Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga deze laptop gebruiken voor mijn studie, naast dit bestaande systeem:
Bestaande mid-range game pc gebouwd in 2013
Ik reis op een dag gemiddeld 4 uur, en ik houd van films kijken dus dat zal er onderweg veel mee gebeuren. Verder moet ik er makkelijk aantekeningen op kunnen maken en dus een redelijke accuduur hebben. Daarbij speel ik zo af en toe wel eens een game (GTA IV en COD MW3) het is nog even afwachten in hoeverre ik dit ook op de laptop wil kunnen doen. Niet direct nodig, wel leuk.
Wat is je budget?
Het bedrag wat ik wil uitgeven ligt eigenlijk rond de €600 met een uitloop naar de €750.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, voor de studie zoals hierboven beschreven.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Mijn voorkeuren (ik wil best concessies doen)
Ik heb zelf al zeer uitgebreid onderzoek gedaan, heb een zeer groot deel (100+) laptops op en buiten Tweakers PriceWatch bekeken en vergeleken. Ik heb ook zelf gebouwd bij Lenovo, maar kwam dan op €750-€850 euro uit (niet al te uitgebreid zelfs) en dat is me echt teveel.
Ik heb de volgende laptops nu geselecteerd:
Makkelijk in een overzicht staat het hier vergeleken:
http://tweakers.net/price...;362164;367969/categorie/
Ik zou graag jullie mening willen over wat ik het beste kan doen.
Mijn conclusies tot zo ver:
HP Pavilion 15-p035nd €699,00
Toshiba Satellite Pro C50-A-1KD €598,99
Jullie reacties afwachtend groet ik jullie,
Tom
Ik ga deze laptop gebruiken voor mijn studie, naast dit bestaande systeem:
Bestaande mid-range game pc gebouwd in 2013
Ik reis op een dag gemiddeld 4 uur, en ik houd van films kijken dus dat zal er onderweg veel mee gebeuren. Verder moet ik er makkelijk aantekeningen op kunnen maken en dus een redelijke accuduur hebben. Daarbij speel ik zo af en toe wel eens een game (GTA IV en COD MW3) het is nog even afwachten in hoeverre ik dit ook op de laptop wil kunnen doen. Niet direct nodig, wel leuk.
Wat is je budget?
Het bedrag wat ik wil uitgeven ligt eigenlijk rond de €600 met een uitloop naar de €750.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, voor de studie zoals hierboven beschreven.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Mijn voorkeuren (ik wil best concessies doen)
- 15.6"
- 1920x1080 (Full HD 1080p)
- Mat scherm
- SSD voor opstarten, verder niet direct nodig
- 8GB werkgeheugen
Ik heb zelf al zeer uitgebreid onderzoek gedaan, heb een zeer groot deel (100+) laptops op en buiten Tweakers PriceWatch bekeken en vergeleken. Ik heb ook zelf gebouwd bij Lenovo, maar kwam dan op €750-€850 euro uit (niet al te uitgebreid zelfs) en dat is me echt teveel.
Ik heb de volgende laptops nu geselecteerd:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | HP Pavilion 15-p035nd | € 699,- | € 699,- |
1 | Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH) | € 718,- | € 718,- |
1 | Toshiba Satellite Pro C50-A-1KD | € 598,99 | € 598,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.015,99 |
Makkelijk in een overzicht staat het hier vergeleken:
http://tweakers.net/price...;362164;367969/categorie/
Ik zou graag jullie mening willen over wat ik het beste kan doen.
Mijn conclusies tot zo ver:
HP Pavilion 15-p035nd €699,00
- Minpunt: Intel Core i5-4210U. Een redelijke processor, maar ik ben niet zo weg van die lage kloksnelheden en die U toevoeging.
- Minpunt: Geen VGA aansluiting (klein minpunt)
- Pluspunt: 8GB werkgeheugen
- Pluspunt: Full HD
- Pluspunt: Mat scherm
- Pluspunt: Videokaart GT840M
- Pluspunt: Lekker dun
- Pluspunt: Intel Core i5-4200M Een goede processor, goede kloksnelheden en de M toevoeging. Redelijke TDP maar daar is overheen te komen.
- Minpunt: 4GB werkgeheugen (ik wil graag 8 maar dit is simpel bij te prikken met http://tweakers.net/price...kvr16s11-4/specificaties/
- Pluspunt: Wel VGA aansluiting
- Pluspunt: Full HD
- Pluspunt: Videokaart GT740M
- Minpunt: Komt met Windows 7 Pro, zelf upgraden naar Windows 8.1 Pro (Ik wil wel Windows
Toshiba Satellite Pro C50-A-1KD €598,99
- Pluspunt: Intel Core i5-4200M Een goede processor, zelfde als bij de Lenovo Thinkpad Edge E540
- Minpunt: 4GB werkgeheugen Hiervoor geld hetzelfde als hierboven maar dan met http://tweakers.net/price...ucial-ct51264bf160bj.html
- Pluspunt: Wel VGA aansluiting
- Minpunt: Geen Full HD maar 1366x768 (WXGA Wide)
- Minpunt: Geen extra videokaart, gewoon de Intel HD Graphics 4600
- Pluspunt: Lekker dun en licht.
Jullie reacties afwachtend groet ik jullie,
Tom
[ Voor 31% gewijzigd door Tom.Gerritse op 12-08-2014 22:20 . Reden: Schoonheidsfoutjes ]