Toon posts:

Wie heeft hier een oplossing voor: uitdaging!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wat off topic titel, maar op mijn vorig topic over dit onderwerp kreeg ik wat weinig respons waar ik wat mee kon.
system: a7v 1000@1184
elsa gladiac gts 220/350 detontor 12.41
win me
Sinds ik nvmax heb geinstalleerd word ik geplaagd door het volgende: op het moment dat mijn monitor of systeem op standby gaat wordt mijn videokaart teruggezet naar 100/83
Mijn 3dmark2001 gaat dan van 3400 naar 2300. Na herstarten systeem staat ie weer goed. Heb alles al geprobeerd, nieuwe drivers, nvmax verwijderen, coolbits regpatch, noem maar op, niets helpt. Als je geen nvmax o.i.d. hebt valt het niet eens op dat je videokaart langzamer draait tenzij je meteen na de standby een benchmark draait. Omdat mijn systeem altijd aanstaat is een standby funtie wel handig/milieuvriendelijk. Nu moet ik elke keer de clock/geheugen frequentie handmatig instellen en daar word ik niet vrolijk van. Wie o wie heeft dit ook (benchmark eens na een standby)en wie heeft hier een oplossing voor? Eeuwige forumroem voor de gouden tip!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41
probeer s een bios update voor die geforce
of probeer een modded bios, moet je maar s
ff kijken op het forum van www.m3dzone.com

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste bios, zal verder eens kijken op dat forum, thanks.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Gewoon instellen dat je monitor niet uitschiet heb je er ook geen last van.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar mijn 19 ich iiyama verbruikt nogal wat stroom en de levensduur etc. Wat ik mij afvraag is hoe het komt, is het een windows fout, ligt het aan mijn elsa gladiac enz. Is dit bij iedereen zo. Het is gewoon een vreemde zaak dat die instellingen wijzigen.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41
dit heb ik uit geforcefaq

quote:

. When I resume from monitor power saving modes in Windows 9x, I get display corruption and / or instability problems. How can I fix it?
Thanks to Jarhead for pointing out this problem.

In the 6.47+ drivers under Windows 9x only, there is an issue for some (not all) systems when using monitor power saving modes. On these systems, if you allow the monitor to go into standby mode, the drivers may try to reapply any overclocking settings ON TOP of your current settings when the monitor resumes from the power savings mode. This causes display corruption and instability, and can seriously damage your card if the card is used in this overclocked state for a long period of time.

For the most part, this only affects people that are actually overclocking with Coolbits, but it has been reported to happen even if Coolbits is not enabled.

To see if your system is affected by this problem, perform the following steps, taken from this VC News post:

Right click on your desktop, click Properties / Screensaver / Settings / Power Schemes, and set your monitor to shut off within 1 minute. Sit back and allow Windows to shut off your monitor. Wait about a minute and then move the mouse a little to wake the system up.

If you can see display corruption or the computer crashes, you have got the problem. Do not enable the monitor power savings modes or go into Standby mode on this system.

If you are using Coolbits to overclock, and the system does not display any problems after you perform this test, check the NVIDIA hardware options tab to see if the overclock setting you have previously made is still there. If it is, then the bug does not affect you.

If you are not using Coolbits to overclock, and the system does not display any problems after you perform this test, wait for the power saving mode to kick in and then move the mouse 5 or so times more and see if you then get the problem. If you do not then it is almost certain that the bug does not affect you.

This problem is eliminated for some after version 6.50, but not for others. You should test your system before enabling monitor power saving modes

mischien moet je s ergens mee overklokken i.p.v. de coolbits of nvmax(die stiekem ook gewoon coolbits gebruikt volgens mij)

mischien heb je er wat aan succes

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt er meer op, bedankt voor de info. Nu nog een oplossing, het is opeens ontstaan, zou het ook weer opeens verdwenen zijn? Ik ben bang van niet...

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Een andere goeie titel voor dit topic zou zijn "Doet ie het of doet ie het niet?". Ik denk overigens dat dit een goeie titel zou zijn voor de meeste topics....LOL. Zo ook voor die k*t cd rewriter van mij.

Verwijderd

Topicstarter
De meeste g-force videokaarten ondersteunen energiebeheer. Dit houdt in dat ze in de standby modus de cooler stilzetten en mogelijk de clockfrequentie terugzetten???
Nvmax is niet in staat de oude instellingen (220/360)bij wake-up terug te zetten. Dit doet me sterk denken aan een koelprogje waarmee je in wpcredit/set wat instellingen kon veranderen. Deze instellingen werden ook steeds teruggezet na stand-by.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

ff omhoog kicken die handel, kom op tweakers! Help die man eens even!

Verwijderd

Sorry voor de wat off topic titel, maar op mijn vorig topic over dit onderwerp kreeg ik wat weinig respons waar ik wat mee kon.
Aaarghh.. Als iedereen die geen antwoord krijgt op zijn vraag maar even een nieuw topic start met een off-topic titel dan zal het hier vast beter worden, of niet?

Je moet zo langzamerhand de mogelijkheid gaan overwegen dat niemand het antwoord heeft, dit zou nl. gewoon kunnen. De meeste tweakers zetten namelijk elke vorm van power-managment uit, the hell with those trees, they only block the view of your frags!

Verwijderd

Disable dat standby gedoe en zet je monitor gewoon uit als je weg bent, dat is nog handiger/milieuwvriendelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, misschien heb je wel gelijk Hezik, en heeft niemand een antwoord, 't is in ieder geval duidelijk dat jij het zeker niet weet.
Gelukkig proberen er ook nog mensen mee te denken en dat is hoopgevend. Ik ben er inmiddels achter dat het een probleem van de nvidia drivers is en dat alleen hun programmeurs het zouden kunnen oplossen.
(Met dank aan Alexey Nicolaychuk, de maker van RivaTuner, die me een mailtje terugstuurde)

Verwijderd

Tja, misschien heb je wel gelijk Hezik, en heeft niemand een antwoord, 't is in ieder geval duidelijk dat jij het zeker niet weet.
Klopt, maar _ik_ heb de FAQ _wel_ gelezen ;)
Pagina: 1