Beste Tweakers/Lezers,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Group Policy aangemaakt met verschillende Settings voor IE8. (om verschillende redenen moeten wij helaas nog IE8 gebruiken)
Nu heb ik een Security Setting voor de Trusted Sites hierin opgenomen.
betreft de setting: 'initialize and Script ActiveX controls not marked as safe for scripting' = Enabled
Als ik de policy toepas worden alle settings in de policy (zoals proxy, trusted sites etc) toegekent.
Je voelt hem natuurlijk al aankomen. De Security Setting van het scripten blijft vrolijk op Disabled staan.
GP Result /R geeft aan de policy is toepast.
Als ik de setting handmatig aanpas wordt deze na verloop van tijd (bij policy refresh) weer terug gezet.
Block Inheritance staat aan en de betreffende policy is enforced.
Ik heb me suf gezocht om dit op te lossen (kan er weinig tot niks over vinden)
maar heb geen idee meer waar ik moet kijken
Wat is er geprobeerd:
- Live omgeving naboots in test met nieuwe installaties (zelfde resultaat)
- Security Filtering op GPO niveau direct aan gebruikers toegekend (zelfde resultaat)
- De volgende policies zouden ingesteld moeten worden om de instellingen te kunnen opslaan/wijzigen:
(zelfde resultaat)
Allow processing across a slow network connection = Enabled
Do not apply during periodic background processing = Disabled
Process even if the Group Policy objects have not changed = Enabled
heeft iemand suggesties?
Vriendelijk bedankt!
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Group Policy aangemaakt met verschillende Settings voor IE8. (om verschillende redenen moeten wij helaas nog IE8 gebruiken)
Nu heb ik een Security Setting voor de Trusted Sites hierin opgenomen.
betreft de setting: 'initialize and Script ActiveX controls not marked as safe for scripting' = Enabled
Als ik de policy toepas worden alle settings in de policy (zoals proxy, trusted sites etc) toegekent.
Je voelt hem natuurlijk al aankomen. De Security Setting van het scripten blijft vrolijk op Disabled staan.
GP Result /R geeft aan de policy is toepast.
Als ik de setting handmatig aanpas wordt deze na verloop van tijd (bij policy refresh) weer terug gezet.
Block Inheritance staat aan en de betreffende policy is enforced.
Ik heb me suf gezocht om dit op te lossen (kan er weinig tot niks over vinden)
maar heb geen idee meer waar ik moet kijken
Wat is er geprobeerd:
- Live omgeving naboots in test met nieuwe installaties (zelfde resultaat)
- Security Filtering op GPO niveau direct aan gebruikers toegekend (zelfde resultaat)
- De volgende policies zouden ingesteld moeten worden om de instellingen te kunnen opslaan/wijzigen:
(zelfde resultaat)
Allow processing across a slow network connection = Enabled
Do not apply during periodic background processing = Disabled
Process even if the Group Policy objects have not changed = Enabled
heeft iemand suggesties?
Vriendelijk bedankt!