Zijn er mensen die bitcoins minen i.c.m. met en RPi? Ik ben van plan het minepeon OS op de Raspberry te draaien en een AntMiner U2 op de Raspberry aan te sluiten. Ben benieuwd hoeveel dit oplevert per maand en naar jullie adviezen.
Als het al geen negatief rendement oplevert.
- Een RPi heeft een lage hash rate (veel RPi's nodig voor een fatsoenlijke rate)
- Een RPi heeft een lage hash rate tov kosten hardware (duurt lang voordat je de initieele investering terug hebt, if at all...)
- Een RPi doet het niet al te best op hashes / Watt tov de ASIC miners (Ook al verbruikt 1 RPi vrij weinig, de stroomkosten kunnen hoger zijn dan de winst)
- Een RPi heeft een lage hash rate (veel RPi's nodig voor een fatsoenlijke rate)
- Een RPi heeft een lage hash rate tov kosten hardware (duurt lang voordat je de initieele investering terug hebt, if at all...)
- Een RPi doet het niet al te best op hashes / Watt tov de ASIC miners (Ook al verbruikt 1 RPi vrij weinig, de stroomkosten kunnen hoger zijn dan de winst)
Hij zegt toch ook dat hij een AntMiner U2 op zijn RPI wil aansluiten om te hashen....
RPI kost je ~3 watt continue dus tjah reken maar uit, met 1 AntMiner op 2GH/s levert je solo $0.88 op per maand.
Daarvan kun je per jaar de stroom voor je RPI en AntMiner betalen en een ijsje eten
RPI kost je ~3 watt continue dus tjah reken maar uit, met 1 AntMiner op 2GH/s levert je solo $0.88 op per maand.
Daarvan kun je per jaar de stroom voor je RPI en AntMiner betalen en een ijsje eten
Sphere-; hij wil een ASIC miner gebruiken, een AntMiner U2.
-Sybren: dat hangt van die AntMiner U2 af, wat die kan minen. Heeft niet zo veel met een Pi te maken verder, dat is gewoon de host computer, die hoeft niet echt veel te doen. Zorg er wel voor dat je die AntMiner U2 via een powered USB hub aansluit gezien de PI zelf niet zo veel stroom kan leveren over USB.
-Sybren: dat hangt van die AntMiner U2 af, wat die kan minen. Heeft niet zo veel met een Pi te maken verder, dat is gewoon de host computer, die hoeft niet echt veel te doen. Zorg er wel voor dat je die AntMiner U2 via een powered USB hub aansluit gezien de PI zelf niet zo veel stroom kan leveren over USB.
De miner die ik op het oog had: Antminer U2 USB ASIC Bitcoin Miner – 2.0-2.4GH/s
Zonder meteen al te negatief te klinken, bitcoin minen is tegenwoordig zonder serieuze investering niet rendabel meer. Je bent beter af met andere coins als dodge of lite, maar ook hier moet je een redelijke investering doen.
Je kan zelf ook uitrekenen wat het je op levert:
http://www.bitcoinx.com/profit/
Ik heb hier voor hardware aanchaf 150 dollar in gesteld en het komt er op neer dat je je geld er nooit uit haalt.
Je kan zelf ook uitrekenen wat het je op levert:
http://www.bitcoinx.com/profit/
Ik heb hier voor hardware aanchaf 150 dollar in gesteld en het komt er op neer dat je je geld er nooit uit haalt.
The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees
Sinds enkele dagen begonnen met de Pi en 2 x usb miner. Was even wat uitzoeken, te lang uit de Linux wereld weg geweest. Alles draait nu heerlijk op de pi kan mijn computer ook eens de nodige rust krijgen.
Gemiddels haal ik nu tussen de 3,7 Khs en 4,1 Khs, dit met bfgminer scripted.
EDIT : TYPO
[ Voor 3% gewijzigd door Geelmans op 21-09-2014 17:32 ]
Zou je je stroomkosten niet weg kunnen cijferen als je de combinatie AntMiner + Pi zou voeden vanaf een wind- of zonnepaneel?
Paneeltjes die dat vermogen kunnen leveren (een paar tiental Watt) vind je voor heel weinig knaken.
Paneeltjes die dat vermogen kunnen leveren (een paar tiental Watt) vind je voor heel weinig knaken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mijn thuis stroom voorziening wordt ondersteund door zonnen panelen, en de Pi is ook nog eens erg zuinig. Enige minpunt is dat je de miners (wel) moet koelen, deze trekken dus wel wat extra stroom.
Nu nog een scrypt miner (Guldencoin) erop en kijken wat dat gaat doen.
Nu nog een scrypt miner (Guldencoin) erop en kijken wat dat gaat doen.
Dat word lekker veel omzet (not) als je 3,7 keer 10.000 dan is het nog wel leuk anders nietGeelmans schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:31:
Sinds enkele dagen begonnen met de Pi en 2 x usb miner. Was even wat uitzoeken, te lang uit de Linux wereld weg geweest. Alles draait nu heerlijk op de pi kan mijn computer ook eens de nodige rust krijgen.
Ik draai raspberry NOOB en dit samen met CG miner en BFG miner. CG miner voor bitcoins en BFG miner voor scrypt.
Snelheden nu zijn gemiddel voor Bitcoin 3,2 Gh/s en scrypt 459 Gh/s.
Snelheden nu zijn gemiddel voor Bitcoin 3,2 Gh/s en scrypt 459 Gh/s.
-
[ Voor 100% gewijzigd door m.verhaagen op 26-06-2017 19:14 ]
Pagina: 1