: Achterin is geen plaats van 140mm fans.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepD op 13-08-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ah die exhaust is 120mm.. dan zou je nog kunnen kijken naar het volgende:
http://www.highflow.nl/fa...to-140mm-fan-adapter.html

maar volgens mij is er ook geen ruimte tussen de rear exchaust en het zijpaneel.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
Het is inmiddels gelukt in het zijpaneel. Niet de mooiste oplossing, maar het werkt perfect. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1