Pin automaat in 2 jaar tijd 6 keer defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Hoi,

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op kunnen geven.

Een vriend van me heeft een bloemenzaakje. En heeft in zijn start periode 2 jaar terug een mobiel pin apparaat gekocht. En een service abonnement erbij zodat bij elke vorm van storing er een monteur komt.

Nu was het afgelopen weekend erg druk bij hem en deed de pinautomaat opnieuw niks... Hij balen want dan is het het drukst bij hem. Omdat dit al voor de 5-6 keer is wilt hij liefste dat ding retour sturen en zijn geld terugvragen. Alleen toen hij contact opnam met het bedrijf werd er gezegd. U heeft het apparaat gekocht en het is uw eigendom u kunt deze niet retour sturen.

Nu weet ik als consument zijnde dat als een apparaat binnen een bepaalde periode meerdere malen stuk is gegaan de koop ontbonden kan worden.

Zijn vraag is kan hij deze retour sturen en zijn geld terug krijgen. Het apparaat is zakelijk ( eenmanszaak) gekocht. Dus gebruik maken van consumenten recht is er niet denk ik.

Super bedankt!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Je zegt het zelf al, zakelijk gekocht dus hij kan geen aanspraak maken op het consumenten recht.

Wel kan hij het service contract goed doornemen en kijken wat daarin staat over defect / vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Nu online
Hebben hem net samen doorgenomen. Het komt er op neer dat ze dat gedeelte opvangen en overal wel kleine lettertjes voor hebben. Jammer.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is er op papier afgesproken? Overeenkomst, SLA, misschien van toepassing zijnde algemene voorwaarden, etc. Is er iets afgesproken over downtime, boetes, schade etc.? Als het heel erg in het voordeel van de leverancier is geschreven dan een les voor de volgende keer: eerst lezen en begrijpen, dan pas tekenen.

Naast teruggeven kan je ook kijken naar schadevergoeding wegens wanprestatie. Maar kijk dan eerst goed wat er aan afspraken zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Die misgelopen inkomsten zijn natuurlijk ook niet echt de schuld van die leverancier. Dergelijke apparaten kunnen nou eenmaal kapot gaan, zeker als je er veel gebruik van maakt.

Eigenlijk heb je gewoon een backup nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke leverancier is dat? Ik heb zelf goede ervaringen met Sepay (vroeger Pinlinq) inzake service op apparaten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
lasharor schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:12:
Dat is makkelijk: contant geld! Zeker voor die paar euro voor een bloemetje.

Of wellicht: een eenmalige machtiging. Dit kwam ik jaren terug in de supermarkt tegen tijdens een storing: mensen die geen wettig betaalmiddel (lees: geld) bij zich hadden en door de storing in het private betaalmiddel (lees: pinpas) niet konden betalen, konden een eenmalige machtiging invullen. De supermarkt haalde het hiermee alsnog van hun rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RemcoDelft schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:15:
[...]

Of wellicht: een eenmalige machtiging. Dit kwam ik jaren terug in de supermarkt tegen tijdens een storing: mensen die geen wettig betaalmiddel (lees: geld) bij zich hadden en door de storing in het private betaalmiddel (lees: pinpas) niet konden betalen, konden een eenmalige machtiging invullen. De supermarkt haalde het hiermee alsnog van hun rekening.
Contant geld wil je juist niet hebben als kleine zaak. Maakt je een gewillig doelwit van overvallers.

En een eenmalige machtiging invullen om een bloemetje te kopen ? Ik denk dat niemand dat doet.
Supermarkt kan ik me nog indenken omdat je die boodschappen vaak net op dat moment nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
lasharor schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:12:
Die misgelopen inkomsten zijn natuurlijk ook niet echt de schuld van die leverancier. Dergelijke apparaten kunnen nou eenmaal kapot gaan, zeker als je er veel gebruik van maakt.

Dus als je een nieuw auto hebt gekocht en die gaat vaak stuk, dan heb je er gewoon nog één als backup 8)7

Als het apparaat al zo vaak een defect heeft gehad, en omdat het apparaat van jou is kun je natuurlijk direct contact opnemen met de fabrikant en daar je probleem neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat er in een bloemenzaak veel meer gebruik van wordt gemaakt dan voorzien. En inderdaad, bij incidentele uitval kan de leverancier niet verantwoordelijk zijn (m.u.v. afgesproken boetes). Maar 6x in 2jaar en dan, schat ik, tenminste een hele dag down is IMHO een wanprestatie van leverancier/onderhoudspartij.

