Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor ICT studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga binnenkort beginnen met de HBO studie ICT en ben dus op zoek naar een laptop die goed genoeg is om te gebruiken bij deze studie.

Wat is je budget?
Maximaal rond de 700 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik ben van plan om hem vaker mee te nemen naar school, dus wil ik niet met een al te zware laptop rondlopen. Ook zou ik dus graag een beetje een goede accuduur willen hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat eigenlijk vooral te kijken naar laptops van Lenovo of Asus, ik sta ook open voor andere merken maar ik weet niet precies welke merken aan te raden zijn.

Omdat het een ICT studie betreft, zitten er natuurlijk een paar eisen aan van de opleiding zelf, hieronder zijn de eisen die aan de laptop gesteld worden:

- Windows 7 en 8 hebben de voorkeur
- Een i5 processor (of vergelijkbare AMD) is voldoende
- 15,6 inch scherm is aan te raden
- minstens 120 GB harde schijf
- Minimaal 4GB geheugen, liefst 8GB
- minimaal 3/4 usb poorten
- Grafische kaart is niet echt van belang maar moet wel goed genoeg zijn voor presentaties, en ook ICT programma's

Gisteren kwam ik toevallig deze laptop tegen : http://www.bobshop.nl/nl/.../p55618#section-overzicht Zag er qua specificaties goed uit, alleen kan ik over deze laptop niet veel vinden op internet, iemand enig idee of dit een geschikte laptop zou zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 14:49 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Die laptop die je aanhaalt is an-sich wel prima, maar het scherm blijft duidelijk achter, met 1600x900 icm 17"

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 12-08-2014 20:05 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:29

Quad

Doof

Ik zou eens kijken naar een Acer V5, met FullHD scherm, vlotte i5 en licht gewicht (2KG) een heerlijke notebook. De accuduur is met zo'n 5 a 6 uur ook perfect.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:07:
Ik zou eens kijken naar een Acer V5, met FullHD scherm, vlotte i5 en licht gewicht (2KG) een heerlijke notebook. De accuduur is met zo'n 5 a 6 uur ook perfect.
Dus Acer is een goed merk? Ik hoorde vroeger altijd slechte dingen over Acer, daarom heb ik niet echt naar Acer gekeken.

• Quad

Quad

Doof

Je hebt natuurlijk Acer en Acer, ze hebben wel goede notebooks, maar ook mindere nog steeds.
Een goede, degelijke notebook is deze pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Helaas wel 8 tientjes boven budget, maar je krijgt wel erg veel voor terug.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog ideëen voor een laptop, liefst onder de 700 euro?

• Quad

Quad

Doof

Wat vindt jij interessant als je zelf even in de Tweakers Pricewatch kijkt? http://tweakers.net/pricewatch/
Je kan al een aantal dingen filteren, zoals maximum en minimum prijs, schermgrootte, resolutie en werkgeheugen.

nggyu nglyd

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:50:
Iemand anders nog ideëen voor een laptop, liefst onder de 700 euro?
pricewatch: Acer Aspire V3-572G-58ZS een iets goedkopere versie van die net aangehaald werd. Prima laptop voor een IT opleiding.

• Quad

Quad

Doof

Bouwkwaliteit, schermkwaliteit en accu zal denk ik wel stuk minder zijn, tegens geen dedicated GPU.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren al wat zitten filteren in de Pricewatch maar ik kom er nog niet helemaal uit. Het liefste dus een laptop met i5 processor of beter en het liefste met 8GB werkgeheugen. 15,6'' lijkt me het beste, nu weet ik niet of full hd echt nodig is of dat 1600 x 1900 ook prima te doen is, aangezien er anders al vrij veel keuzes wegvallen in mijn prijs categorie. Ik zoek natuurlijk een laptop die degelijk gebouwd is en die makkelijk is om mee te nemen, dus het liefst ook niet zwaarder dan 3 kg. En verder twijfel ik toch al gauw bij Acer, omdat ik daar zoveel slechte verhalen over heb gehoord, vooral hun bouwkwaliteit lijkt niet echt goed te zijn, ik weet niet hoe dat nu zit met hun laptops.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 15:48 ]

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
zit hier verder niet iets tussen?

Linkje

[ Voor 28% gewijzigd door Baazie op 14-08-2014 15:53 ]

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Weet je uberhaupt wel wat je nodig heb voor je school in de TS zie ik "ICT programma's" staan maar ik heb niet echt een idee wat jij daar mee bedoeld (en sommige dingen die ik daarbij verwacht wil ik niet eens op een laptop doen )

Heb je al eens aan de Lenovo Flex gedacht ?
pricewatch: Lenovo Flex2-14-00715

Ikzelf heb altijd goede ervaringen met Lenovo

Ander idee : Heeft je school geen laptop die ze aanraden bij de studie ??

