Toon posts:

Micro-ATX (µATX) Bitfenix Prodigy build - Hulp en check!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen, vooral MMORPG's zoals Wildstar, Archeage maar ook FIFA 15 etc. Hiernaast huis tuin en keuken gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb al een pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5 voor €150,- kunnen regelen dus die hoef ik niet meer te kopen, voor de rest van het systeem zou rond de €700-€750 genoeg moeten zijn lijkt me.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Deze videokaart dus: pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Alles behalve de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Bitfenix prodigy kast gaat niet verandert worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Een stil en koel systeem natuurlijk, over de prestaties kan ik niet twijfelen wat betreft de videokaart en de processor die ik gekozen heb lijkt me, deze zijn gewoon prima blijkt uit reviews en veel meningen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik heb besloten niet te gaan overklokken dus een normale processor is voldoende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 189,50€ 189,50
1BitFenix Prodigy M Zwart€ 69,-€ 69,-
1Asus VX239H Zwart€ 158,99€ 158,99
1Scythe Mugen 4€ 36,89€ 36,89
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,05€ 66,05
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,50€ 59,50
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 669,72

De videokaart heb ik hier dus niet in meegenomen aangezien ik die al heb, voor de mensen die het bovenste stuk niet gelezen hebben dit is de videokaart: pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5

Nu zijn mijn belangrijkste vragen:

Aan welk moederbord zal ik genoeg hebben ook naar de toekomst kijkende? Micro-ATX lijkt me het beste maar welke?

En

Luchtkoeling lijkt me voldoende aangezien ik niet ga overklokken. Misschien nog 2 fans erbij kopen voor wat betere airflow? Iemand ervaring met deze case en luchtkoelers want ik zie veel mensen met deze case in reviews die waterkoeling hebben!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Opzich prima!

Een goed én goedkoop bordje is deze:
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Wel even letten op de biosversie.

Een ander goed bordje komt uit de MSI stal:
pricewatch: MSI H97M-G43
Met M.2-aansluiting en native ondersteuning voor Haswell Refresh.

Als koelertje zou ik deze nemen:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Fans zijn er denk ik genoeg, je kan altijd nog bijvoegen.

Verder zou je een i5 4590 of zelfs i5 4460 kunnen nemen, het verschil merk je alleen in je portemonnee!!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• lolieking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
ik raad precies aan wat hier boven word gezegt ^^^^^^^^^^

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
Goede OP, weinig op aan te merken bovenstaande mobo die MK aangeeft zullen prima voldoen.
Let bij deze gpu en case wel even op het Max formaat van je voeding. Volgens mij gaat het zo wel werken maar controleer het nog wel even.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dank voor de reacties heren. Ik heb gekeken of alles past en dat gaat geen problemen opleveren. Ik ben wel op op dit moederbord uitgekomen : pricewatch: MSI H97M-G43 , naar mijn mening net wat uitgebreider en toekomstgerichter dan het voorgestelde bordje. Enige mening over deze keuze? Heeft deze trouwens genoeg aansluitingen voor 4-5 fans?

• MK_
  • Niet online

MK_

Goede keuze!

Ten eerste zou ik wel je voeding even vervangen. Gister vergeten te kijken, maar met die lengte GPU mag de PSU maximaal 150mm diep zijn. De M12ii is 160mm, dus dat word moeilijk. Deze is wel duurder, maar gaat passen én is Gold (bijna Platinum) (enige fatsoenlijke modulaire PSU die ging passen):
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

En dit staat op de site van MSI:
1 x 4-pin CPU fan connector
2 x 4-pin system fan connectors
Dus nee, je kan alleen de bijgeleverde fans en de CPU koelet aansluiten. Heb je er meer nodig, dan zou je ook een fancontroller kunnen kopen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:16:
Goede keuze!

Ten eerste zou ik wel je voeding even vervangen. Gister vergeten te kijken, maar met die lengte GPU mag de PSU maximaal 150mm diep zijn. De M12ii is 160mm, dus dat word moeilijk. Deze is wel duurder, maar gaat passen én is Gold (bijna Platinum) (enige fatsoenlijke modulaire PSU die ging passen):
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

En dit staat op de site van MSI:

[...]

