Toon posts:

Welke GPU voor foto en videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Een kennis van me heeft gevraagd wat nu een goede upgrade van zijn huidige GPU voor foto en video bewerking. Qua gaming kan ik hem wel advies geven maar op foto en videobewerking ben ik nog niet heel erg thuis.

Overige hardware ,

Crucial MX100 512 GB SSD
Intel core i5 2500k
Ausu Mobo
OZC 600 watt PSU

Wat zouden jullie adviseren?

Mvg ,

Daniel

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Verkeerde subforum, maar mod zal hem tzt wel verplaatsen denk ik.

Zonder te weten met welke software dit alles gaat gebeuren is er vrij weinig te zeggen. Daarnaast, wat had je zelf al gevonden? Je weet kennelijk wel iets, anders had die kennis bij iemand anders moeten aankloppen :P.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:31:
Verkeerde subforum, maar mod zal hem tzt wel verplaatsen denk ik.

Zonder te weten met welke software dit alles gaat gebeuren is er vrij weinig te zeggen. Daarnaast, wat had je zelf al gevonden? Je weet kennelijk wel iets, anders had die kennis bij iemand anders moeten aankloppen :P.
Excuus voor het verkeerde subforum.

De standaard programma's als Photo shop , illustrator , movie maker enz.

Tja er word heel divers geadviseerd over welke kaart te nemen. Op dit moment lijkt mij een MSI R9 270 4GB wel een redelijke keuze.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Heeft die vriend het al geprobeerd op uitsluitend de cpu? Meestentijds gaat dat al helemaal prima. Als hij daarmee al tevreden is, bespaar je toch snel 150-200 euro.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Excuus voor het verkeerde subforum.

De standaard programma's als Photo shop , illustrator , movie maker enz.

Tja er word heel divers geadviseerd over welke kaart te nemen. Op dit moment lijkt mij een MSI R9 270 4GB wel een redelijke keuze.
Kan me niet voorstellen dat zijn eisen heel hoog zijn als hij movie maker gebruikt, dat wordt alleen door opa's gebruikt die wat tekst in hun vakantie video willen hebben :+

MSI R9 270 is geen slechte videokaart, maar ik dacht dat Ps, illustrator ect. vooral afhankelijk waren van processor en ram.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Las inderdaad net een stuk dat dit soort bewerkingen grotendeels over de cpu en RAM lopen. Bedankt voor het meedenken.

Ik ga het overleggen met hem

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Op dit niveau (niet negatief bedoeld!) gewoon inderdaad eerst op de cpu aan de slag gaan. Moviemaker ondersteunt volgens mij helemaal geen GPU acceleratie en als hij niet professioneel bezig is met Ps en Illustrator hoeft daar in principe ook geen GPU voor aangeschaft te worden.

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
De HD3000 die in de CPU is gebakken zal het prima kunnen afbrengen met de genoemde softwarepakketten.

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder geldt ook voor aankoopadviesvragen dat we eigen inspanning verwachten: CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je komt hier niet zelf met een voorstel, je onderbouwt het ook niet verder dan dat je er niet heel erg thuis in bent. Kwestie van je er even op in te lezen. Willekeurig welke review van de softwarepakketten in kwestie kan je al op weg helpen. Hier op het forum is er ook zat over te vinden.

Begin daar eens mee. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.