Behalve als er zoveel downtime is beloofd, natuurlijk. Daarom vroeg ik naar de concrete overeenkomst/SLA-teksten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:47
Dit is dus de reden dat wij de pin automaat plus service contract en de internet lijn bij 1 bedrijf hebben afgenomen. (Alles loopt via ik dacht de rabobank) Mochten er dan problemen Zijn kunnen ze je niet van het kastje naar de muur sturen omdat alles bij hun vandaan komt. Misschien wel iets duurder maar als je een middag niet kan pinnen kost je dat ook aardig wat omZet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:05
F_J_K schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:05:
Inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat er in een bloemenzaak veel meer gebruik van wordt gemaakt dan voorzien. En inderdaad, bij incidentele uitval kan de leverancier niet verantwoordelijk zijn (m.u.v. afgesproken boetes). Maar 6x in 2jaar en dan, schat ik, tenminste een hele dag down is IMHO een wanprestatie van leverancier/onderhoudspartij.

Behalve als er zoveel downtime is beloofd, natuurlijk. Daarom vroeg ik naar de concrete overeenkomst/SLA-teksten.
Als er al een SLA is, ik zie helaas vaak dat juist de kleinere zaken op dit soort zaken geen SLA's of onderhoudscontracten nemen omdat dit een meer prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inbedrijf schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Dus als je een nieuw auto hebt gekocht en die gaat vaak stuk, dan heb je er gewoon nog één als backup 8)7
Je doet wel 8)7 maar zo vreemd is dat niet hoor. Als mijn auto stuk is of gewoon voor onderhoud naar de garage leen ik de auto van een vriend of familielid. En andersom leen ik ook mijn auto uit aan vrienden en familie die dat nodig hebben.

Natuurlijk is de vergelijking met een auto niet echt een eerlijke, de kosten van een 2e auto staan niet in verhouding tot de kosten van een 2e pinautomaat.

Voor de ondernemer is het heel simpel: Impact x risico vergelijken met de kosten voor een backup. Blijkbaar is het risico vrij groot (6x in 2 jaar) en ook de impact is vrij groot (altijd net op drukke momenten) terwijl de kosten van een 2e automaat vrij laag zijn (uit m'n hoofd minder dan 50 euro per maand voor een 3G pinautomaat incl abonnement). Lijkt mij een no-brainer: Gewoon zorgen voor een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Ja, dat lijkt mij wel ja. Als jij voor je bedrijfsvoering absoluut afhankelijk bent van die auto (bijvoorbeeld als je pakketjes bezorgd) dan lijkt het mij logisch dat je ervoor zorgt dat er een redelijk aantal reserve autos voor handen zijn.

Ik vind die suggestie niet zo vreemd, wellicht een niet-mobiel pinapparaat als backup? Geen idee wat dat kost, maar als dat apparaat zo vaak kapot is, en je kunt contractueel geen kant op, dan lijkt mij dat de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dennism schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:19:
Als er al een SLA is, ik zie helaas vaak dat juist de kleinere zaken op dit soort zaken geen SLA's of onderhoudscontracten nemen omdat dit een meer prijs heeft.
De TS schrijft dat er een service-abonnement is z.d.d. wanneer nodig een monteur langskomt, "dus" een SLA. Ook al is het enkel een mailtje is als 'ik kom als ik je mailtje zie dat het kapot is' zonder oplos- of zelfs reactietijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Blubber schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:06:
[...]

Ja, dat lijkt mij wel ja. Als jij voor je bedrijfsvoering absoluut afhankelijk bent van die auto (bijvoorbeeld als je pakketjes bezorgd) dan lijkt het mij logisch dat je ervoor zorgt dat er een redelijk aantal reserve autos voor handen zijn.

