Toon posts:

XFree86 Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1e post 8-)

Wat ik wil bereiken is dat ik onder een paar smerige Windows (95/98/NT) door middel van X-Win wil werken op mijn Linux bak.

Ik draai Slack 7.1, kernel 2.2.19 (en dat terwijl 2.4.5 ook fijn is).

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik wil btw op de Linux bak GEEN X draaien want Linux bak staat ver weggestopt op een plek waar ik niet kan zitten :-)

Verwijderd

SSH installeren en een XServer onder windows installeren, dan zijn we al een heel stuk verder :)
Daarna een beetje met xauth gaan liggen spelen.
Zie bijvoorbeeld ook www.xfree86.org

PS: een systeembeheerder moet dit toch zo kunnen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 19:08 schreef nelske het volgende:
SSH installeren en een XServer onder windows installeren, dan zijn we al een heel stuk verder :)
Daarna een beetje met xauth gaan liggen spelen.
Zie bijvoorbeeld ook www.xfree86.org

PS: een systeembeheerder moet dit toch zo kunnen :?
Uiteraard heb ik SSH allang draaien :)
X-Server onder Windows is kleine moeite om te draaien. xauth, zegt me niets :)

Ennuh, ik ben anti-windows en ook altijd anti X-Windows geweest. Nu moet ik er op werk langzaam wat meer mee doen en aangezien alles wat ik doe van binnen en buiten wil weten wil ik het thuis ook aan de gang hebben :)

Maar kon er geen howto over vinden :(

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik draai X-win32 op mijn windhoos bakje, en ga fijn met een telnetje op mijn server, en dan effe een EXPORT display=ip.van.je.pc:0 en dan maar je x-schtuffje starten...

>:)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik doe dat op school met WinAxe. Gewoon remote inloggen daarmee en dan wordt je in een xterm gedropt. Dan kan ik alle programma's opstarten, zoals Opera, Konqueror, etc... Kan ik ook een KDE werkblad krijgen? Dat zou helemaal stoer zijn!!!!

[deze advertentieruimte is te koop]

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

kan je ook niet vnc gebruiken??? dat doet toch het zelfde of?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

je kan vnc wel gebruiken, maar dat is een ander concept. dat is overname van, X-client log je gewoon in.

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

dacht dat dat de bedoeling was... maar zoals vaker heb ik dus niet echt goed gelezen.....

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Topicstarter
Dus WinAxe op Windows bak rammen en dan laten knekten via SSH oid?

Snap ut nog niet |:(

• RG

RG

Lambda

Tja XFree die werkt andersom dan eigenlijk zou moeten. Je hebt de X-Client (de server dus eigenlijk, die op bv Linux draait) en je hebt X-servers (die kun je overal op draaien ook op Windows. WinAxe is een voorbeeld).
Je kunt daarmee gewoon inloggen op de telnet manier. En tevens moet je een commando opgeven dat uitgevoerd moet worden. Nou ik doe dus altijd gewoon een xterm starten en vanuit daar kan ik programma's starten.
Dat gaat trouwens verbazingwekkend snel!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu WinAxe installed..
Maar hoe nu verder. Op mijn werk werkt het met broadcast idee of iets dergelijks.

Kan iemand beknopt beschrijven hoe ik dan ding zover krijg dat ik op Linux bak kan werken enzo? Mag ook via ICQ, IRC of mail btw.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 22:30 schreef Groot-Moefti het volgende:
Tja XFree die werkt andersom dan eigenlijk zou moeten.
waarom dat dan :?
Dat gaat trouwens verbazingwekkend snel!
hier toch niet om he :? :P

Verwijderd

Ik had eenzelfde probleem (alleen nog geen SSH oid). Wat ik gedaan heb is een geporte xfree86 server op mijn win-bak draaien. Dan kan ik een xterm starten naar mijn linux bakkie.

http://www.cygwin.com kun je de spullen vinden en een handleiding die wel zo duidelijk is..... Tis alleen wat handwerk, maar ach, als je dan ziet hoe het werkt : )

Ik moet zeggen, tis wel stoer een desktop met een aantal terminal server sessies en dan een aantal volledige Linux desktoppies ernaast : ) En volledig in de gedachte van: Het kost niks, behalve wat moeite (waardoor je er weer meer van snapt dan voorheen)

MeaCulpa

/EDIT
oops, ik zie nu pas dat dit niet echt je vraag beantwoordt of wel?? Ik heb namelijk wel een X-server draaien op mijn linux bak......
\EDIT

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 12 juni 2001 23:41 schreef thaduck het volgende:
Kheb nu WinAxe installed..
Maar hoe nu verder. Op mijn werk werkt het met broadcast idee of iets dergelijks.

Kan iemand beknopt beschrijven hoe ik dan ding zover krijg dat ik op Linux bak kan werken enzo? Mag ook via ICQ, IRC of mail btw.

Bij voorbaat dank!
Ik zal het hier eventjes beschrijven en als je er niet uitkomt kan ik het je wekl ff via ICQ of IRC uitleggen (irc.silverserver.nl en dan #nedlinux hang ik meestal wel in rond).

Noe je kiest in de startmenu ergens in het WinAxe voor Startup. Dan kies je vor "Remote login". Dan voer je de host in (192.168.0.1 bij mij) en je gebruikersnaam en wachtwoord (niet root natuurlijk). Dna kies je bij commando file X11R6.SU en dan ram je op de execute buttom. Als het goed is wordt je dan in een xterm geropt en vanuit daar kun je gewoon alle X proggies van je Linuxbak starten.

Vanaf een pentium 133 met 32 MB edo met Slackware gaat dat heel erg snel!

Verwijderd

Topicstarter
Thx RG voor de hulp!

Xtermpies heb ik nu op Windows machine enzo. Nu nog het total control. Hoe maak ik echt zoiets dat ik hele Xwin desktop op me Windows bak zie en daar dan Xterms in kan starten enzo? Moet dat met Xauth?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Als je gnome wilt hebben op je windows-bak, dan moet je gewoon gnome-session starten. Et voila!

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50
Ik gebruik zelf wel eens Xmanager. Daarmee krijg je een lijstje te zien met welke hosts er allemaal als xdm-server staan te broadcasten. Als je een van die servers selecteert en daarna daarop connect, krijg je het inlogscherm van die bewuste server te zien. Dan kun je een complete sessie over 't netwerk heen draaien, met output op je windows-scherm. Je server moet dan wel xdm/gdm/wdm draaien met xdmcp-support aan.
Ik weet trouwens niet meer waar ik 'm vandaan heb, maar hij staat dacht ik wel op tucows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar! Eerst ff Xconfiggen en dan XDM opstarten! Het werkt geweldig!

Thx for all the help!
Pagina: 1