Verwijderd

Topicstarter
TTMK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:54:
Weet je uberhaupt wel wat je nodig heb voor je school in de TS zie ik "ICT programma's" staan maar ik heb niet echt een idee wat jij daar mee bedoeld (en sommige dingen die ik daarbij verwacht wil ik niet eens op een laptop doen )

Heb je al eens aan de Lenovo Flex gedacht ?
pricewatch: Lenovo Flex2-14-00715

Ikzelf heb altijd goede ervaringen met Lenovo

Ander idee : Heeft je school geen laptop die ze aanraden bij de studie ??
Die laptop ziet er op zich wel goed uit, ook al zal ik hem waarschijnlijk niet als touch screen gaan gebruiken. Ze raden geen laptop aan, dit zijn de eisen die ze geven : http://notebook.hszuyd.nl/view_html.jsp?content=386

• TTMK
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:56:
[...]

Die laptop ziet er op zich wel goed uit, ook al zal ik hem waarschijnlijk niet als touch screen gaan gebruiken. Ze raden geen laptop aan, dit zijn de eisen die ze geven : http://notebook.hszuyd.nl/view_html.jsp?content=386
Hmm, beetje vage text de "i5" is wel makkelijk genoemd zo (want die cpu lijn is er al een tijdje...)

Ken je toevallig niet iemand die de studie al doet? lijkt me goed om een beetje een idee te hebben wat je nu werkelijk exact met de laptop gaat doen.

over de touchscreen op de Flex : Dan gebruik je hem toch niet ? het moet niet (ikzelf heb een Yoga 2 Pro en vind het wel enorm handig soms wat aan te kunnen raken)

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Ben je van plan om Vmware's te draaien? (virtuele servers / werkstations) en zo ja, meerdere tegelijkertijd?
in dit geval is het handig om naar een i7 te kijken omdat een i5 dit over het algemeen een stuk minder goed trekt (langzaam) Zo is mijn ervaring althans ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de criteria ook vrij vaag. Helaas ken ik niemand die die studie doet en weet ik ook niet precies wat we allemaal gaan doen. Maar ik mag toch aannemen dat als ik me aan die criteria houd, dat de laptop dan goed genoeg zou moeten zijn voor de studie, anders kloppen hun criteria niet

• TTMK
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:25:
Ik vind de criteria ook vrij vaag. Helaas ken ik niemand die die studie doet en weet ik ook niet precies wat we allemaal gaan doen. Maar ik mag toch aannemen dat als ik me aan die criteria houd, dat de laptop dan goed genoeg zou moeten zijn voor de studie, anders kloppen hun criteria niet
Hier heb je gelijk in, maar dat maakt het extra lastig. een laptop kies je uit op wat hij moet doen. niet op vage criteria waarvan je niet eens weet wanneer ze opgesteld zijn.

er staat wel een naam onderaan de text van de link die je doorstuurde.

Misschien even contact opnemen met die man ?

Verwijderd

Topicstarter
TTMK schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:34:
[...]

Hier heb je gelijk in, maar dat maakt het extra lastig. een laptop kies je uit op wat hij moet doen. niet op vage criteria waarvan je niet eens weet wanneer ze opgesteld zijn.

er staat wel een naam onderaan de text van de link die je doorstuurde.

Misschien even contact opnemen met die man ?
Ja, ik heb hem zojuist even een mailtje gestuurd, nu hopen op tijdig antwoord.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Die Flex2 TTMK is ook wel een mooi ding.

Is een van deze niks?

http://www.campusshop.nl/...obook-450-g2/details.aspx
de HP is een ProBook, extra robuust voor professioneel gebruik.

of deze:
http://www.campusshop.nl/...g50-70-01675/details.aspx

Dan heb je een SSHD erin ook. Daarnaast voor studenten de betere garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt full hd tegenover de 1366 x 768 resolutie echt een groot verschil op een 15,6'' laptop? Ik zie namelijk heel veel laptops die qua specs wel bevallen maar dan wel die lagere resolutie hebben. En binnen mijn budget zijn er dan weer net wat weinig laptops met full hd en andere goede specificaties.