Ik vind die suggestie niet zo vreemd, wellicht een niet-mobiel pinapparaat als backup? Geen idee wat dat kost, maar als dat apparaat zo vaak kapot is, en je kunt contractueel geen kant op, dan lijkt mij dat de beste optie.
Dus als je een simpel bedrijf hebt, moet je maar twee auto's hebben? Dat is niet logisch, dat je een goede regeling hebt voor vervangend vervoer als jou auto kapot is is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

inbedrijf schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

Dus als je een simpel bedrijf hebt, moet je maar twee auto's hebben? Dat is niet logisch, dat je een goede regeling hebt voor vervangend vervoer als jou auto kapot is is een ander verhaal.
Als je bedrijfsvoering afhankelijk is van een middel, dan doe je er goed aan om daar een plan voor te hebben mocht dat middel opeens niet meer beschikbaar zijn. Dat kan op meerdere manieren, en een backup-middel hebben is er een van. Afhankelijk van hoeveel omzet je misloopt als je die auto niet ter beschikking hebt kan 't dus de goedkoopste optie zijn om er gewoon twee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Je doet wel 8)7 maar zo vreemd is dat niet hoor. Als mijn auto stuk is of gewoon voor onderhoud naar de garage leen ik de auto van een vriend of familielid. En andersom leen ik ook mijn auto uit aan vrienden en familie die dat nodig hebben.

Natuurlijk is de vergelijking met een auto niet echt een eerlijke, de kosten van een 2e auto staan niet in verhouding tot de kosten van een 2e pinautomaat.

Voor de ondernemer is het heel simpel: Impact x risico vergelijken met de kosten voor een backup. Blijkbaar is het risico vrij groot (6x in 2 jaar) en ook de impact is vrij groot (altijd net op drukke momenten) terwijl de kosten van een 2e automaat vrij laag zijn (uit m'n hoofd minder dan 50 euro per maand voor een 3G pinautomaat incl abonnement). Lijkt mij een no-brainer: Gewoon zorgen voor een backup.
Even iets anders over de auto..
Ik heb weldegelijk een service-contract op mijn auto..
Mijn auto kadoek.. dat staat er binnen 1,5 uur een nieuwe auto op de plek waar ik dan ben, waardoor ik in iedergeval verder kan en/of de auto is dan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06
RemcoDelft schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:15:
[...]

Nog even voor mensen die denken bij een pinstoring snel wat machtigingsformuliertjes uit te kunnen delen: Je hebt bij je bank een incassocontract nodig. Als je dat hebt: vooral doen, maar de gemiddelde winkelier zal die niet hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zo'n incassocontract is trouwens zo te regelen weet ik uit ervaring. Formulier invullen en opsturen en klaar.

Inmiddels wel een aantal jaar geleden, dus er kan wat veranderd zijn.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

F_J_K schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:05:

99% van het jaar werkt het wel dus. Een gemiddelde auto staat imo vaker in de garage dan 3x per jaar. Zeker als je deze dag in dag uit gebruikt.

Is allemaal zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:00
Ik zou niet voor een mobiel pin apparaat gaan maar gewoon eentje via internet. Ik zelf heb er 1 van CCV in mijn winkel en dat gaat al jaren goed, zolang je internet hebt dan is er geen probleem.
Bij Infopact kun je een abonnement afsluiten voor een PIN-contract. https://www.allesin1.nl/ Succes.

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:48
Mobiel apparaat is vooral handig als je een kraampje hebt. Als je een eigen pand/zaak hebt dan kan je net zo goed een CCV pinapparaat nemen. Veel betrouwbaarder

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je wel de mogelijkheid hebben om internet op locatie te krijgen, soms is dat lastiger/duurder dan iets anders.

Volgens mij kan PIN op een internetverbinding (hoeft niet meer gecertificeerd te zijn tegenwoordig, iedere verbinding is prima), op ISDN data of zelfs op een analoge lijn. Dus wat dat betreft mogelijkheden genoeg, maar ik weet uit praktijkervaring dat het soms erg lastig kan zijn een lijn ergens te krijgen. Toch zeker wel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
stftweaker schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:50:
Zijn vraag is kan hij deze retour sturen en zijn geld terug krijgen. Het apparaat is zakelijk ( eenmanszaak) gekocht. Dus gebruik maken van consumenten recht is er niet denk ik.
Consumentenrecht is ook maar een label.

