Eén WhatsApp account op twee iPhones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vrouw is nu noodgedwongen eindelijk over op een smartphone, mijn oude iPhone 4, om te proberen. Ze gebruikt hem al als iPad :P maar dat moet nu ook bellen enz. worden.

Nu staat daar op mijn apple account whats app op. Gaat dat problemen leveren met mijn whats app dat op hetzelfde apple account staat op mijn iPhone 5. Zodat je niet op beide toestellen dezelfde berichten ontvangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Whatsapp is gekoppeld aan je telefoonnummer... Je kan Whatsapp dus handmatig ontkoppelen of Whatsapp doet dat automatisch als je je nieuwe telefoon koppelt (door Whatsapp te installeren).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Ja dat snap ik maar beide toestellen worden nog gebruikt en hebben whats app op het zelfde account gedownload. Eén keer gekocht in de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja dat is geen probleem, mijn vriendin heeft ook whatsapp van mijn account. Gewoon aanmelden op ander nummer, geen probleem.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

Dat kan inderdaad zonder problemen. Bij het opstarten van de app op de nieuwe telefoon koppelt die hem gewoon aan de simkaart/telefoonnummer dat op dat moment in de telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Aha super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Oké, werkt inderdaad!
Wel één probleem :(
Op de oude iPhone 4 zijn wat contacten bewust verwijderd, dat is ook helaas gebeurd op de iPhone 5 waar dat niet had gemoeten.

Hoe kun je dit voorkomen? Toch twee apple accounts aanmaken?

Ik ga nu mijn iPhone 5 maar herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:27
Ciedric schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:24:
Oké, werkt inderdaad!
Wel één probleem :(
Op de oude iPhone 4 zijn wat contacten bewust verwijderd, dat is ook helaas gebeurd op de iPhone 5 waar dat niet had gemoeten.

Hoe kun je dit voorkomen? Toch twee apple accounts aanmaken?

Ik ga nu mijn iPhone 5 maar herstellen.
Waarschijnlijk worden je contacten via iCloud gesynced.
Aparte iCloud accounts of bijv. CardDav via Google gebruiken voor je contacten.
Ik weet niet precies hoe het bij iCloud zit, maar bij Google worden er ook nog automatisch backups van je contacten gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door J0HAN op 16-08-2014 14:32 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Waarom niet gewoon een nieuw Apple account aanmaken voor je vrouw en die instellen op de iPhone 4? :?

Lijkt me minder moeite en verwarring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lasharor schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:32:
Dat kan inderdaad zonder problemen. Bij het opstarten van de app op de nieuwe telefoon koppelt die hem gewoon aan de simkaart/telefoonnummer dat op dat moment in de telefoon zit.
Eigelijk koppelt hij hem aan het telefoonnummer wat je opgeeft
Zo kun je op een tablet zonder simkaart je vaste nummer thuis opgeven en daar via spraak een code ontvangen en de kopelprocedure afmaken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
PolluxDKB schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:33:
Waarom niet gewoon een nieuw Apple account aanmaken voor je vrouw en die instellen op de iPhone 4? :?

Lijkt me minder moeite en verwarring.
Ja hier denk ik ook steeds meer aan. Punt is dan wel dat ik betaalde apps dan opnieuw moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoeft niet. Je kan een icloud account aanmaken voor de vrouw. Bij de appstore log je dan in met jouw account. Zo doen wij het in ieder geval. Mijn vriendin heeft haar eigen icloud. Maar installeert wel mijn betaalde apps.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Hoe bedoel je iCloud account aanmaken? Je bedoelt een tweede Apple account? Ik heb nu een leuk geintje dat mijn contactpersonen die van haar zijn geworden. Ga ik die bij haar iPhone verwijderen ben ik ze dus ook kwijt. Op de iPhone 4 zetten dat ik contacten niet wil synchroniseren op iCloud en op de iPhone 5 van mij dat juist wel aan zetten?

Ik probeer nu mijn Apple id uit die iPhone 4 te halen maar dat gaat niet! Mij iig niet. ->> plots gevonden _/-\o_

Probeer nu dus een apple ID aan te maken maar loop vast :(
Tijdens de aanvraag vraagt apple om een betaalwijze. Ik heb geen creditcard en ben ook zeker niet van plan omdat in te gaan vullen als ik het wel had. ->> Opgelost door het account op het toestel zelf aan te vragen

[ Voor 62% gewijzigd door Ciedric op 16-08-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt je eigen problemen toch opgelost? Waarom die vraagteken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Omdat ik nog graag antwoord wil op de vraag in mijn enerlaatste post n.a.v. de reactie van BillSpaarbank.
Vandaar het vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 17:33
Gewoon twee losse apple accounts aanhouden want dit gaat je verwarring en problemen in de toekomst schelen. Als je iets van jouw account wilt installeren op de telefoon van je vrouw dan log je die account even in bij de appstore op die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:59
Ciedric schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:56:
Hoe bedoel je iCloud account aanmaken? Je bedoelt een tweede Apple account? Ik heb nu een leuk geintje dat mijn contactpersonen die van haar zijn geworden. Ga ik die bij haar iPhone verwijderen ben ik ze dus ook kwijt. Op de iPhone 4 zetten dat ik contacten niet wil synchroniseren op iCloud en op de iPhone 5 van mij dat juist wel aan zetten?

Ik probeer nu mijn Apple id uit die iPhone 4 te halen maar dat gaat niet! Mij iig niet. ->> plots gevonden _/-\o_

Probeer nu dus een apple ID aan te maken maar loop vast :(
Tijdens de aanvraag vraagt apple om een betaalwijze. Ik heb geen creditcard en ben ook zeker niet van plan omdat in te gaan vullen als ik het wel had. ->> Opgelost door het account op het toestel zelf aan te vragen
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=en_US

zo daar staat uitgelegd hoe aan te maken zonder CC of giftcard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Account aanmaken heb ik via het toestel gedaan Wognummer dus jouw reactie is niet relevant meer. Maar als nog bedankt voor het meedenken!

DieselB0y bedankt voor jouw reactie.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik bedoelde inderdaad een 2e apple id. Deze gebruik je voor iCloud, zodat ze haar eigen agenda, contacten, icloud emailadres en backup heeft. In de instellingen van de appstore log je dan in met jouw account.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1