Toon posts:

Wii U aansluiten op iMac (of andere game-console)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag binnenkort een iMac 27" kopen. Aangezien mijn huis/kamer niet zeer groot is, heb ik geen ruimte voor een computer én tv. Daarom wil ik het graag combineren. Ik heb gekeken op internet en gezien dat het mogelijk is je game-console aan te sluiten op je iMac. Dit kan met o.a. een 'Kanex XD' of een 'Dr. Bott video link'. Zover ik weet kunnen deze alleen maar een beeld zenden van 720p. Het liefst heb ik dat natuurlijk van een wat betere kwaliteit, bijv. 1440p. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, kun je me ook iets aanbevelen? Is er een betere alternatief? En is het ook mogelijk om gewoon tv te kijken met je iMac als je die aansluit met de tv-box van je provider?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bump. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:35

Flappiewappie

Hier nog meer

http://support.apple.com/kb/HT3924

Kort antwoord nee, lang antwoord is punt nummer 12;

12.Can I use the iMac in TDM as a display for my gaming console, DVD player, or other device?
The Mini DisplayPort port on a supported iMac can receive DisplayPort compliant video and audio signals. Converters not made by Apple may provide options to convert other electrical, video, and audio protocols to Mini DisplayPort or Thunderbolt compliant signals.

En in theorie zou; http://www.dx.com/p/cy-tb...YaAhQ48P8HAQ#.U-uDAJvCS3w de FYSIEKE conversie moeten doen, maar uit verhalen blijkt dat dat ook niet gaat werken.

Dan kom je inderdaad weer bij de externe adapter oplossingen;
http://www.apartmentthera...me-console-display-124552

Mooier dan jouw oplossing gaat het niet worden dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Flappiewappie op 13-08-2014 17:27 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die adapters gaan allemaal niet werken op iMacs van na 2011. De Thunderbolt-poort die er nu op zit accepteert geen mini-DisplayPort als input meer (wat al die adapters gebruiken). Alleen een Thunderbolt-signaal kan als input worden gebruikt. Voor zover ik weet zijn er (vanwege technische beperkingen) geen HDMI-naar-Thunderbolt adapters.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:41:
Die adapters gaan allemaal niet werken op iMacs van na 2011. De Thunderbolt-poort die er nu op zit accepteert geen mini-DisplayPort als input meer (wat al die adapters gebruiken). Alleen een Thunderbolt-signaal kan als input worden gebruikt. Voor zover ik weet zijn er (vanwege technische beperkingen) geen HDMI-naar-Thunderbolt adapters.
Is de oplossing van flappiewappie ook niet meer mogelijk met de nieuwste iMacs?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 21:00 ]