signaal verlengen

Pagina: 1
Acties:

• Benkei123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2025
Hi ik woon op een locatie waar ze geen TV of kabelaansluiting hebben. Buren wat verder op, hebben dit wel en hebben aangeboden dat ik op hun netwerk mag. Dat ligt zo'n 30 meter weg. Ik had bij de buurman er tussen nog een repeater gezet, maar dit signaal haalt het net tot mijn tuin en niet binnenshuis. Bovendien legde hij slecht verbinding, dus die optie valt af.

Nu vraag ik mij af wat de betere optie is:

1. Het signaal versterken aan de zijde van de buren met een zendantenne, en welk product ik dan het beste kan gebruiken (prijs/kwaliteit)
2. Een gevoeligere antenne aan mijn kant - en welk product ik dan het beste kan nemen (prijs/kwaliteit)
3. Een andere optie die ik nog niet ken

Dank voor de input!

Groet,

Benkei

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02 11:19

donny007

Try the Nether!

Wat voor repeater heeft de buurman staan, en wat voor ontvanger gebruik je? Wat voor internetverbinding en router heeft de buurman? Is de repeater aangesloten met een netwerkkabel (als een access point), of maakt hij draadloos verbinding met een ander netwerk?

Wellicht zijn directionele antenne's een optie, daarmee kun je het signaal van de repeater en van de ontvanger in één richting sturen. Zo kun je het volle vermogen benutten in de richting waar het nodig is. Daarvoor moet je wel verwisselbare antenne's hebben. De repeater kan dan beter ingezet worden als access point met een netwerkkabel.

Een andere optie is om een wireless bridge op te zetten, je hangt dan een directioneel access point op bij de buurman, en een directionele zender/ontvanger bij jezelf. Daarmee kun je een snelle en stabiele link over lange afstand opzetten, maar de apparatuur daarvoor is wat duurder en vergt netwerkkennis.

[ Voor 10% gewijzigd door donny007 op 13-08-2014 12:35 ]

/dev/null

• Benkei123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11-2025
Ha dank voor het antwoord zover.

De repeater was een Sitecom geplaatst bij buurman(2) en maakte draadloos verbinding met de router, maar die heb ik net teruggebracht omdat hij het qua afstand niet haalde en sowieso spotty was. Hij had wel uitstekend ontvangstsignaal.

De buurman(2) zit rechtstreeks op het signaal dat van de router van buurman(1).

De apparatuur van buurman(1) heb ik nog niet bekeken, dus router en internetverbinding ken ik niet. Daardoor weet ik eigenlijk ook niet of een zendantenne dus wel gaat werken, maar ik wou de mogelijkheid niet uitsluiten. Volgens mij heeft bijv. Engenius een outdoor antenne die op PoE heeft, maar ondersteunt geen 802.11n. Zie bijv.: http://www.wifishop.nl/en...i-antenne-11b-g/pid=13531

Een wireless bridge heb ik ook gezien, maar is idd een duurdere optie - dus de laatste optie die ik zou proberen.

• rijsd052
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-04-2025
Nu weet ik niet de locatie waar je woon maar heb je er niet over gedacht om indien mogelijk een gleuf te graven tussen de woning van je buurman en jou eigen woning en hier een netwerkkabel te leggen (natuurlijk wel in een pvc buis)
Hierbij heb je de best mogelijke verbinding en kan je zelf in je eigen woning een router plaatsen om meerdere apparaten aan te sluiten.

En zolang je niet over de 100 meter komt is er geen probleem met verlies over de kabel.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31
Inderdaad, leg gewoon een kabel, alle draadloze oplossingen zijn hier niet geschikt voor.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15
Als kabel geen optie is, zet idd een wireless bridge op. Koop bv 2x een ubuiqi nanostation (pricewatch: Ubiquiti NanoStation M5 Loco) Voor 100 euro kan je al klaar zijn (http://varia-store.com/Wi...Loco-M:::636_651_736.html)

Spul is waterdicht, wordt gevoed door utp dus je kan ze buiten plaatsen, en als het echt niet anders kan, binnen zoveel mogelijk in sight.

Afbeeldingslocatie: https://telcoantennas.com.au/site/sites/default/files/images/ubiquiti-nanostation-m5-setup-instructions-diagram.png

[ Voor 31% gewijzigd door laurens0619 op 13-08-2014 14:46 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
Wifi over 30m dat ook nog door 2 buitenmuren moet gaat nooit goed werken met een simpele repeater.
Voor een goede verbinding moet je dan antenne's tegen de buitengevel monteren.

Maar dan kun je beter een kabeltje leggen. Zeker aangezien je toch al een kabel door de buitenmuur zal moeten trekken.

TheS4ndm4n#1919

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
laurens0619 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:42:
Als kabel geen optie is, zet idd een wireless bridge op. Koop bv 2x een ubuiqi nanostation
Dit is inderdaad de beste en meest betrouwbare oplossing (op een vaste kabel na), 2 Nano's en 2 richtantennes en klaar.

Vergeet wireless N, dat heeft veel te weinig bereik, en bij de eerste beste mug die door je signaal vliegt ben je de verbinding kwijt.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• chaoscontrol
richtantennes doen het anders ook niet goed in een flinke sneeuwbui, kabel heeft daar geen last van.

• laurens0619
haha, ik kan natuurlijk nu ook heel flauw gaan doen over blikseminslag in je kabel en je fiber moet gebruiken ;)

Uiteraard is kabel de allerbeste optie, als dat makkelijk kan zeker doen! Zo niet richtantenne testen en deze als volgt plaatsen:
1. Buiten
2. Achter houten plaat
3. Achter raam
4. Achter muur

• chaoscontrol
Het beste is natuurlijk een redundant netwerk met zowel coax, koper en fiber door de grond en met mooie richtantennes door de lucht. Dan kan er nog een satteliet en 4G verbinding bij voor als de buurman down gaat. :P Er wordt immers geen budget genoemd, alleen prijs/kwaliteit. :+

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
Nanostations hebben toch geen externe richtantenne nodig? Volgens mij kun je er nieteens één op aansluiten. Hij heeft een 40graden breedte trouwens.

U+

• laurens0619
@chaos eens!

@jeroen inderdaad, nano is al richtanne afaik

Pagina: 1