Volgens regelend recht heeft je vriend recht op kosteloos herstel of vervanging indien het product ondeugdelijk blijkt te zijn. Daarnaast kan de overeenkomst ontbonden worden indien de verkoper in verzuim is om een deugdelijk product af te leveren. Hiervoor moet je vriend wel eerst een ingebrekestelling voor versturen. Omdat het hier gaat om regelend recht kan hiervan, binnen redelijke kaders, worden afgeweken. Er zijn vast algemene voorwaarden in het spel die ik niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

[...]

Beetje een vreemde opmerking. Als ik een bedrijf heb en dat komt stil te liggen door 1 simpel apparaat, waardoor ik veel inkomen mis, dan zorg ik dat ik een back-up heb.

En ja, bedrijven hebben vaak ook voor auto's een back-up. Leasecontract incl. Vervangend vervoer komt erg vaak voor als je afhankelijk bent van die auto.

[ Voor 16% gewijzigd door tilburgs82 op 15-08-2014 21:37 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
[...]

Als een auto mission critical is voor je business dan heb je:
1. Een leasecontract;
2. of een contract met een clouddienst, bijvoorbeeld Greenwheels;
3. of een reserveauto

Ik had tot voor kort een reserve auto. Inmiddels ben ik overgestapt op de cloud, zodat ik altijd capaciteit kan huren als ik dat nodig heb zonder dat ik de hardware hoef te onderhouden.

Dus als een pin automaat echt mission critical is, dan neem je:
1. Een dedicated pin lijn + een VLAN op de hoofdinternetverbinding, als backup;
2. Een afspraak met je buurman, zodat je z'n pin automaat kunt gebruiken bij storingen;
3. Een pin automaat in de cloud;
4. Een reserve pin automaat.

Voor kleine ondernemers is de cloud bijna altijd de gemakkelijkste oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 15-08-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pinautomaat in de cloud?

Misschien moet je het hypewoord cloud even achterwege laten en gewoon zeggen wat je nu eigenlijk wil zeggen. Auto's in de cloud? Pinautomaten in de cloud? Magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:01:
Een pinautomaat in de cloud?

Misschien moet je het hypewoord cloud even achterwege laten en gewoon zeggen wat je nu eigenlijk wil zeggen. Auto's in de cloud? Pinautomaten in de cloud? Magic?
lol pin the cloud.....

Of zou hij draadloos bedoelen dat gaat inderdaad even door de lucht naar de zendmast van de kpn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Alsjeblieft: Auto in de cloud. Direct wegrijden.
Eerste hit op Google: Pinautomaat in de cloud. Binnen 3 uur geleverd.

Betaling per dag of per uur, in plaats van langlopende contracten.
Veel goedkoper dan dedicated reserveapparatuur, waar je zelf het onderhoud op moet doen of langlopende contracten op moet afsluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 16-08-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:39:
Veel goedkoper dan dedicated reserveapparatuur, waar je zelf het onderhoud op moet doen of langlopende contracten op moet afsluiten.
Nogmaals of dat goedkoper is ligt aan hoeveel omzet die je mis loopt als je 3 uur (is dat gegarandeerd?) stil ligt.

Overigens, bij die pintoko betaal je dus 266 euro per maand aan je pinautomaat. Of ook wel 3200 euro per jaar. Levering binnen 3 uur kost minimaal 95 euro plus een kilometertarief. Dat kan voor een fractie van die kosten als je 't gewoon koopt en er een op de plank hebt liggen.

Prima als je tijdelijk een pinautomaat nodig hebt bij een evenement ofzo, maar voor permanent is dat dus gewoon hoerig duur.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 16-08-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Trommelrem schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:39:
Alsjeblieft: Auto in de cloud. Direct wegrijden.
Eerste hit op Google: Pinautomaat in de cloud. Binnen 3 uur geleverd.
Je hebt denk ik een cloud based virus, want als ik op google zoek naar 'auto in de cloud' dan komt greenwheels niet eens voor op de eerste pagina's en flexipin bij 'pinautomaat in de cloud' komt evenmin voor in de zoekresultaten.

En op die sites wordt het woord cloud verder niet eens in de mond genomen. En anders is de webmaster creatief geweest met de meta tags...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/50130145.jpg

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just replace cloud with crap, still works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Laatst online: 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Koop voor € 79 eenmalig een Payleven. Wanneer het misgaat, verbind je deze met een WiFi-netwerk of de hotspot van je telefoon. Die dag betaal je 2,75% per transactie.