Dus nee, je kan alleen de bijgeleverde fans en de CPU koelet aansluiten. Heb je er meer nodig, dan zou je ook een fancontroller kunnen kopen.
Ah, top man! Was al aan het twijfelen of die psu van seasonic idd ging passen, aangezien deze gold is maakt dat ene tientje niet zoveel uit. Verder ga ik inderdaad de bitfenix recon als fancontroller kopen dus dat probleem met de fans is ook opgelost!

• MK_
  • Niet online

MK_

Tsja, daarom zijn we hier, toch :9
En yep, dan is dat probleem ook opgelost. Al zou ik het eerst proberen met de 2 stock fans, je kan er altijd nog toevoegen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Meerdere fans klinkt leuk, maar vaak heb je er vrij weinig aan tenzij je een kast hebt met brakke airflow of als je flink gaat lopen overklokken. Als je je pc wil veranderen in een hovercraft, be my guest, maar anders heb je meer dan zat aan de stockfans. Eventueel kan je die door stillere exemplaren vervangen, maar meer dan dat is in normale omstandigheden niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:34:
Tsja, daarom zijn we hier, toch :9
En yep, dan is dat probleem ook opgelost. Al zou ik het eerst proberen met de 2 stock fans, je kan er altijd nog toevoegen.
Kan deze voeding trouwens ook? pricewatch: Seasonic M12II 620W Seasonic staat bij mij wat hoger dan cooler master maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Deze voeding is wel bronze en niet gold maargoed als deze betrouwbaarder is dan graag natuurlijk. Of raad je toch de Cooler master voeding aan?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Kan deze voeding trouwens ook? pricewatch: Seasonic M12II 620W Seasonic staat bij mij wat hoger dan cooler master maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Deze voeding is wel bronze en niet gold maargoed als deze betrouwbaarder is dan graag natuurlijk. Of raad je toch de Cooler master voeding aan?
Die is ook 150mm diep, dus zou moeten kunnen. Maar Cooler master is verder gewoon een prima merk en hij is 140mm diep, dus heb je zekerheid dat het past, daarnaast is MK de baas van DAA dus kun je altijd wel vertrouwen op wat hij voorstelt.

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 13-08-2014 13:43 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zou gewoon gaan voor de CM V550, zuiniger én ongeveer even duur (SiConputers niet leverbaar, bij de andere zelfs duurder). En zoals garriej al aangaf, extra garantie dat het gaat passen. Ik ken die versie van de M12ii ook niet.
Daarnaast is MK de baas van DAA
:+ :o :D :9~

Ben niet de enige hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door MK_ op 13-08-2014 13:50 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:40:
[...]

Ik zeg lees deze review http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=383 en je zult zien dat het gewoon een zeer goede en degelijke voeding is voor een mooi 'prijsje'.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
DarkBlaze schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:50:
[...]

Ik zeg lees deze review http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=383 en je zult zien dat het gewoon een zeer goede en degelijke voeding is voor een mooi 'prijsje'.
Thanks voor de link, toch maar voor deze gaan aangezien ze toch even duur zijn en deze een betere reputatie heeft :)!

Weten jullie trouwens nog een ander setje intern geheugen dat even goed/beter is dan de crucial ballistix, wil namelijk een colorscheme met rood aanhouden dus als er een setje van 8gb is dat even goed/beter is en rood is dan heb ik een voorkeur voor die!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 13:56 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
[...]
colorscheme met rood aanhouden dus als er een setje van 8gb is dat even goed/beter is en rood is dan heb ik een voorkeur voor die!
Ik wil de pret niet drukken, maar je bent je er wel van bewust dat je vrij weinig gaat meekrijgen van je colorscheme in een dichte case hè.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Ik wil de pret niet drukken, maar je bent je er wel van bewust dat je vrij weinig gaat meekrijgen van je colorscheme in een dichte case hè.
Nou Bitfenix verkoopt aparte side panels met windows voor een tientje dus die laat ik er inzetten :)! Vandaar dat ik het vroeg haha! >:)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

br00ky schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

ik wil hier nog even aan toevoegen dat naast dat je het niet ziet, je moederbord blauw met zwart is.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, heb ik reeds veranderd naar een ander model met zelfde specificaties!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Mooizo! Dan ziet het er wel vet uit denk ik ;)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:08:
[...]

