Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop: alternatief voor windows 8.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Professionele presentaties, eenvoudige filmpjes editten/bewerken, fotobewerking

Wat is je budget?
1300 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen HP meer voor mij na twee modellen met een poltergeist in, die te pas en te onpas hotkeys activeerde op m'n keyboard

Beste tweakers,

Ik heb me speciaal geregistreerd op dit forum omdat ik hoop dat ik hier een gefundeerd antwoord krijg op mijn vraag. Ik heb een nieuwe laptop nodig die ik voornamelijk voor de zaak zal gebruiken. Hij moet vooral gaan dienen om vlot presentaties te geven en eenvoudige video/fotobewerking.

Waarom ik jullie nu om raad vraag: ik wil liever geen windows 8(.1) meer op mijn laptop. Ik heb het een jaar de kans gegeven maar ik geraak er maar niet aan gewend. Ik heb een hekel aan metro en ik besterf het als ik weer naar de windowsshop geloodst wordt voor een app de niet wil laden. Ik krijg m'n shit niet geordend en ga zo maar door. Ik hou niet van swipen en heb de helft van de tijd nog één of andere app draaien. Kan ook aan mij liggen hoor, maar die wetenschap lost het probleem natuurlijk niet op.

Ik heb uitgekeken naar een windows 7 laptop, maar die zijn nog veel te duur voor de verouderde hardware die er vaak in zit. Verder heb ik geen ervaring met apple, al vrees ik (al dan niet terecht) dat een Macbook te duur gaat worden en minder compatibel is met bepaalde programma's.

Jammer genoeg heb ik een zeer beperkte kennis van IT. Daarom vrees ik (alweer) dat Ubuntu/Linux niets voor mij gaat zijn. Als er mensen zijn die genezen zijn van hun windows8.1 fobie, laat gerust weten hoe. Programma's om windows 7 te simuleren heb ik ook al geprobeerd, maar ik vind het een verkwisting van geheugen en het blijft een omslachtige boel.

Ik ben erg dankbaar voor tips/meningen/gedachtenoefeningen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En wat nou als je gewoon W7 erop installeert?

People as things, that’s where it starts.

• Shadowcat
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-06-2023
Chromebook?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

Een jaar lang met windows 8 werken en uit je 'klaagzang' hoor ik enkel problemen met de metro interface. Heb je het bureaublad wel eens gebruikt?

Ik zet al mijn programma's die ik vaak gebruik gewoon in de startbalk en anders zijn er wel allerhande docks die snelkoppelingen met 1 klik in beeld brengen. Tevens hoef je maar op de startknop te drukken en gelijk beginnen met het typen van de naam van het programma dat je moet hebben en je klikt het zo aan.

Ik kom haast nooit in de Modern UI van windows 8, dus ik werk nagenoeg hetzelfde als met een windows 7 pc. Enige probleem als ik naar een windows 7 computer ga is dat ik vaak naar de rechterbovenhoek van het scherm ga als ik wil afsluiten. Verder ben ik helemaal gewend aan windows 8, en niet eens met een touchscreen

Maargoed, daar gaat de vraag verder niet over, zoals VasZaitsev aangeeft kun je ook gewoon windows 7 installeren, en de meeste 'proffesionele' producenten leveren gewoon windows 7 mee.

Als je overigens werkt met windows specifieke software lijkt het me uit zakelijk oogpunt niet verantwoord om zomaar over te stappen op linux, mac of een google os mits die software daar voor ook beschikbaar is. Als je windows 8 boven windows 7 al irritant vind dan is het wisselen van naar een heel ander besturingsysteem misschien nog wel vele malen erger om aan te wennen (ondanks wat alle fanboys hier onder zullen zeggen :+ ).

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zeg: Neem lekker een MacBook Air. Kan prima de taken doen die jij doet, zelfs onder Windows als je dat wilt. Hou je nog wat wisselgeld over voor een biertje ook ;-)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enige wat ik je mee kan geven aan 'Win 8 is niet zo slecht', het is bizar snel op een laptop tov Windows 7 na een tijdje. Goed, je bent je startmenu kwijt, maar daar kan je of apart programma voor gebruiken (Stardocks bv) of je bureaublad netjes inrichten en zoveel mogelijk metro ontwijken.

Het punt van gewenning zit daarna echt in de 'links en rechts' hoeken, links voor snel wisselen van programma's en rechts voor bv afsluiten en zoeken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
BlackFM en SinergyX: Ik heb wel eens gefilosofeerd over stoppen met bitchen en lekker slaafs een windows 8.1 laptop te kopen. Tijdens die momenten van gelatenheid kwam ik uit bij deze twee:
Acer vs. MSI
Kan iemand me zeggen of dit wat is? Is het trouwens standaard geworden dat je geen windows/recovery DVD'tje meer meekrijgt?

Fish: Heb me laten wijsmaken dat downgraden of windows 7 intalleren voor hardwareproblemen kan zorgen.

Sypie: Ik wil Apple wel eens proberen, maar is er een believer die me kan uitleggen waarom de prijs hoger is dan een windows laptop met betere specs? Geen sarcasme hoor, ik vraag me altijd af waarom Mac users daar geen probleem mee hebben.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 01:19 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 01:15:
Sypie: Ik wil Apple wel eens proberen, maar is er een believer :? die me kan uitleggen waarom de prijs hoger is dan een windows laptop met betere specs? Geen sarcasme hoor, ik vraag me altijd af waarom Mac users daar geen probleem mee hebben.
Laten we die discussie maar niet nog eens opnieuw openen.
Ik denk zelf dat het geen geweldig plan voor je is om naar Mac over te stappen. Dat omdat het niet zo goed past bij je doel van presentaties draaien. Ja, je hebt Office voor Mac OS. Maar ze hebben er niet echt moeite in gestopt daar bij Microsoft. Heel handig is het dus niet als je veel met de Microsoft Office suite werkt. Verder is het ook wat meer wennen dan alleen een nieuwe versie van Windows, dus die tijd en moeite moet je er wel voor over hebben.

Verder is het ook handig om je eisen specifieker te vermelden. Zo voorkom je dat aan de ene kant mensen het over MacBook Air's hebben, terwijl jij naar 17" bakbeesten kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2014 01:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Mac user? Ik weet niet wat de meerwaarde van een Mac is. Dat probeer ik te ontdekken via dit forum. Er hoeft daarvoor geen discussie geopend te worden. Ik kan wel gaan zoeken, maar dan stuit ik waarschijnlijk op veel "welles/nietes", terwijl ik liever van iemand die wel in de Mac gelooft, te horen krijg waarom.

Ik heb geen eisen wat de grootte van het scherm betreft, dus vermeld ik het ook niet. Jij spreekt van bakbeesten, ik had het zo nog niet bekeken. Maar eigenlijk heb je wel een punt, waarvoor dank. Vind iemand het beter om een kleiner exemplaar te kopen?

En wat zijn de meningen over de twee in de link?

Bedankt!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
De twee laptops die je linked zijn twee grote zwaardere game laptops. Beide prima, zou alleen voor de msi gaan vanwege de betere videokaart.
De acer heeft helaas een 850m met ddr3 ipv gddr5. Dat scheelt zeker 20% prestatie.
Beide hebben een hdd en ssd en vergelijkbaar tn scherm.

Bijna gelijkwaardig, dus het zijn je persoonlijke voorkeuren die de doorslag zullen geven.
Pagina: 1