• Quad

Quad

Doof

In mijn ogen wel, zowel documenten als voor browsing of andere dagelijkse dingen vind ik persoonlijk FullHD veel prettiger. Het spijtige is dat mijn huidige notebook het niet heeft. :/

nggyu nglyd

• MysticX
  • Niet online
Wil je perse een nieuwe, of heb je ook genoeg aan een tweedehands laptop?
Kijk hier eens even!

Trouwens, als informatica student ga je veel code schrijven. Meeste opleidingen beginnen met Java. Heb je geen documenten thuis opgestuurd gekregen waar de school mee werkt? Een overzicht wat je per blok te wachten staat?

Ik vind de beschrijving wat er op de site staat vermeld echt matig, zeker voor een school die een ICT opleiding verzorgd.

hi!

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Kijk hier eens naar: pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-136, lijkt me een prima laptop voor jouw doeleinden.

Verwijderd

Topicstarter
rwk95 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:06:
Wil je perse een nieuwe, of heb je ook genoeg aan een tweedehands laptop?
Kijk hier eens even!

Trouwens, als informatica student ga je veel code schrijven. Meeste opleidingen beginnen met Java. Heb je geen documenten thuis opgestuurd gekregen waar de school mee werkt? Een overzicht wat je per blok te wachten staat?

Ik vind de beschrijving wat er op de site staat vermeld echt matig, zeker voor een school die een ICT opleiding verzorgd.
Ik heb eigenlijk nog niks thuisgestuurd gekregen van de opleiding, buiten wat hier staat (http://www.zuyd.nl/studeren/studieoverzicht/ict/studieopbouw) weet ik ook totaal niet wat ik voor een vakken en zulke dingen ga krijgen. Ik vind het ook allemaal maar erg matig, je verwacht toch wat meer informatie te krijgen, maar het enige waar je als toekomstige student info over krijgt is over alle introductie kampen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nu vooral tussen deze laptop http://www.campusshop.nl/...g50-70-01675/details.aspx en deze laptop pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-136 De eerste heeft geen full hd maar wel een i7 processor en 8gb ram, de tweede heeft wel full hd maar 4 gb ram, wel is er een andere versie van de laptop met 12 gb ram pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-138) deze is wel meteen 50 euro duurder. Ik vraag me ook af of ik een dvd speler ga nodig hebben, deze zit namelijk niet in de laptop.

• Quad

Quad

Doof

Ik zou dan echt kijken naar de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Is een kwalitatief goede laptop, zeer goed scherm en alle hardware is probleemloos te bereiken. Bouwkwaliteit van de Toshiba ben ik niet over te spreken.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens zojuist antwoord gekregen van de docent die ik een mail had gestuurd. Het kwam er op neer dat vrijwel elke laptop in orde was en ik gewoon naar de criteria moest kijken op de site. Dit lijkt overigens ook een goede laptop http://www.dixons.nl/lapt...novo-ideapad-z50-70-01404

Verwijderd

Ik zou zeker met jouw budget gaan voor een FHD scherm. Zit zelf sinds kort op 1366x768 pixels en vind het een stuk minder prettig dan 1280x800 pixels (niet meer te koop) wat ik eerst had. Het gemis aan verticale pixels is storend. Bij FHD is het beeld scherper waardoor je meer informatie op je scherm kunt tonen als je wilt waardoor je dit opvangt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even rondgekeken en dingen zitten vergelijken en ik heb nu een paar laptops op het oog waar tussen ik een keuze wil maken:

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-136 (deze voldoet eigenlijk aan al mijn eisen, hij is erg licht, ram zou ik zelf kunnen upgraden naar 8gb of ik kan de 12gb versie kopen voor 50 euro meer. Enige minpunt is misschien dat er geen dvd speler inzit, maar ik weet niet of ik die echt nodig ga hebben)

pricewatch: Asus N56VB-S4061H (erg mooie specificaties, 4 usb ingangen, is een beetje aan de zware kant, geen 5GHz ondersteuning)

pricewatch: Asus R510LD-CN021H (hdd schijnt vrij langzaam te zijn volgens reviews)

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-15U (geen optische drive, voelt volgens review nogal wiebelig aan)

Iemand die ervaring heeft met een van deze laptops of mij kan adviseren welke ik het beste kan nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist deze laptop besteld http://www.wehkamp.nl/Zoe...pp=192&Blocks=0&View=Grid

Hij is toevallig ineens in de aanbieding voor €680 en dit lijkt me dan toch de beste keus met zijn 12 gb.

• Quad

Quad

Doof

De GPU is wel zeer zwak in verhouding met de GTX 850 of GT750, maar goed, veel plezier met je aankoop. ;)

nggyu nglyd

Pagina: 1