Is het een serieuze zakelijke oplossing? Nee. Heb je enige uptimegarantie of zekerheid? Nee. Maar in ieder geval hoef je geen 3k uit te geven voor een back-upapparaat dat je drie dagen per jaar gebruikt. En zonder de statistiek erbij te pakken ben ik er vrij zeker van dat het verwachte resultaat (extra opbrengst minus extra kosten) hiermee hoger is dan met een peperduur tweede pinapparaat.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ulster Seedling schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:03:Maar in ieder geval hoef je geen 3k uit te geven voor een back-upapparaat dat je drie dagen per jaar gebruikt.
Dat hoeft sowieso niet want een pinautomaat kun je al voor minder dan €200 kopen. Die €3000 is de belachelijke prijs voor het huren van een pinautomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
egelalexander schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:59:
Ik zou niet voor een mobiel pin apparaat gaan maar gewoon eentje via internet. Ik zelf heb er 1 van CCV in mijn winkel en dat gaat al jaren goed, zolang je internet hebt dan is er geen probleem.
Bij Infopact kun je een abonnement afsluiten voor een PIN-contract. https://www.allesin1.nl/ Succes.
Slightly off-topic:

Je kunt bij CCV ook kiezen voor pinnen over het "open internet" dit is net zo veilig is mijn verteld en loopt via je reguliere internet lijn. Omzetten kost je eenmalig €40. Maar een pin lijn bij bijv KPN kost je een tientje per maand. Tel uit je winst

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Eerst even een belangrijke vraag hoe is het afgelopen stftweaker?

Deze beide tweakers hebben niet mijn vervolg post gelezen, dus hierbij quote ik uit eigen werk. Ik vindt het prima als je wilt reageren vooral doen! Maar lees dan wel even het hele topic in plaats alleen de post met smilies :9
Trommelrem schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:43:
[...]

Als een auto mission critical is voor je business dan heb je:
1. Een leasecontract;
2. of een contract met een clouddienst, bijvoorbeeld Greenwheels;
3. of een reserveauto

Ik had tot voor kort een reserve auto. Inmiddels ben ik overgestapt op de cloud, zodat ik altijd capaciteit kan huren als ik dat nodig heb zonder dat ik de hardware hoef te onderhouden.

Dus als een pin automaat echt mission critical is, dan neem je:
1. Een dedicated pin lijn + een VLAN op de hoofdinternetverbinding, als backup;
2. Een afspraak met je buurman, zodat je z'n pin automaat kunt gebruiken bij storingen;
3. Een pin automaat in de cloud;
4. Een reserve pin automaat.

Voor kleine ondernemers is de cloud bijna altijd de gemakkelijkste oplossing.
tilburgs82 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:34:
[...]

Beetje een vreemde opmerking. Als ik een bedrijf heb en dat komt stil te liggen door 1 simpel apparaat, waardoor ik veel inkomen mis, dan zorg ik dat ik een back-up heb.

En ja, bedrijven hebben vaak ook voor auto's een back-up. Leasecontract incl. Vervangend vervoer komt erg vaak voor als je afhankelijk bent van die auto.

[...]
inbedrijf schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:51:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
[...]

Als ik voor mijn inkomsten volledig afhankelijk ben van deze auto zorg ik inderdaad voor een back-up OF regel ergens een goede SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Dat is precies wat ik heb geschreven in mijn post.
eL_Jay schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:41:
[...]

Als ik voor mijn inkomsten volledig afhankelijk ben van deze auto zorg ik inderdaad voor een back-up OF regel ergens een goede SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
BLACKfm schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:27:
[...]

Je hebt denk ik een cloud based virus, want als ik op google zoek naar 'auto in de cloud' dan komt greenwheels niet eens voor op de eerste pagina's en flexipin bij 'pinautomaat in de cloud' komt evenmin voor in de zoekresultaten.

En op die sites wordt het woord cloud verder niet eens in de mond genomen. En anders is de webmaster creatief geweest met de meta tags...
Volgens mij heb je geen idee wat de cloud is?

