Toon posts:

Home Cinema Set kopen. Waar moet je op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn doel is om een mooie hc set te kopen met daarbij een platenspeler. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten. Ik ben een totale leek op dit gebied. Wie kan mij helpen?

Mvg Willem

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Het ligt totaal aan het budget wat je in huis haalt met hifi. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:01
Stel eerst eisen en voorkeuren

druk en typefouten voorbehouden

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
eerst het budget inderdaad dan kan je pas wat gaan uitzoeken natuurlijk:).

En natuurlijk ook zelf gaan luisteren,geluid is zo persoonlijk

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Hallo Willem en welkom op GoT,

Zoals de heren hierboven al aangeven is de huidige Topicstart te summier om iets mee te kunnen. Voor aankoopadvies is op op GoT een speciaal aankoopadviesforum en wel Consumentenelektronica Aankoopadvies. Als je daar een nieuw topic opent komt er een format wat je in kan vullen zodat we een goed beeld krijgen van wat je precies wilt hebben. Denk hierbij aan eisen als een budget; randapparatuur die je aan wilt sluiten (alleen een platenspeler lijkt me sterk); ga je voor stereo of meteen volledig 11.2; mogen de speakers vloerstaanders zijn of wil je eigenlijk liever niets in het zicht; et cetera.

Aan de hand van die eisen kunnen we een richting op gaan werken, nu is er niets mee te beginnen. Alleen een platenspeler heb je al voor een paar honderd euro tot een tienduizenden euro's. En dat geld voor de rest van de componenten ook. Enige algemene tips die we altijd mee kunnen geven is dat je bij speakers en receivers niet op specificaties moet letten aangezien dat niets over het geluid zegt. Zeker als je nieuw bent in dit wereldje kunnen specificaties eerder verwarrend dan verduidelijkend werken. De andere tip is om gewoon eens een HiFi-winkel binnen te gaan en te gaan luisteren naar speakers, dit om bekend te worden met hoe diverse merken kunnen klinken en zo het merk te kiezen wat het best bij je past. Maar goed, dat zijn algemene tips voor nu. Vul de post aan en we kunnen je wellicht verder helpen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.