Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11 09:04
Hallo Beste Tweakers.

Na een hele lange tijd van goede dienst zijn mijn senheiser pc 31's aan het einde van hun leven gekomen.
Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe headset,maar ik heb geen enkel verstand hiervan dus zou ik hier graag wat hulp bij willen,het budget is +/- 100 euro

Wat voor een headset zoek je ?
: Geen voorkeur,het liefst wel iets wat goed over je oren zit.De headset die ik nu heb zit op je oren waardoor je nog heel goed je omgeving hoort. ik zou er liever een willen waarbij dit minder is (dus niet helemaal weg,ik hoef geen oorkappen :P)

Ik zit bij mezelf ook na te denken,kan ik niet beter een goed paar koptelefoons nemen met een losse microfoon ? maar ik denk dat mijn redelijk beperkte budget dat niet toe zal laten (100 euro)

Voorkeuren voor de headset ?: tja... zolang hij niet felroze is met flitsende discoballen vind ik het best,ik zoek echt naar het beste geluid wat ik kan krijgen voor het geld,de microfoon is meer voor skype en misschien heel af en toe een filmpje,maar daar hoef ik geen studio kwaliteit microfoon voor.

Had je al een headset in gedachten ? : Hier een paar van de headsets/koptelefoons die me wel wat leken

Optie 1: Sennheiser PC 320 G4ME ( 55 euro)
tja...wat kan ik er over zeggen... ze zien er goed uit en het is Sennheiser en ik hou van Senheiser headsets en hij is ver onder budget

Optie: 2 Audio technika ATH-M50 (102 euro) geen microfoon,maar volgens bijna iedereen op het internet is dit het dichte bij een studio koptelefoon wat je kan krijgen voor 100 +/- euro,alleen geen microfoon dus die moet er nog bij.

Optie 3: ik heb geen enkel idee...

Dingen die je niet wilt: Turtlebeach,Tritton,Trust,of iets anders wat duidelijk gericht is op ''Consoles'' en niet op ''PC'' heb gewoon een hekel aan die dingen,weet niet waarom.

Alvast bedankt voor alle hulp _/-\o_

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 20:06
Deze twee al bekeken?

reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest
reviews: Vijf midrange gameheadsets - Op zoek naar de beste set tussen 100 en 200

Zie ook de commentaren bij die round ups voor goede suggesties.

Verder zijn headsets (met mic) redelijk prijzig vergeleken met koptelefoons; als luisteren de hoofdzaak is, kun je waarschijnlijk meer kwaliteit voor je geld krijgen met een koptelefoon. Maar goed, dan moet je dus of een losse bureau mic aanschaffen (nadeel: omgevingsgeluiden) of een mic op de koptelefoon modden (Google: modmic).

Overigens is er van Sennheiser ook nog een 350 variant (pricewatch: Sennheiser PC 350) en een 360 variant (pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME). De laatste is over budget, maar daar zijn wel veel mensen enthousiast over. Soms is even doorsparen wel de moeite waard misschien.

[ Voor 50% gewijzigd door Morrar op 12-08-2014 22:58 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je zou eens voor de Razer Kraken Pro kunnen kijken, die is er in groen, en zwart, en ik heb de groene al sinds release en hij bevalt me meer dan prima. Het is wel wat duurder, 70-74 euro, maar dan heb je ook wat dat jaren meegaat...

Het is gewoon een zeer degelijke headset met goed geluid, en een microfoon, hij is mij al talloze keren op de grond gevallen en nergens zit een beschadiging of dergelijke.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Zolang hij niet op de console of TV hoeft: De Corsair Vengance serie (zie ook review hier boven).
Dat is draadloos en 7.1
Nadeel is dat hij alleen via USB werkt, dus moet op een PC.

Ik vind bedraad niks. Bij mij gaat die kabels altijd stuk. Zeker als je even vergeet dat je een koptelefoon op hebt en opstaat en wegloopt.

TheS4ndm4n#1919

• lolieking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik heb ook een tijd met het zelfde probleem rond gelopen maar ik heb er nu 2 gekocht. eentje heeft helaas geen microfoon maar heeft echt een van de beste kwaliteit geluid en hij is geluids dicht. de andere is er een met surround geluid en heeft een perfecte microfoon, het nadeel daar van is wel dat hij niet fijn zit naar gebruik van zo'n ongeveer 4 a 5 uur. de andere kan je ruim 15 uur op hebben zonder er last van de hebben.
Ik zou vooral de gene zonder microfoon aanraden als je voor het geluid gaat. niet dat de andere slecht is maar het is ietsje minder. de twee headsets zijn:
Logitech g430 (de gene met microfoon) en met usb aansluiting
razer electra (gene goeie kwaliteit geluid) niet usb maar je kan hem dus ook voor bv je mobiel gebruiken om muziek te luisteren of zoiets.
m.v.g Lolieking

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Komt bij dat headsets niet eens computerhardware zijn, maar gewoon consumentenelectronica. Dat hoort hier: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Move OH -> CEA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1