De cloud is alles wat je a la minute kunt schalen.
Denk hierbij aan:
- Office 365: Met enkele muisklikken heb je extra accounts en je kunt die accounts ook weer a la minute: Cloud
- Windows Azure: Je betaalt je Virtual Machines per tijdseenheid. Tegenwoordig is dat volgens mij per kwartier. Er bestaan weliswaar abonnementsstructuren, maar je kunt ook Pay-As-You-Go huren waarbij je per kwartier kunt opzeggen: Cloud.
- Greenwheels: Je reserveert en een minuut later kun je in een auto wegrijden. Je betaalt alleen voor het gebruik in tijdsblokken van een uur. Er bestaan wel abonnementstructuren, maar er is ook de constructie dat je 0 euro per maand betaalt en alleen betaalt voor het gebruik: Cloud.

Een virtual machine bij een hostingprovider die maandelijks opzegbaar is, is geen cloud. Bij Azure kun je je VM per kwartier opzeggen. Dat is wel cloud.

Cloud betekent niet dat iets ergens op internet rondzwerft. Soms gaan die twee wel samen, maar ze staan compleet los van elkaar. Greenwheels is namelijk niet een auto op internet, maar Greenwheels voldoet wel aan alle voorwaarden van de cloud. iCloud van Apple is geen cloud want het is niet per (korte) tijdseenheid opzegbaar.

Een pinautomaat in de cloud is dus gewoon een pinautomaat die je direct kunt huren, waarvoor je dus niet een langlopend contract hoeft af te sluiten. De pinautomaat wordt zelfs nog binnen 3 uur geleverd. Je betaalt weliswaar iets meer, maar zolang je de pinautomaat niet zo vaak hoeft te huren kan een pinautomaat in de cloud veel goedkoper zijn dan eigendom of huur met langlopende contracten. Een pinautomaat in de cloud kan zelfs goedkoper zijn dan een SLA op je normale pinautomaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 19-08-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:38:
[...]

Volgens mij heb je geen idee wat de cloud is?

De cloud is alles wat je a la minute kunt schalen.
Denk hierbij aan:
- Office 365: Met enkele muisklikken heb je extra accounts en je kunt die accounts ook weer a la minute: Cloud
- Windows Azure: Je betaalt je Virtual Machines per tijdseenheid. Tegenwoordig is dat volgens mij per kwartier. Er bestaan weliswaar abonnementsstructuren, maar je kunt ook Pay-As-You-Go huren waarbij je per kwartier kunt opzeggen: Cloud.
- Greenwheels: Je reserveert en een minuut later kun je in een auto wegrijden. Je betaalt alleen voor het gebruik in tijdsblokken van een uur. Er bestaan wel abonnementstructuren, maar er is ook de constructie dat je 0 euro per maand betaalt en alleen betaalt voor het gebruik: Cloud.

Een virtual machine bij een hostingprovider die maandelijks opzegbaar is, is geen cloud. Bij Azure kun je je VM per kwartier opzeggen. Dat is wel cloud.

Cloud betekent niet dat iets ergens op internet rondzwerft. Soms gaan die twee wel samen, maar ze staan compleet los van elkaar. Greenwheels is namelijk niet een auto op internet, maar Greenwheels voldoet wel aan alle voorwaarden van de cloud. iCloud van Apple is geen cloud want het is niet per (korte) tijdseenheid opzegbaar.

Een pinautomaat in de cloud is dus gewoon een pinautomaat die je direct kunt huren, waarvoor je dus niet een langlopend contract hoeft af te sluiten. De pinautomaat wordt zelfs nog binnen 3 uur geleverd. Je betaalt weliswaar iets meer, maar zolang je de pinautomaat niet zo vaak hoeft te huren kan een pinautomaat in de cloud veel goedkoper zijn dan eigendom of huur met langlopende contracten. Een pinautomaat in de cloud kan zelfs goedkoper zijn dan een SLA op je normale pinautomaat.
Zulke constructies zijn perfect als je heel tijdelijk resources nodig hebt, maar significant duurder dan ze op een traditionelere manier regelen als 't gewoon een dagelijks benodigd bedrijfsmiddel is. Zie rekenvoorbeeld over die pinautomaat. Voor 3200 euro ex btw per jaar kun je vijf pinautomaten + SLA + pinabonnement kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CyBeR schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:52:
[...]

