[Windows 8.1] Audio streamen tussen PC's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Beste medetweakers,

Vorige maand is helaas mijn geluidkaart van mijn Media Center PCtje overleden. Aangezien ik geen PCI slots meer vrij heb, is het plaatsen van een PCI geluidskaartje onmogelijk.

In de oude opstelling had ik een kabetje van de speakeruitgang van de Media Center PC naar de Line-In ingang van de game-PC waaraan mijn 5.1 setje hangt. Helaas kreeg ik daardoor mono-geluid, wat sowieso niet optimaal was. De Media Center PC hangt overigens aan een eigen 27 inch beeldscherm via de VGA poort. Dit scherm staat eigenlijk altijd aan met Windows Media Center en XBMC open, en de input gebeurt via een afstandsbediening.

Ik kwam op het volgende idee:
Kort gezegd wil ik via mijn (bedrade) netwerk het geluid streamen van mijn Media Center PC naar de PC waar het 5.1 setje aanhangt. Ik bedoel daarmee, dat ik de "Stereo-mix" output dus volledig wil kunnen beluisteren op de Game-PC met het 5.1 setje. De volgende dingen heb ik via Google al gevonden en geprobeerd:

- Via Teamviewer: maar Teamviewer sluit de verbinding na 4 uur automatisch af. Ook liep het geluid vaak achter op het beeld. Buiten dan vergt het ook veel van de processor.
- Via Extern Bureablad ging het beter, maar ook dat vergt te veel resources omdat het ook beeld moet streamen.
- Via Splashtop, maar die vreet heel veel CPU bij de native resolution en ondersteunt niet full screen streaming. Tot nu toe werkt dit het best, maar wel op 800x600 en in een window. Dat ziet er natuurlijk niet heel deftig uit op een 27 inch scherm.

Aangezien het Media Center PCtje op een Pentium Dual Core draait, is het belangrijk dat het niet (te) veel resources vraagt.

Ik wil dus het liefst 24/7 alleen de "Stereo Mix" output streamen zonder vertraging. Zijn hier programma's voor? Want alleen de bovenstaande oplossingen heb ik gevonden en die werken niet zoals ik het zou willen.

Degene die me kan helpen ben ik eeuwig dankbaar! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door msnguy op 13-08-2014 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Waarom niet de muziek afspelen op je game-pc? :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zijn de "simpele" oplossingen niet wat? Denk daarbij aan een USB geluidskaart of een vervanging van het moederbord. ;)

(En dat zijn dingen die je voor je verjaardag kan vragen :+ Gefeliciteerd ! )

[ Voor 26% gewijzigd door BGB4rn op 13-08-2014 09:24 ]

Signature