Nou Bitfenix verkoopt aparte side panels met windows voor een tientje dus die laat ik er inzetten :)! Vandaar dat ik het vroeg haha! >:)
Ah, nou, dat komt dan goed uit :).

Lees ik trouwens laten inzetten? Ga je niet zelf bouwen? Dat gaat je al met 10% extra kosten opleveren, dat is wel zonde...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:15:
[...]

Ah, nou, dat komt dan goed uit :).

Lees ik trouwens laten inzetten? Ga je niet zelf bouwen? Dat gaat je al met 10% extra kosten opleveren, dat is wel zonde...
Oops typefoutje! Ik bedoel uiteraard dat ik het side panel apart bestel en ik het er zelf gewoon inzet! Ben nu voor de witte Prodigy M gegaan aangezien deze wat meer uitstraling heeft vind ik. Heeft wel geen mesh front panel maar aangezien ik niet ga overklokken zal de airflow wel genoeg zijn. Als laatste ga ik er witte LEDs inzetten denk ik, dan zal het er wel goed uitzien naar mijn mening! Ik laat de crucial ballistix gewoon zitten aangezien een beetje geel er wat beter bij past.

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
Of je neemt gewoon de corsair vengeance, slechter kan ik ze niet noemen en zijn mooi zwart.
Aangezien je niet gaat overklokken is een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power nog beter, stiller en kleiner namelijk. 😁

[ Voor 55% gewijzigd door Jofairden op 13-08-2014 15:45 ]

GIMJ

• MK_
  • Niet online

MK_

Kleiner? Das een joekel van een koeler!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Klein(er) zeker niet, maar hij past wel niet wel. Overigens bij niet-overklokken overkill.

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 13-08-2014 19:27 ]

• Jofairden
Ik had het meer over de breedte, hehe

GIMJ

• MK_
  • Niet online

MK_

br00ky schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:59:
Klein(er) zeker niet, maar hij past wel. Overigens bij niet-overklokken overkill.
Oh ja? Hij is namelijk wel 170mm hoog, terwijl in de case maximaal een koeler past van 160mm...

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Meh, vergipst met de Prodigy non-M.

• Jofairden
Vergeet mijn commentaar maar dan haha ik dacht hij past wel maar niet dus

[ Voor 32% gewijzigd door Jofairden op 13-08-2014 16:21 ]

GIMJ

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste waar ik nog over twijfel is inderdaad de CPU koeler. Aangezien er een max hoogte van 160mm aanwezig is is de Mugen 4 nog steeds een goede keuze maar ik weet niet of dit de beste is. Ik heb goede verhalen gehoord over de pricewatch: Raijintek EREBOSS

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:22:
Ik laat de crucial ballistix gewoon zitten aangezien een beetje geel er wat beter bij past.
Je kan ze ook rood/zwart spuiten :)
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:09:
Het enigste waar ik nog over twijfel is inderdaad de CPU koeler. Aangezien er een max hoogte van 160mm aanwezig is is de Mugen 4 nog steeds een goede keuze maar ik weet niet of dit de beste is. Ik heb goede verhalen gehoord over de pricewatch: Raijintek EREBOSS
De Ereboss is ook een goede koeler, net als de Gelid Tranquillo, CM 212 Evo en zo zijn er nog wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Net een paar reviews gelezen om de daadwerkelijke max hoogte van de cpu koeler te achterhalen en het blijkt dat deze 180cm is. Denk dat het dan toch deze koeler gaat worden : pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
180cm lijkt me wat veel, maar HW.info rept inderdaad ook over 20cm, big *ss.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:26:
180cm lijkt me wat veel, maar HW.info rept inderdaad ook over 20cm, big *ss.
Jij denkt dus dat dit onzin is? Ervaring met de kast of niet?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee nee! Ik wees je op een typo, 180 centimeter :P.

• Jofairden
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:43:
[...]

Jij denkt dus dat dit onzin is? Ervaring met de kast of niet?
"Voor de CPU-koeler is relatief veel ruimte, tot ruim 20 cm hoogte."

Geen onzin dus, maar er is blijkbaar dus gewoon meer dan 18cm ruimte

GIMJ

Pagina: 1