Zulke constructies zijn perfect als je heel tijdelijk resources nodig hebt, maar significant duurder dan ze op een traditionelere manier regelen als 't gewoon een dagelijks benodigd bedrijfsmiddel is. Zie rekenvoorbeeld over die pinautomaat. Voor 3200 euro ex btw per jaar kun je vijf pinautomaten + SLA + pinabonnement kopen.
Tenzij je reguliere pinautomaat NBD is, je gemiddeld één storing per jaar hebt en je omzet via de pinautomaat vrij hoog is. Daarom hangt het er helemaal vanaf of cloud interessant is of niet.

Bij Office 365 is het vaak een no-brainer. Zelfs onderhoud aan een SBS 2011 is vaak duurder dan allemaal losse Exchange Online licenties, waarbij je geen onderhoud meer hebt. Maar bij een pin automaat zul je de berekening moeten maken of je een reserve pinautomaat neemt, een afspraak met je buurman maakt of toch liever een pinautomaat in de cloud neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Trommelrem schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:52:
[...]

Tenzij je reguliere pinautomaat NBD is, je gemiddeld één storing per jaar hebt en je omzet via de pinautomaat vrij hoog is. Daarom hangt het er helemaal vanaf of cloud interessant is of niet.
Hoeveel supermarkten hebben per dag gehuurde pinautomaten denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Trommelrem:

Volgens mij heb jij geen idee wat cloud is, die definitie die jij eraan geeft heb ik nog nooit gehoord.

Ik ken cloud op 2 manieren:

- Een marketingwoord zonder enige betekenis, te pas en te onpas gebruikt door mensen die niet beter weten.

- Een verkorte versie van cloud computing wat simpelweg neerkomt op SAAS, verder niets bijzonders gezien SAAS al zo oud is als het internet terwijl cloud een vrij recent hypewoord is. Volgens Wikipedia door Amazon in 2006 populair gemaakt.

Dus doe jezelf en de wereld een plezier, hou op met het gebruik van het woord cloud. Het komt werkelijk belachelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:09:
[...]
Dus doe jezelf en de wereld een plezier, hou op met het gebruik van het woord cloud. Het komt werkelijk belachelijk over.
Dus inderdaad een cloud-based virus.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:09:
- Een marketingwoord zonder enige betekenis, te pas en te onpas gebruikt door mensen die niet beter weten.

- Een verkorte versie van cloud computing wat simpelweg neerkomt op SAAS, verder niets bijzonders gezien SAAS al zo oud is als het internet terwijl cloud een vrij recent hypewoord is. Volgens Wikipedia door Amazon in 2006 populair gemaakt.
Dat Amazon in 2006 begonnen is met "cloud" betekent niet dat het al sinds het begin der tijden bestaat.

Vraag een willekeurig gepensioneerd iemand maar hoe zij in de cloud hebben gewerkt. Mijn vader (gepensioneerd arts) huurde tijd op een IBM Mainframe. Je huurde tijd op die computer en na jou huurde iemand anders tijd op die computer: een cloudcomputer. Daarop kon je programma's schrijven om patientgegevens te analyseren. Je moest wel zelf het programma schrijven. Van SaaS was er nog geen sprake, er stond immers geen software op afgezien van de programmeertaal. Dat was nog voor de tijd van de IBM PC/XT en nog voordat Nederland was aangesloten op de Super International Informational Superhighway.

De IBM PC/XT is mede verantwoordelijk geweest voor de afname van het gebruik van clouddiensten, zoals de IBM Mainframes. Ook apparaten zoals de Commodore 64 hebben gezorgd voor een afname van clouddiensten. In plaats van cloud computing werd alles personal computing. Pas toen de Super International Informational Superhighway een transitie maakte naar Web 2.0, toen werd cloud weer populair. Cloud is helemaal geen moderne marketingterm. Cloud computing was er eerder dan Personal computing en is net zo oud als de eerste mainframes. Voor die mainframes hoefde je geen langlopende contracten af te sluiten. Je betaalde alleen voor de tijd dat je er gebruik van maakte.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 20-08-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Betalen voor gebruik, snel op- en afschalen, *aaS / multitenancy en 'het maakt me niet uit waar fysiek wordt gehost, zolang het maar vanaf hier is te gebruiken' zijn voor mij de kenmerken van cloud.

En laten we de definitie vooral beperken tot computing en geen hardware. Anders is het oudste beroep van de wereld ook cloud, de dames werden immers per tijdseenheid gehuurd, opschalen kon prima, ze waren multitenant en het kon je niets schelen waar ze vandaan kwamen.

De term cloud kwam ik tenminste rond de millenniumwissel overigens al tegen in ongeveer de huidige betekenis, in stukken van o.a. Gartner en Yankee. -Edit: en IBM, zie ik in mijn archief.-

Maar dit is wel heel erg veel offtopic. Het ging ooit over hoe om te gaan met pinautomaten met SLA die vaak kapot gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 20-08-2014 11:07 . Reden: 1999 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Trommelrem schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:40:
[...]

Dat Amazon in 2006 begonnen is met "cloud" betekent niet dat het al sinds het begin der tijden bestaat.

Vraag een willekeurig gepensioneerd iemand maar hoe zij in de cloud hebben gewerkt. Mijn vader (gepensioneerd arts) huurde tijd op een IBM Mainframe. Je huurde tijd op die computer en na jou huurde iemand anders tijd op die computer: een cloudcomputer. Daarop kon je programma's schrijven om patientgegevens te analyseren. Je moest wel zelf het programma schrijven. Van SaaS was er nog geen sprake, er stond immers geen software op afgezien van de programmeertaal. Dat was nog voor de tijd van de IBM PC/XT en nog voordat Nederland was aangesloten op de Super International Informational Superhighway.

De IBM PC/XT is mede verantwoordelijk geweest voor de afname van het gebruik van clouddiensten, zoals de IBM Mainframes. Ook apparaten zoals de Commodore 64 hebben gezorgd voor een afname van clouddiensten. In plaats van cloud computing werd alles personal computing. Pas toen de Super International Informational Superhighway een transitie maakte naar Web 2.0, toen werd cloud weer populair. Cloud is helemaal geen moderne marketingterm. Cloud computing was er eerder dan Personal computing en is net zo oud als de eerste mainframes. Voor die mainframes hoefde je geen langlopende contracten af te sluiten. Je betaalde alleen voor de tijd dat je er gebruik van maakte.
Dat is dan ook nog geen cloud...

Want dat was slechts 1 mainframe, op één plaats, en je wist perfect waar die hardware stond, wat software er op draaide, hoe jij jouw stukje software erop kon krijgen en als die mainframe neerging had je pech maar dan ging jouw rekenjob toch een tijd langer mogen wachten...
Mainframe is dus absoluut niet 'cloud'.
Mainframe is mogelijk wel SaaS: je betaalde enkel voor dat wat jouw stukje software gebruikte op die mainframe, in verbruik van cpu, netwerk en/of opslag.

Cloud is eigenlijk zo: je weet niet wat de achterliggende hardware is (intel/mac of ibm?), op welk OS het allemaal draait (linux/windows/xen/...), of waar het allemaal staat/hangt (usa/eu/azie/...), dat speelt jou weinig rol zolang jouw service maar draait en jouw data weet te verwerken.
Is het stukje waar jouw service eerst op draaide in onderhoud, dan verhuist jouw service transparant naar andere hardware ofzo zonder dat jij het merkt/ziet/weet (of slechts voor zo kort mogelijke tijd).

Dat je een mainframe cloud noemt is nog meer tonen dat je enkel maar de marketing-versie van het woord gebruikt.

zie bovenbuur :-)

Ontopic: neem contact op met maker van die pinautomaten, leg het probleem voor met je leverancier/ondersteuner en ga na wat mogelijk is.
Ga ook na wat het zou kosten om een vaste pinautomaat te installeren ipv een draagbare.
En vraag ev. aan die ondersteunende partij of er iets regelbaar is: als zij regelmatig moeten langskomen binnen hetzelfde contract is het voor hen wellicht ook voordeliger en meer winstgevend.
(want als dat onderhoudscontract bv 500 euro / jaar maar ze elke 2 maanden een halve dag bezig zijn voor je, maken ze er uiteindelijk ook verlies op aan uren+km's+materiaalkosten)

Trouwens waarom is er eigenlijk ooit voor een draagbare pinautomaat gekozen?
Ik neem aan dat er niet wordt afgerekend in de gangen of zoals bij tavernes aan de tafel van een klant, maar dat men telkens aan eenzelfde kassa afrekent?

[ Voor 17% gewijzigd door soulrider op 20-08-2014 15:47 ]

Pagina: 1